Na serwer testowy PBE wprowadzona została nowa bardzo duża aktualizacja rozpoczynająca przygotowania do wejścia na serwery live patcha 5.13 i zdecydowanie najważniejszą nowością jaką ona ze sobą przynosi jest wprowadzenie nowego championa -Tahm Kencha. To właśnie od nowej postaci rozpoczniemy przegląd zmian ze wspomnianego patcha, a zacznijmy od zaprezentowanego już wcześniej splash artu tego bohatera.
- Bazowa ilość HP: 590
- Przyrost HP na poziom: 90
- Bazowa ilość many: 325
- Przyrost many na poziom: 40
- Zasięg auto-ataków: 200
- Bazowa prędkość poruszania się: 330
- Bazowa ilość AD: 56
- Przyrost AD na poziom: 3.2
- Bazowa ilość Attack Speedu:
- Przyrost Attack Speedu na poziom: 3
- Bazowa ilość regenerowanego HP na sekundę: 1.3
- Wartość przyrostu ilości regenerowanego HP na sekundę wraz z poziomem: 0.11
- Bazowa ilość regenerowanej many na sekundę: 1.1
- Wartość przyrostu ilości regenerowanej many na sekundę wraz z poziomem: 0.2
- Bazowa ilość armoru: 25
- Przyrost armoru na poziom: 3
- Bazowa ilość magic resist: 32.1
- Przyrost magic resist na poziom: 1.25
Acquired Taste (Pasyw)
- Tahm Kench nakłada stacki An Acquired Taste na wrogich championów i po zebraniu trzech może on je zużyć by uzyskać dodatkowy efekt na jednej z pozostałych umiejętności.
Tongue Lash (Q)
- Tahm Kench unieruchamia się na chwilę, a następnie uderza językiem w wybranym kierunku zadając wrogom 80/120/160/200/240 (+0.8 AP) magicznych obrażeń i spowalniając ich o 20/30/40/50/60% na 2 sekundy. Dodatkowo wrogowie z nałożonymi trzema stackami pasywa zostaną zestunowani na 1/1.1/1.2/1.3/1.4/1.5 sekundy.
- Tahm Kench może użyć swojego W kiedy jego język jest w powietrzu aby pochłonąć miniona/potwora z dystansu
- Czas odnowienia: 6 sekund
- Koszt many: 50/55/60/65/70
- Zasięg: 800
Devour (W)
- Tahm Kench pochłania wybrany cel na 4/4.5/5/5.5/6 sekundy (w przypadku wrogich championów umiejętność trwa tylko połowę tego czasu), zadając przeciwnikom magiczne obrażenia równe 20/24/28/32/36% (+0.04 % AP) ich maksymalnego HP
- Aby pochłonąć wrogiego championa Tahm Kench musi nałożyć najpierw trzy stacki swojego pasywa. Tahm Kench w trakcie trzymania wrogiego championa w swojej paszczy jest spowolniony o 95%
- W momencie, w którym Tahm Kench trzyma sojusznika w paszczy otrzymuje on bonus do prędkości poruszania się równy 10/20/30/40/50 % w trakcie poruszania się w stronę wrogiej postaci
- Po pochłonięciu miniona/potwora Tahm Kench może ponownie użyć tej umiejętności by go wypluć zadając 100/150/200/250/300 (+0.6 AP) magicznych obrażeń trafionemu celowi
- Czas odnowienia: 20/18/16/14/12 sekund
- Koszt many: 90
- Zasięg: 250
Thick Skin (E):
- Pasyw: Obrażenia przyjęte w czasie kiedy umiejętność ta nie znajduje się na cooldownie zostają przekonwertowane na szare HP. Gdy Tahm Kench opuści walkę zostanie on uleczony o 20/26/32/38/44% szarego HP
- Aktyw: Przemień całe swoje szare HP w tarczę, która będzie trwać przez 6 sekund jednak jej wartość będzie spadała z czasem
- Czas odnowienia: 10/9/8/7/6 sekund
- Koszt many: 50
Abyssal Voyage (R):
- Pasyw: Auto-ataki i umiejętności zadające obrażenia zadają dodatkowe 10 (+ 6/7/8% bonusowego HP Tahm Kencha) magicznych obrażeń
- Aktyw: Tahm Kencha channeluje tę umiejętność do 15 sekund w tym czasie sojusznik może nacisnąć prawym przyciskiem myszy na jego paszczę by się dołączyć (wszelkie obrażenia pochodzące od wrogich championów przerwą channelowanie). Po upływie tego czasu lub ponownym użyciu umiejętności Tahm Kench przemieszcza się do wybranej lokacji .
- Czas odnowienia: 190/145/100 sekund
- Koszt many: 100
- Zasięg: 4000/5000/6000
Na serwerze testowym pojawiła się już także skórka, która zostanie wypuszczona wraz z tym championem i która nosi nazwę “Master Chef Tahm Kench” i kosztować będzie nas 975 RP. Wspomniany skin prezentuje się w następujący sposób:
Nie jest to jednak jedyny nowy skin jaki został dodany na PBE wraz z najnowszą aktualizacją , jako że wraz ze wspomnianym patchem wypuszczona została również skórka nazwana Gentleman Gnar (skin ten również będzie kosztował 975 RP), której dokładniej przyjrzeć możecie się poniżej.
Wraz z najnowszą aktualizacją zmienione zostało również tło wyświetlane na końcu tutorialu na takie, które mogliśmy oglądać w czasie presezonu. Wspomniana grafika prezentuje się w następujący sposób:
Zilean
Rewind (W)Koszt many został zmniejszony z 35 do 0– Zmiana ta obecnie nie jest obecna w grze, jednak całkiem prawdopodobne że zostanie ona wprowadzona w późniejszych aktualizacjach
Archangel's Staff (wersja na Summoner's Rift)
- Receptura została zmieniona na: Needlessly Large Rod + Tear of the Goddess + 1030 G
- Całkowity koszt przedmiotu został zwiększony z 2700 do 3000 sztuk złota
- Bazowa ilość przyznawanego AP została zwiększona z 60 do 80
Athene's Unholy Grail
- Receptura została zmieniona na: Codex + Chalice + Amplifying Tome
Blasting Wand
- Koszt przedmiotu został zmniejszony z 860 do 850 sztuk złota
Haunting Guise
- Koszt przedmiotu został zwiększony z 1480 do 1500 sztuk złota
Hunter's Machete
- Z opisu przedmiotu usunięte zostało stwierdzenie iż nie przyznaje on żadnej regeneracji w czasie walki z tchórzliwymi potworami
Liandry's Torment
- Receptura została zmieniona na: Haunting Guise + Blasting Wand
- Całkowity koszt przedmiotu został zwiększony z 2900 do 3000 sztuk złota
- Ilość przyznawanego AP została zwiększona z 50 do 80
Luden's Echo (wersja na Summoner's Rift)
- Koszt przedmiotu został zmniejszony z 3100 do 3000 sztuk złota
- Ilość przyznawanego AP została zmniejszona ze 120 do 100
- Wartość bonusu do prędkości poruszania się została zwiększona z 7 do 10%
Morellonomicon
- Receptura została zmieniona na: Codex + Idol + Amplifying Tome
Nashor's Tooth
- Całkowity koszt przedmiotu został zwiększony z 2920 do 3000
- Wartość bonusu do Attack Speedu została zmniejszona z 50 do 40%
- Ilość przyznawanego AP została zwiększona z 60 do 80
Needlessly Large Rod
- Koszt przedmiotu został zmniejszony z 1600 do 1250 sztuk złota
- Ilość przyznawanego AP została zmniejszona z 80 do 60
Rabadon's Deathcap
- Receptura została zmieniona na: Needlessly Large Rod + Blasting Wand + Amplifying Tome
- Całkowity koszt przedmiotu został zwiększony z 3300 do 3500 sztuk złota
- Wartość bonusu do AP z pasywa została zwiększona z 30 do 35%
Righteous Glory
- Ilość przyznawanego HP została zmniejszona z 600 do 500
- Czas odnowienia aktywa został zwiększony z 60 do 90 sekund
Rod of Ages (wersja na Summoner's Rift)
- Koszt przedmiotu została zmniejszony z 2800 do 2700 sztuk złota
- Bazowa ilość przyznawanego HP została zmniejszona z 450 do 300
- Bazowa ilość przyznawanej many została zmniejszona z 450 do 400
- Ilość przyrostu many z pasywa została zwiększona z 20 do 40 (maksymalny bonus do many został zwiększony z 200 do 400)
- Ilość przyrostu AP z pasywa została zwiększona z 2 do 4 (maksymalny bonus do many został zwiększony z 20 do 40)
Rylai's Crystal Scepter
- Receptura zostanie zmieniona na: Needlessly Large Rod + Amplifying Tome + Giant’s Belt
- Całkowity koszt przedmiotu zostanie zwiększony z 2900 do 3000 sztuk złota
- Wartość spowolnienia nakładanego przez umiejętności uderzających w jeden cel zostanie zwiększona z 35% do 40%
- Wartość spowolnienia nakładanego przez umiejętności uderzających w wiele celów zostanie zwiększona z 15% do 40%
- Czas trwania spowolnienia nakładanego przez umiejętności uderzających w wiele celów zostanie zmniejszona z 1.5 do 1 sekundy
- Wartość spowolnienia nakładanego przez umiejętności zadające obrażenia w czasie zostanie zwiększona z 15% do 20%
- Czas trwania spowolnienia nakładanego przez umiejętności zadające obrażenia w czasie zostanie zmniejszona z 1.5 do 1 sekundy
- Pasyw od teraz spowalnia przywołane miniony o 20% na 1 sekundę
- Dodane zostały specjalne cząsteczki wskazujące kiedy postać jest spowolniona przez ten przedmiot:
Seraph's Embrace
- Bazowa ilość przyznawanego AP została zwiększona z 60 do 80
Zhonya's Hourglass
- Koszt przedmiotu został zmniejszony z 3300 do 3000 sztuk złota
- Ilość przyznawanego AP została zmniejszona ze 120 do 100
Void Staff
- Koszt przedmiotu został zwiększony z 2295 do 2500 sztuk złota
- Ilość przyznawanego AP została zwiększona z 70 do 80
Will of the Ancients
- Ilość przyznawanego spell vampu została zmniejszona z 20 do 0%
- Dodany został nowy pasyw: “Twoje umiejętności leczą cię o 15% zadawanych obrażeń i efekt ten jest naliczany przed uwzględnieniem resistów przeciwnika (w przypadku spelli AoE efekt ten będzie działał tylko w 33%)
źródło: http://www.surrenderat20.net/2015/06/623-pbe-update.html