Przedstawiamy wam tier listę mid lanerów ułożonych od najsilniejszych (Tier 1) do najsłabszych (Tier 4), skupiając się na soloQ.
Lista dotyczy patcha 7.16.
Tier 1 – Grupa bardzo mocnych championów, którzy świetnie sprawdzają się w obecnej mecie. Genialne picki, które powinniśmy brać pod uwagę podczas wyboru postaci.
Tier 2 – Bohaterowie, którym niewiele brakuje, by znaleźć się w czołówce ligi. Nadal bardzo silne picki, dobrze wykonujące swoje zadanie.
Tier 3 – Zbalansowane postacie, nieodstające ani w jedną, ani drugą stronę. Warte wyboru, gdy nie pozostało nam nic lepszego
Tier 4 – Championi, których sukces polega przede wszystkim na umiejętnościach grającego. Użyteczni w specyficznych match-upach.
Jeśli jakaś postać nie została zawarta, nie oznacza to, że nie występuje na danej linii – po prostu jest pickiem sytuacyjnym, wykorzystywanym zbyt rzadko.
Tier 1
Tier 1.5
Tier 2
Tier 3
Tier 4
Syndra
Patch 7.16 obfituje w wiele nerfów skierowanych wobec magów. Są to zmiany bardziej kosmetyczne niż osłabienia postaci. Syndra otrzymała obniżenie przelicznika na Q, jednakże zwrócono jej różnicę w E. Oznacza to, iż jej siła poke’owania jest minimalnie mniejsza. Nie wpływa to jednak na jej combo. Mimo wszystko ląduje jednak w niższym tierze niż była wcześniej. Są bohaterowie, którzy wyróżniają się bardziej niż ona.
Galio
Golem był dobrym wyborem na środkową aleję ze względu na umiejętność przechylania walk na swoją stronę, głównie za sprawą ultimate’a. Z mida mógł go używać z maksymalną skutecznością i dobrze sobie radził z wszelkimi magami. Jednakże w aktualizacji 7.16 otrzymuje on nerfy na wspomnianą umiejętność. Sprawia to, iż jego przydatność na tej alei mocno spada.
Orianna
Baletnica również otrzymała kilka zmian. Osłabienia dotyczą jej W oraz E. Niemniej jednak nie wypływają na jej obecną siłę. W dalszym ciągu jest jednym z najsolidniejszych wyborów na środkową aleję.
Taliyah
Zmiany dotknęły również Tkaczkę Skał. W jej przypadku mogą one zmienić bardzo dużo. Jej siłą była możliwość pushowania przeciwnika w nieskończoność. Riot stwierdził, iż pod tym względem jest za mocna i postanowił ją stonować. Koszt na Q wynosi teraz 100 punktów many na piątym poziomie. Zmusza to gracza do kupowania przedmiotów na manę, jeśli chcemy nią dalej pushować. Przez to trochę traci do najsilniejszych postaci z wyższego tieru.
Cassiopeia
Noxiański wąż również nie ominął zmian. Nerf jej E, mimo iż wydaje się nic nie zmieniać, ma dość znaczący wpływ na jej pozycję na midzie. Z każdym kolejnym rzuconym E w przeciwnika tracimy coraz więcej obrażeń. W poprzednich patchach zdarzały się sytuacje, gdy po 4 E moglibyśmy zabić przeciwnika. Obecnie będziemy musieli rzucić kolejne, a możemy już nie mieć na to many (przynajmniej w początkowej fazie gry). Ma za to odrobinę mocniejszy late game, który od zawsze był jej mocną stroną.
Lucian
Na wszystkich tych zmianach korzysta Kleryk Broni. Już wcześniej był on ciekawym wyborem przeciwko postaciom z obecnej mety, a teraz ma jeszcze więcej korzystnych match-upów.