Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Magma Chamber i Showdown

W grudniu zaprezentowaliśmy wam nasz drugi specjalny tryb gry − Starcie. Chcemy podzielić się z wami doświadczeniami z okresu, w którym po raz pierwszy udostępniliśmy go, oraz podać nowe informacje na temat… tej mniej lodowej mapy, zaprezentowanej podczas Starcia Gwiazd 2013, obiecywanej przed kolejnym sezonem.

Pomysł na mapę do walk 1 na 1/2 na 2 pojawił się przy okazji projektu Kopuła Gromu i ostatecznie przyjął formę tego, co widzieliście podczas Starcia Gwiazd 2013. W tamtym momencie projekt specjalnych trybów gry dopiero startował, a zespół postanowił bardziej zainteresować się trybem 1 na 1/2 na 2. Odkryli kilka rzeczy:

  • Zawodowcy (i wewnętrzni testerzy) woleli dłuższe aleje, pakiety zdrowia i zarośla na Howling Abyss.
  • Magma Chamber działała dobrze na potężnych komputerach, na których grali zawodowcy, ale nie była dobrze zoptymalizowana i miała wiele nieprzewidzianych problemów.

Pojawiło się także trochę pytań, które wymagały odpowiedzi:

  • Czy tryb 1 na 1/2 na 2 cieszyłby się popularnością wśród graczy?
  • Jak powinna wyglądać mapa? Czy gracze powinni móc wybrać aleję na Summoner’s Rift? Czy powinny być tam pakiety zdrowia? Zarośla?
  • Jakie powinny być zasady walki 1 na 1 lub 2 na 2?

Musieliśmy więc podjąć decyzję – chcieliśmy sprawdzić taki tryb gry, ale stworzenie mapy specjalnie dla niego wymagałoby solidnego zaangażowania, a nie byliśmy pewni, czy gracze zainteresowaliby się tym. Ponieważ społeczność wydawała się zaintrygowana trybem 1 na 1/2 na 2, postanowiliśmy sprawdzić go na Howling Abyss – wykończonej i zoptymalizowanej mapie – aby zebrać opinie i dane od graczy.



Starcie było dość krótkim doświadczeniem dla większości graczy. Wielu z nich spróbowało tego trybu zaraz po jego premierze, ale zaledwie po tygodniu spadło zainteresowanie nim do 1% całkowitego czasu gry. Ogólnie zdecydowanie częściej dzieliliście się z nami informacjami o walce 1 na 1/2 na 2 na Howling Abyss niż na Magma Chamber. Gracze także dostarczali nam pomysłów na usprawnianie walk 1 na 1/2 na 2, jak chociażby możliwość wybrania aleii na SR.

Ostatecznie postanowiliśmy, że Magma Chamber nie jest odpowiednim miejscem na dalsze tworzenie trybu 1 na 1/2 na 2, a sam tryb nie jest wystarczająco popularny, aby być stałym elementem gry. Po długich dyskusjach i sprawdzaniu informacji wstrzymaliśmy prace nad Magma Chamber, którą widzieliście na zeszłorocznym Starciu Gwiazd. Nie oznacza to, że wielu z was (i nas) nie czerpało radości z walki na Howling Abyss, i naprawdę chcemy stworzyć tryb 1 na 1/2 na 2 w przyszłości.

(Jeżeli interesuje was dokładne przedstawienie danych z naszych specjalnych trybów gry oraz informacje o przyszłości Starcia, sprawdźcie post Brackhara.)

Wiemy, że zmieniliśmy plany po zaangażowaniu się i przepraszamy za to. Nienawidzimy się za to. Największą obietnicą, którą możemy złożyć, i taką, która sprawia, że uważamy podjętą decyzję za słuszną, jest to, że chcemy być najlepiej związaną z graczami firmą na świecie. Zawsze staramy się podejmować decyzje, które uznajemy za najbardziej odpowiednie dla społeczności, i w tym wypadku uznaliśmy, że najlepszym wyjściem będzie przedstawienie trybu 1 na 1/2 na 2 za pomocą specjalnego trybu gry. Jesteśmy niezwykle podekscytowani tym, co przyniesie przyszłość, i pracujemy nad projektami, które powinny się wam spodobać.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.