Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Master Tier już na PBE

Nowa aktualizacja została wprowadzona na serwer testowy PBE, a główną nowością wprowadzoną w tymże patchu jest zapowiadany jakiś czas temu Master Tieru.

Zanim jednak przejdziemy do tej nowości warto wspomnieć o tym, że wyjaśniono już dlaczego w poprzednim patchu wycofano VU Summoner’s Rift. Okazało się, że nowa wersja SR posiadała błędy crashujące grę w związku z czym mapa ta zostanie przywrócona w momencie wprowadzenia na PBE odpowiednich poprawek.

Przejdźmy więc teraz do nowego tieru wprowadzonego w najnowszej aktualizacji.  W związku z tą zmianą zaktualizowano zakładkę w profilazwaną”Leagues” (jeśli dane konto nie ma zagranych 10 rankedów w bieżącym sezonie), a także dodano animację przejścia z Diamentu do Mastera i Mastera do Challengera.

Poniżej możecie znaleźć oficjalną wypowiedź pracownika Riotu – Socratesa związaną właśnie z Master Tierem.

Witajcie,

Taktujemy rywalizację rankedową bardzo poważnie. Pod koniec ostatniego sezonu, nietykalność w challengerze spowodowała zamieszanie związane z pozycjami w drabince rankedowej. W tym sezonie chcemy uniknąć tego problemu i dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowego tieru nazwanego “Master Tierem”. Aby przetestować tę nowość w ten weekend na PBE wyłączone zostaną wszystkie tryby gry poza rankedami.



Master Tier znajduje się pomiędzy Diamond 1, a Challengerem. Gracze znajdujący się w Masterze i Challengerze będą dzielić tę samą drabinkę, w której zapisywana będzie liczba LP (grając w Challengerze gracze będą zmieniać swoją liczbę LP w Masterze), jednak tylko raz na 24 godziny będzie się dało zmienić Mastera na Challengera (i odwrotnie). Kiedy zegar osiągnie 0 wszyscy gracze znajdujący się w top 200 Mastera zostaną przeniesieni do Challengera, a każdy gracz w Challengerze, który nie będzie znajdował się w gronie 200 graczy z największą ilością LP spadnie do Mastera.

W Master Tierze nie będzie limitu graczy, jednak po rozegraniu 3 gier w tej lidze będzie można z niej spaść  jeśli przegra się grę , która spowoduje że liczba LP spadnie poniżej 0. Dzięki tej zmianie gracze w D1 będą otrzymywać/tracić bardziej przewidywalne liczby LP (zniknąć powinna także sytuacja, w której gracze D1 zatrzymywali się na 99 LP i dostawali kilkukrotnie po 0 LP za wygrane gry).

Po wprowadzeniu tej nowości nie umieścimy żadnego gracza bezpośrednio w Master Tierze. Gracze, którzy pozytywnie przejdą serię w D1 zostaną przeniesieni do tego tiera. Zawodnicy, którzy w momencie wprowadzania tego systemu będą znajdowali się w Challengerze zachowają swoje obecne pozycje, jednak ambitni gracze będą mogli walczyć o swoje miejsce w najbardziej prestiżowej lidze już od pierwszego dnia.

Zdecydowaliśmy się także poluzować trochę nasze zasady dotyczące nieaktywności w Challengerze. Od momentu wprowadzenia tego systemu gracze będą tracić po 250 LP za każdy dzień nieaktywności powyżej dziesiątego zamiast od razu tracić swoje miejsce w tej lidze. Dzięki temu najlepsi gracze będą mieli odrobinę większe pole manewru jeśli chodzi o przerwy od granie, a jednocześnie nadal będą oni musieli oni pozostać aktywni.

Pod koniec sezonu zamierzamy wprowadzić zróżnicowane ikony przywoływacza przeznaczone dla najlepszych graczy w Challengerze. Dzięki temu rozwiązaniu lepiej rozróżnimy graczy, którzy będą znajdowali się w top 10, 50 lub 200 w soloQ, a także teamy, które znajdować się będą w top 3, 15 i 50 w kolejce drużynowej.

Nie możemy się doczekać by zobaczyć kto okaże się najlepszy pod koniec sezonu. Powodzenia na Fields of Justice.

Riot Socrates

Dodatkowo na PBE pojawiła się dziwna zmiana w balansie Gnara, a mianowicie opis ultimate tej postaci zawiera przelicznik AP, jednak umiejętność ta nie skaluje się na razie z AP (zmiana ta może być bugiem albo planowaną modyfikacją, która nie została jeszcze ukończona).

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.