Przywoływacze,
W ostatni weekend pojawiło się wiele dyskusji na temat zmian nazw przedmiotów. Większość z Was skupiła się na Shurelia’s Reverie, Philosopher’s Stone i Philosopher’s Pebble.
Wasze wątpliwości nie pozostają niezauważone, dlatego zastanawiamy się, czy:
- Martwicie się o zmianę nazwy Shurelia oraz przedmiotów, z których się składa
- Wiecie, po co zmieniamy nazwy
- Domyślacie się naszych planów, jednak ich do końca nie rozumiecie
- Przykro Wam z powodu usunięcia motywu związanego z Harrym Potterem lub średniowieczem (Kamień Filozoficzny)
- Boicie się, że nie znajdziecie nowych przedmiotów w sklepie
Mam rację? Dajcie znać, jeśli się mylę.
Dlaczego to robimy?
Nawiązując do zmian oraz ich przyczyn – ja zajmę się mechaniką oraz założeniami nadchodzących patchów.
Kiedy zwróciłem uwagę na sprawę przedmiotów generujących złoto, od razu skupiłem się na zachowaniu związku między starymi, a nowymi założeniami oraz nazwami przedmiotów. Pomysł jest świetny – gracz wchodząc do gry szybko znajdzie powiązania z itemami z Sezonu 3 (np.: Pebble -> Stone). Mimo to, do niektórych zmian trzeba będzie się przyzwyczaić (Philosopher’s Stone -> Shurelia’s Reverie) bo kombinowanie było zupełnie bez sensu. Sam będę musiał pogodzić się z niektórymi, nowymi rzeczami.
Wersje testowe i opinie graczy
Do testów wykorzystaliśmy wielu graczy na różnym poziomie umiejętności. “Dlaczego z Kamienia Filozoficznego nie można już złożyć X? Powinniście stworzyć nowe itemy, skoro do ich budowy potrzebne są zupełnie inne przedmioty”. Wykorzystując te uwagi, zdecydowaliśmy się rzucić okiem na ich ikony.
W tym samym czasie, postanowiliśmy uczynić itemy GP10 bardziej wyjątkowymi (Madlife i H4ck3rv2 zniszczyli wstępne plany dzięki stackowaniu i optymalizowaniu tych przedmiotów). Wykorzystanie dwóch idei wyprowadziło nas na prostą:
- Każdy przedmiot GP10 będzie się opierał na innym motywie
Oczywiście musieliśmy przejść przez bardzo długi proces weryfikowania oraz ulepszania pomysłu. Leona i Pantheon są symbolami niebezpieczeństwa, dlatego starożytna tarcza Targon była dla nich oczywistym wyborem. Shard of True Ice – nowy przedmiot aktywny świetnie pasuje jako item Freljordu. Idąc tym tropem, doszliśmy do przedmiotów pasywnie dających dodatkowe złoto.
Początkowo chcieliśmy utrzymać w grze Kamień Filozoficzny, jednak musiał spełniać kilka warunków:
- Wpasować się w założoną mechanikę gry
- Współgrać z historią League of Legends
- Mieć jasne założenia ulepszania
Uświadomiliśmy sobie, że historia związana z Kamieniem Filozoficznym była bardzo delikatna oraz ciężka do wpasowania w historię Ligi. Zdecydowaliśmy się na rozwinięcie pomysłu Shurimy. Ostatnio pracując nad Nasusem, Sivir i Xerathem zobaczyliśmy, że świat Shurimy i jego historia jest ciągle słabo rozumiana przez graczy. Obszar ten daje nam wiele możliwości do rozwoju otoczki fabularnej gry, ale trzeba będzie trochę na to poczekać.
Chcemy dobrze połączyć świat upadłego Królestwa Shurimy wraz z Ligą. Sunfire Cape (świetny item dla Nasusa i Renektona) został przemianowany na logo Królestwa. Podobnie, opowiadając historię starożytnej monety postanowiliśmy mianować ją symbolem starożytnej religii, która świetnie odda nasze plany na wprowadzenie nowego wątku fabuły w presezonie.
A co z Shurelią?
Zamierzamy kompletnie zmienić ten przedmiot lub o nim zapomnieć. Mimo wszystko, jeżeli zobaczycie go z nową nazwą oraz ikoną, nietrudno będzie zrozumieć dlaczego. Lubimy Shurelię, nie chcemy jednak wprowadzać wątku, że jest ona np.: bogiem słońca Runeterry (Nawiasem mówiąc, jeżeli znacie jej historię, powinniście wiedzieć, że znacznie woli ciemność. Mądra dziewczyna).
Niedługo dostarczymy Wam nowych informacji nt. zmian wizualnych.