Od momentu wydania rozpoczynającego tegoroczny przed-sezon patcha 7.22 nie ustaje dyskusja o sensie zmiany zastępującej dotychczas używane IP na Niebieską Esencję, na którą skarży się wielu graczy twierdząc iż przez nią obecnie znacznie trudniej jest chociażby pozyskiwać nowe postacie.
Na tego typu opinie zdecydował się odpowiedzieć jeden z pracowników Riotu, który zaczął swoją wypowiedź od wyjaśnienia, że nagrody za zdobywanie nowego poziomu obecnie są w takim, a nie innym stanie jako że wprowadzenie nowego, darmowego systemu run mimo wszystko wiązało się z ryzykiem potencjalnej utraty sporej części przychodów przez Riot (jako, że bez konieczności kupowania run gracze znacznie łatwiej mogą pozyskać wszystkie postacie bez kupowania RP), w związku z czym konieczne było dość ostrożne wyważanie nagród za poziomy by upewnić się, że firma ta nadal będzie miała dość środków na rozwijanie swojej produkcji.
Nie oznacza to jednak, że Riot pozostaje głuchy na prośby graczy i nie doczekamy się żadnych zmian w niedawno wprowadzonym systemie. Wspomniany pracownik Riotu odniósł się między innymi do narzekań, że po przeprowadzeniu ostatnich zmian konieczność wydawania Niebieskiej Esencji na odblokowanie 6 i 7 poziomu maestrii bohaterów nie wydaje się dobrym rozwiązaniem, twierdząc że już teraz wewnątrz Riotu toczy się dyskusja związana z tym czy nie lepiej byłoby umożliwić pozyskanie tych poziomów w inny sposób. Póki co jest to jednak tylko dyskusja i na ewentualne wydanie zmian w tym temacie przyjdzie nam najprawdopodobniej poczekać przynajmniej do momentu, w którym upłynie więcej czasu od premiery aktualizacji 7.22, dzięki czemu gracze będą bardziej przyzwyczajeni do obecnej sytuacji i łatwiej będzie można stwierdzić na ile kwestia ta faktycznie wymaga poprawy.
Pracownik Riotu przyznał też, że choć nadal uważa iż przejście z systemu przyznającego ledwie zauważalne ilości waluty co każdą grę do takiego przyznającego większe jej ilości w momencie osiągnięcia nowego poziomu jest dobrym rozwiązaniem to może ono prowadzić do dość nie fajnych sytuacji, w których do kupienia interesującego nas przedmiotu brakuje nam bardzo małej ilości Niebieskiej Esencji , jednak na zdobycie kolejnego poziomu musimy poczekać jeszcze kilka dni, a czasem nawet i tygodni. Jednym z często sugerowanych rozwiązań tego problemu, jest możliwość dodania nagród składających się z małych ilości Niebieskiej Esencji chociażby do misji związanej z pierwszą wygraną w danym dniu i choć Rioter nie składa tutaj żadnych dokładnych deklaracji to jest to jeden z omawianych w Riocie sposobów na rozwiązanie problemu, na który uskarża się tak duża liczba graczy.
Zatem choć póki co nieznane są żadne konkrety to Riot uważnie monitoruje całą sytuację i zdaje sobie sprawę, że wprowadzone przez nich zmiany mogą potrzebować jeszcze pewnych poprawek i możemy spodziewać się, że w przyszłości takowe zostaną wydane.
źródło: https://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/7bsx5e/riot_turned_the_rewards_down_from_good_to_bad/dpl1m9q/?context=3