Jak wiadomo sporą część community League of Legends stanowią bardzo utalentowane osoby, które często wpadają na naprawdę świetne koncepty kontentu, który w żadnym stopniu nie odstaje od prac Riotu. Co jakiś czas staramy się wam przybliżyć takowe prace i w tym poście zajmiemy się pomysłem na nowego championa, który stworzony przez jednego z fanów zainspirowanego Vel”Kozem i nosi roboczą nazwę Mol’Oct The master of Data (mistrz danych).
Bohater ten miałby być sztuczną inteligencją, która kiedyś pojawiła się w strumieniu danych po czym podjęła decyzję o stworzeniu sobie własnego ciała, które pozwoli jej przetrwać w środowisku organicznych form życia. Zarówno bezwłose ssaki zwane ludźmi jak i te włochate kreatury zwane Yordlami nie mogły wybrać sobie ciała, ich umysły są trwale związane z tym co zaoferowała im natura, jednak Mol’Oct może stworzyć sobie najlepsze możliwe ciało, a później ulepszać je w razie potrzeby. Mol’Oct posługuje się czystą logiką, a jego proces myślowy nie jest zaburzany żadnymi irracjonalnymi decyzjami czy uczuciami. To wszystko sprawia, że jest on najbardziej bezwzględnym zabójcą.
Sojusznikami Mol’Octa byliby tacy bohaterowie jak oczywiście Vel’Koz, Teemo (Mol’Octowi podoba się to, że potrafi on odłożyć swoje emocje na bok by wypełnić swoją misję) i Viktor. Posiadłby on specjalne interakcje z Blitzcrankiem i Orianną, gdyż obie te postacie są robotami, które albo chciały upodobnić się do ludzi albo pozostawali z nimi w przyjacielskich stosunkach.
Ogólnie rzecz biorąc Mol’Oct miałby być zasięgowym magiem opierającym się głównie na ładowanych umiejętnościach działających podobnie do Q Xeratha. Dokładniej rzecz ujmując jego kit w założeniu prezentuje się następująco:
- Pasyw: Zamiast standardowego paska zasobów, Mol’Oct posiadałby pasek “Danych”, który wypełniałby się za każdym razem kiedy ten champion zada obrażenia , z czego zyskuje on większą ilość danych za atakowanie wrogich bohaterów (jednoczesne zadanie obrażeń kilku wrogim jednostkom pozwoli na uzyskanie jeszcze większej ilości many). Użycie jednej umiejętności w momencie kiedy pasek jest wypełniony przywoła na pole bitwy sojuszniczego miniona (jego rodzaj będzie zależny od użytego spella).
- Overflow (Q): Mol’Oct ładuje w rękach śmiercionośny laser, którego obrażenia skalują się z czasem ładowania (przy maksymalnym naładowaniu zadawać on będzie 300% obrażeń), jednak po naładowaniu lasera do 200% obrażeń nasza postać zostanie całkowicie unieruchomiona i nie będzie ona mogła się poruszyć do momentu wystrzelenia tej umiejętności. Użycie tego skilla przy pełnym pasku danych przywoła wściekłego robota, który pobiegnie do najbliższego wrogiego championa i wybuchnie zadając magiczne AoE obrażenia skalujące się z poziomem.
- W: Mol’Oct uderza w ziemię swoją stopą zadając obrażenia AoE podobnie jak to robi W Branda czy Xeratha, jednak umiejętność ta podobnie jak Q ma mechanikę ładowania. Po naładowaniu tej umiejętności do 200% przeciwnicy będą mogli zobaczyć gdzie Mol’Oct celuje, gdyż pojawi się czerwony laser wskazujący dokładny środek tego skilla (Mol’Oct oczywiście nadal może zmienić docelową lokację uderzenia). Podobnie jak w przypadku W Branda, Xeratha, czy też Q Cho’Gatha spell ten miałby drobne opóźnienie przed faktycznym zadaniem obrażeń. Użycie tej umiejętności prze pełnym pasku danych przywoła robota, który pobiegnie do najbliższego wroga by eksplodować spowalniając wszystkich w najbliższej okolicy.
- E: Po tym jak wrogi champion zostanie zabity, Mol’Oct może stanąć nad jego zwłokami by zbadać pozostałości, za co otrzyma on stack; stacki będą związane z jego unikalnym przedmiotem. Użycie tej umiejętności przy pełnym pasku danych przywoła robota z tarczą skierowaną w kierunku, w którym zwrócony jest Mol’Oct, robot ten będzie blokował wszelkie pociski jednak będzie on posiadał własny pasek życia, który będzie na tyle mały że pozwoli na jego szybką eliminację.
- R: Mol’Oct koncentruje całą swoją energię w kole o podobnym zasięgu co ultimate Pantheona czy Zyry. Wrogi champion podczas przebywania w tej strefie będzie otrzymywał obrażenia overtime, a także ich wizja zostanie ograniczona tylko do tej strefy. W dodatku postacie znajdujące się po za wyznaczoną strefą nie będą mogły zobaczyć co się w niej dzieje. Ze strefy będzie można bez problemu wychodzić i wchodzić, jednak każde przejście przez jej granicę zada ci określoną ilość magicznych obrażeń (które będą się zmniejszać jeśli będziesz tę czynność wykonywać kilkukrotnie). Umiejętność ta jest castowana przez kilka sekund podobnie jak R Katariny i podobnie jak ten skill może być ona zatrzymana w trakcie trwania. Użycie tego spella przy pełnym pasku danych przywoła pustą kopię Mol’Octa (będzie dało się odróżnić kopię od oryginału), która może być zniszczona (będzie ona posiadać takie same statystyki jak Mol’Oct), w dodatku nie będzie ona mogła się poruszać i będzie stać przez określony okres czasu dokładnie w miejscu, w którym Mol’Oct użył swojego ultimate. Podczas gdy klon jest obecny na polu bitwy możemy użyć naszego R drugi raz by przenieść swojego ducha od klona, niszcząc swoje dotychczasowe ciało i tak naprawdę stając się klonem.
W jednej z jego umiejętności wspomniano o unikalnym przedmiocie i autor pomysłu na tą postać nie zapomniał także o tym aspekcie. Item ten miałby być ulepszany co każde 4 stacki z czego ulepszenia mogłyby: zmniejszać czas ładowania umiejętności, zwiększać prędkość poruszania się podczas ładowania spellów, czy też obliczać ile dokładnie obrażeń zadamy danemu przeciwnikowi (przesunięcie kursora myszki nad głowę przeciwnika podczas ładowania danej umiejętności sprawiałoby, że tuż nad nim wyświetlana byłaby dokładna ilość obrażeń, które zadamy).
A co wy sądzicie o tym bohaterze? Zdecydowalibyście się na jego zakup? Waszym zdaniem byłby on OP czy UP? Swoją opinią możecie podzielić się w komentarzach.