W Lidze Legend zawsze ważny był podział ról podczas meczu. Niejednokrotnie bardziej uniwersalna postać potrafi carrować team. Zwiększony poke, harras podczas laning phase, cc chain, czy po prostu burst damage w early game. Wszystko to posiada support, którego początkowo uznawano za postać ze środkowej alei. Mowa tu oczywiście o Malzaharze.
Pomimo tego, że Prorok Pustki jest postacią mało mobilną, to jego największym atutem zawsze był horrendalny poke. W dodatku jego Ultimate pozwalał na stun ważnej postaci dla enemy teamu, przy jednoczesnym zadaniu obrażeń, które idealnie skalowały się z jego AP. Wszystko to zostało w końcu zauważone w Korei, na początku wiosennego splitu, gdzie stał się postacią “pick or ban”. Wówczas niejednokrotnie wykluczano go jako pierwszego. Sytuacja ta zdecydowanie przyciągnęła uwagę Riotu, zmuszając ich do reakcji. Początkowo wprowadzali delikatne nerfy, jednak znacznie uderzające w gameplay Malzahara. Pomimo to nie powstrzymali oni proplayerów, ponieważ w wielu sytuacjach potrafił on uzupełniać w doskonały sposób kompozycję lub samą linię ( Ashe/
Varus +
Malzahar). Oczywiście nie był już tak silny jak przedtem, ale nadal spełniał swoją rolę. Aż do dzisiaj. Update, który pojawił się na PBE, dosięgnął Proroka.
![malzaharq](/piccc/malzaharq.jpg)
![malzaharw](/piccc/malzaharw.jpg)
- Zmiana dotycząca W sprawia, że Malzahar może ją teraz stackować. Polega to mniej więcej na tym, iż po użyciu innej umiejętności (Q, E, R), jego Void Swarm pozyskuje jeden ładunek. Po aktywowaniu skilla dochodzi do powstania Voidlinga, a wraz z nim jednego bądź dwóch stworów. Wszystko jest zależne od ilości stacków. Ogółem zasięg rzucenia został zmniejszony do 150 jednostek, a sam cooldown wynosi 8 sekund. Natomiast koszt many wzrasta razem z poziomem W (od 40 do 60 punktów many).
- Znaczące zmiany dotknęły samych stworów, które tworzy Prorok Pustki. Życie Voidlingów określa teraz normalny wskaźnik HP (65 punktów zdrowia na 1 lvl) i wzrasta on wraz z poziomem Malzahara. Obrażenia zadawane nie są już zależne od poziomu samej umiejętności, jednak skalują się z levelem postaci. Natomiast ich attack speed zwiększa się, i na 18. poziomie wynosi ok. 0,891. Co ciekawe, są one teraz bardziej wytrzymałe na AD, tracąc jednocześnie MR. Prędkość poruszania minimalnie zmniejszono (usunięto jej zyskiwanie bądź tracenie w zależności od pozycji Malzahara i celu ataku), a czas “życia” stworów skrócono o kilka sekund, co jest skutkiem mniejszego cooldownu. Ważną rzeczą stał się fakt, iż ataki podstawowe zabijają je natychmiast. Jednak podczas walki, umiejętności nieskierowane bezpośrednio na nie, są dokładnie skalowane z pancerzem i odpornością na magię.
![malzahare](/piccc/malzahare.jpg)
![malzaharr](/piccc/malzaharr.jpg)
Każdy kto spodziewał się zgniecenia i całkowitego pozbycia się Malzahara z soloq zdecydowanie się zasmuci. Zmiany wprowadzone w aktualizacji zmieniają go w championa zadającego stanowczy burst damage. Zdecydowanie będzie skalować się z mocą umiejętności, przez co prawdopodobieństwo powrotu na środkową aleję wzrasta. Na pewno nie zostanie wykluczony z profesjonalnych gier i pokaże się raz na kilka/kilkanaście gier. Wierzmy, że ta optymalizacja bohatera przyniesie skutki i jego early nie będzie już tak agresywne. Wkrótce zobaczymy na co stać Proroka Pustki na oficjalnych serwerach, a dokładniej w patchu 7.11!