Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Na temat reworku Gragasa słów kilka




Najprawdopodobniej wraz z nadchodzącym patchem 4.5 na serwery live wejdzie rework Gragasa (możemy go już obserwować na serwerach PBE). Zmiany te wydają się być bardzo drastyczne z tego więc powodu SolCrushed postanowił rzucić trochę światła z jakiego powodu Riot zdecydował się je wprowadzić.
Gragas pierwotnie był stworzony jako awanturnik posiadający przeliczniki na AP jednak szybko zaczął być grany jako midlaner zadający obrażenia poprzez poke/nuke. Nie mieliśmy z tym większych problemów jednak odradzający się trend grania tą postacią na top lane zwrócił naszą uwagę na problemy z jego playstylem. W obecnym stanie Gragas posiada: zarówno burst (o bardzo dużym zasięgu) jak i sporą wytrzymałość, a jego przeliczniki AP są na tyle wysokie żeby umożliwić mu zabicie przeciwnika przy użyciu tylko Q i R. Taka kombinacja jest bez sensu i zdecydowanie nie jest dobra dla samej gry.
Jednak jeśli potraktujemy tę postać jako typowego snajpera to nie posiada ona dość narzędzi żeby być wartościowym pickiem (w przypadku kiedy nie uda się mu zdjąć przeciwnika na kombinacji Q i R. Dlatego zwykłe zmniejszenie jego obecnych obrażeń zrobi z niego “Olafa” (spowoduje, że jego win ratio będzie bardzo niskie). Kiedy przyglądamy się tej postaci wydaje nam się iż bardziej sensownym rozwiązaniem będzie zachowanie jego tankowatości i osłabienie jego zdolności do bursta – wolimy by był on lepszy w tf niż żeby przypominał snajpera o dużym zasięgu (co znacznie bardziej wpasuje się w wygląd tej postaci).

Barrel Roll
Obrażenia zostały zredukowane, redukcja Attack Speeda została zastąpiona redukcją Movement Speeda, a sama beczka będzie zadawała tym większe obrażenia (i nakładała tym większe spowolnienie) im dłużej będzie odczekamy przed jej detonacją
Zmiany te osłabią poke Gragasa jako maga (gdyż nikt nie będzie stał odpowiednio długo na beczce), ale za to umożliwią robienie combo gdzie będziemy używać naszego knock’a by odrzucić przeciwnika na długo leżącą beczkę. Także zmiana Body Slam’a idzie w tym kierunku
Drunken Rage
Zredukowany został CD, czas trwania, zamiast bonusowego AD umiejętność ta daje jednorazowy bonus do autoattacku, od teraz można poruszać się w czasie używania tej umiejętności, a przywracanie many zostało usunięte.
Umiejętność ta obecnie jest bardzo nudna, a dodatku można go cały czas używać. Nowa wersja w założeniu ma spowodować, że umiejętność ta będzie ciekawsza w użyciu a także łatwiejsza do skontrowania. W dodatku Gragas, który więcej pije to bardziej niesamowity Gragas.
Body Slam
Umiejętność ta od teraz zamiast spowalniać lekko odrzuca przeciwnika przy okazji ogłuszając go na krótki czas.
Przesunęliśmy z Barell Rolla na Body Slama aby sprawić żeby Gragas mógł być wartościowy nawet bez zadawania “tons of damage”. Postać ta powinna być w stanie funkcjonować w teamfightach jako ściana, którą przeciwnicy będą musieli pokonać by dostać się do walki
Explosive Cask
Obrażenia zostały zmniejszone
Już w obecnej wersji umiejętność ta jest świetnym narzędziem wymagającym opanowania jej do mistrzostwa by w pełni wykorzystać jej potencjał. Jednak jej obecne obrażenia powodują, że często nie zwracamy uwagi gdzie poleci przeciwnik, gdyż mamy pewność iż go tą umiejętnością zabijemy.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.