Liga Hipsterów: Twin Shadows.
Istnieje parę różnych założeń, w których zdania na temat tego, co wygrywa grę są podzielone. Poza oczywistym założeniem, że jest to zależne od graczy, ważny jest również dobór championów oraz przedmiotów które kupujemy. Można powiedzieć że strategie które są używane przez drużyny są całkowicie zależne od wybranych postaci i ich budowy, a to doprowadziłoby do niezwykle długiego artykułu. Budowa postaci i jej wybór jest z kolei już bardziej stabilny. Natomiast według mnie najbardziej stabilną częścią gry jest budowa postaci. Jest faktycznie parę możliwości wyboru kilku przedmiotów oraz tak zwany “core”. Jednym z tych sytuacyjnych przedmiotów na AP czy Supportach jest Twin Shadows.
Twin Shadows to przedmiot wprowadzony wraz ze startem trzeciego sezonu jako midgamowy item dla mid lanerów (40ap/40mr/6%ms) a dodatkowo posiada strasznie efektywny active.
UNIQUE Active: Hunt – Summons 2 invulnerable ghosts for 6 seconds to seek the two nearest enemy champions. If they touch an enemy champion, they slow their movement speed by 40% and reveal them for 2.5 seconds. 120 second cooldown.
Item składa się z Kage’s Lucky Pick’a (765g) i Null-Magic Mantle (400g), a koszt jego kombinacji to 735g. W sumie Twin Shadows kosztuje 1900g. Z najtańszego itemku dla każdej statystyki, Twin Shadows jest warte 2210g (nie ma pewności co do bycia opłacalnym podczas, gdy weźmiemy pod uwagę Negatrona oraz Needlesly Large Roda jako odnośniki). Duszki poruszają się z 450MS, przez co ich totalny zasięg jest równy 2700. W efekcie prawie osiągają zasięg drugolevelowych ultimate Nami/Nocturne. Final Spark ma zasięg o 300 większy.
2750
2750
3000
~2700
Jest to dla mnie ciężkie do zrozumienia dlaczego ten przedmiot jest tak bardzo niedoceniany, biorąc pod uwagę jego wszechstronność i tani koszt. Daje nam bardzo fajne statystki dla każdego mid lanera oraz dodatkowe gp/5. Movement speed który zapewnia nam Twin Shadows jest większy niż MS z Phantom Dancera i Lich Bane i taki sam jaki daje nam Statikk Shiv. Ostatecznie, Active Twin Shadows jest wyjątkowo użyteczne, biorąc pod uwagę że item jest już bez niego opłacalny, a my zyskujemy dodatkowy skill. Duszki mogą być użyte aby szpiegować przeciwników, zobaczyć ich pozycję, peelować w teamfighcie, spowalniać uciekających, złapać kogoś kto jest totalnie miejscu innym niż powinien być… Poniżej przedstawiamy tabelkę ze statystykami z Elophanta – ma ona na celu zademonstrować jak mało popularny jest Twin Shadows.
Top 10 przedmiotów to głównie ADC/przedmiot który każdy AP kupuje w pewnym momencie gry oraz przedmiot obowiązkowy dla supporta.
Twin Shadows znalazło się dopiero na 98 miejscu (na 144 możliwe). Dla porównania, Bloodthrister kupowany był 14 razy częściej niż Twin Shadows. Aby zobaczyć jednak jaki wpływ na wygranie gry posiada Twin Shadows, zobaczmy na tabelkę z Win Ratio przedmiotów.
Podczas gdy ta tabelka wygląda śmiesznie i wskazywałaby na przedmioty kupowane gdy Win jest już pewny ważne aby zauważyć że w tabelce jest również lista przedmiotów normalnie używanych w grze: Zephyr, Runic Bulwark, Guardian Angel. Informacje te udowadniają tylko że Twin Shadows MA wpływ na wygrywanie gier i część graczy odkryła ten “secret Op”. Dlaczego tak się dzieje? Głównie z powodu jego wszechstronności wyjaśnionej wcześniej. Nie widzę więc powodu dla którego nie powinniśmy kupować Twin Shadows w mid game.