Molochy
Witajcie,
W tym poście chcę dostarczyć wam aktualizacji na temat naszych obecnych przemyśleń związanych z niedawno reworkowanymi molochami.
Ogólnie rzecz biorąc molochy zdecydowanie wyszły zbyt mocne (nasza wina). W przeszłości mieliśmy problemy, że sprawieniem żeby niemobilne meele postacie dobrze działały w grze przez co tym razem daliśmy za dużo mocy. Widzieliśmy pewne charaktersytyczne zagrania wywołane przez każdy rework co zgadza się z naszym celem stworzenia odmiennych od siebie postaci mających różny wpływ na grę. Mamy nadzieję, że właśnie to będziemy mogli zobaczyć kiedy uda nam się już doprowadzić te postacie do odpowiedniego balansu. Poniżej znaleźć możecie nasze przemyślenia na ten temat w kontekście nadchodzącego patcha 5.18, a także kilka myśli wybiegających bardziej w przyszłość:
- Garen: Garen wbrew pierwotnym podejrzeniom nie okazał się zbyt mocny. Na pewno pomogły w tym nerfy mobilności z patcha 5.17, jednak nadal uważamy że jest on obecnie dość mocny. Następną dużą zmianą, którą przeprowadzimy w aktualizacji 5.18 jest sprawienie, że ludzie nie będą już dłużej generować stacków Villainy poprzez zabijanie samego Garena. Dzięki temu nie będziecie już dłużej karani za zabijanie Garena na linii, przez co dotychczas dość ciężko było zdobyć nad tą postacią realną przewagę .
- Darius: Postać ta przebyła drogą z bycia stosunkowo słabym do bycia zbyt mocnym w związku z hotfixem i buffami w patchu 5.17. W związku z tym będziemy nerfić go w patchu 5.18, dając skalujący się mana koszt na jego Q i zmniejszając wartość uleczenia na trafioną tą umiejętnością osobę (zwiększamy przy tym maksymalną możliwą wartość uleczenia). Naszym celem jest ogólne osłabienie jego uleczenia, zwłaszcza na linii pozwalając mu przy tym nadal osiągnąć spore wartości w momencie kiedy Dariusowi uda się trafić 3 wrogów. W dalszej perspektywie zastanawiamy się czy uleczenie o jakiś % brakującego HP jest dobrym rozwiązaniem biorąc pod uwagę o ile tankowaty Darius może się wyleczyć. Możliwe, że w pewnym momencie zdecydujemy się zmienić model uleczenia na określoną liczbę + % brakującego HP Dariusa, jednak nadal dyskutujemy na ten temat i chcemy najpierw zobaczyć jak na niego wpłyną zmiany z patcha 5.18.
- Skarner: Jesteśmy w miarę zadowoleni ze stanu Skarnera po hotfixie, który znacząco obniżył jego moc nie zostawiając go przy tym będącego za słabym. Nadal jest on jednak za mocny w związku z czym również w patchu 5.18 będziemy go zmieniać nerfiąc jego slow na E, osłabiając przy tym jego ganki.
- Mordekaiser: Teraz kiedy opadł pył, stało się jasne że Morde jest zdecydowanie OP jako farmiący duo laner, podczas gdy jest on bardzo słaby jako solo laner. Znerfimy bazową ilość armoru Morde, jego healing i obrażenia z W (umiejętność ta nie zadaje już podwójnych obrażeń podczas zetknięcia sfer, bazowa ilość obrażeń została odrobinę wzmocniona). Dla solo Morde W będzie można użyć na sobie by wyleczyć się trochę (jednak nie by zadać obrażenia). Spodziewamy się, że będziemy musieli jeszcze popracować nad tą postacią w kolejnych patchach, jednak jak zawsze najpierw chcemy zobaczyć jak wpłyną na niego przygotowywane zmiany.
- Bonusowa sekcja przedmiotów: Deadman’s Plate, Titanic Hydra i Sterak’s Gage wydają się obecnie całkiem sensownymi przedmiotami. One działają w odpowiedni sposób na odpowiednich championach. Nie planujemy obecnie dla nich żadnych zmian, jednak nadal przyglądamy się w jaki sposób będą one wpływać na rozmaite buildy.
Warto wspomnieć jeszcze, że jako iż patch 5.18 będzie aktualizacją, na której rozgrywane będą Mistrzostwa Świata mocno skupiamy się na tym jak molochy wpływają na profesjonalną scenę (jako, że testy wykazały że postacie te sprawują się inaczej w normalnych grach, a inaczej kiedy korzystają z nich zorganizowane 5 graczy zwłaszcza te występujące na wyższym poziomie).Ostatnie gry LPL były rozgrywane na patchu 5.16 wraz z hotfixem, dzięki czemu zebraliśmy sporo użytecznych danych na temat molochów.W tych rozgrywkach widzieliśmy Dariusa i Skarnera i obie te postacie wyglądały na mocne jednak nie w przytłaczający przeciwnika sposób. Brak Garena nie był dla nas żadnym zaskoczeniem (jego kit lepiej sprawdza się na soloq). Brak picków/banów Morde jest trudniejszy do zinterpetowania. Istnieje możliwość iż posiada on takie słabości iż zorganizowana drużyna może łatwo go powstrzymać, lub teamy nie zdążyły jeszcze w wystarczający sposób go ograć, więc nie były one zainteresowane jego wyborem mimo iż w teorii jest on mocny.
Kalista
Zasięg Kalisty powinien zostać znerfiony do 525 lub nawet do 500. Wydaje mi się, że takie rozwiązanie byłoby znacznie bardziej fair i sama postać stała by się możliwa do złapania. W takim przypadku powinno się jednak wycofać nerf na ilość obrażeń zadawanych przez jej auto-ataki.
Przez długi czas w fazie tworzenia postaci Kalista posiadała zasięg równy 525. Wtedy feedback był bardzo negatywny, jednak zdawał się on pochodzić z mechaniki postaci, która miała mały margines błędu, a gracze wtedy byli jeszcze z nią nieobeznani. Być może w przyszłości ponownie przyjrzymy się temu zagadnieniu. Jednak gdybyśmy zdecydowali się zmniejszyć jej zasięg z pewnością zmodyfikować również kilka innych rzeczy by zrekompensować tę utratę.
Miss Fortune
Jako, że zmiany Miss Fortune nie zostaną wprowadzone przed worldsami to czy znaczy to, że będziemy musieli na nie czekać ponad miesiąc?
Obecny plan jest taki by wprowadzić zmiany dla tej postaci wraz z presezonem (czyli po Mistrzostwach Świata), jako że wymagają one aktualizacji wyglądu cząsteczek we wszystkich skórkach.
Nie chciałbym zbytnio nikogo podekscytować, ale przeprowadzamy wiele testów by upewnić się, że ilość kul które wystrzeliwuje ona ze swojego ulta na levelu 16 nie sprawi problemów nawet najsłabszym komputerom.
Malzahar
Czy rozważaliście kiedyś możliwość przerobienia Malzahara na ADC, który zadawałby większość swoich obrażeń poprzez voidlingi?
To jest ciekawy kierunek, w którym można by skierować tę postać. Wydaje mi się, że takie rozwiązanie wymagałoby wielu zmian w jego obecnym kicie i położenia znacznie większego nacisku na voidlingi, ale pomysł na marksmana opierającego się na minionie jest bardzo fajny.
Przedmioty
Poacher’s Knife był tak naprawdę bezużytecznym przedmiotem przez cały bieżący sezon.
Tak to prawda, za wyjątkiem kilku bardzo rzadko występujących nisz do jego użycia. Szanse są duże, że zdecydujemy się usunąć ten item kiedy będziemy zajmować się przedmiotami (aktualizacje, dodawanie, czy usuwanie różnych itemów) w nadchodzącym presezonie.
Czy powinniśmy się obawiać o przyszłość jeszcze jakiegoś przedmiotu?
Żaden inny przedmiot nie jest tak oczywisty do usunięcia jak Poacher’s Knife. Obecnie eksperymentujemy z wieloma rzeczami i minie jeszcze sporo czasu zanim cześć zmian stanie się na tyle pewne abyśmy mogli o nich porozmawiać.
Jedną rzeczą, o której wspomnę jako że otrzymywałem wiele próśb na ten temat jest fakt, że rozważamy możliwość stworzenia zreworkowanej wersji Executioner’s Calling (przedmiotu na AD nakładającego Grevious Wounds). Jest jeszcze za wcześnie by obiecać, że przedmiot ten na pewno powróci do gry, ale jest to jedna z rzeczy nad którą pracujemy.