Witajcie! Lubicie chodzić do Lasu? Lepiej uważajcie, by nie spotkać tam żadnych bestii!
Ta seria ma na celu zapoznanie Was z kilkoma nietypowymi postaciami, które są w stanie junglować. W pierwszym odcinku swoje szpony pokaże Zyra.
- Duże obrażenia oraz mocne CC
- Od drugiego poziomu w miarę szybkie czyszczenie jungli (dzięki roślinkom)
- Użyteczna dla drużyny w teamfightach poprzez swoje mocne CC oraz obszarowym obrażeniom
- Zyra to postać AP, poprzez co na inne linie można wystawić bohaterów bazujących na obrażeniach fizycznych
- Niesamowicie słaba na pierwszym poziomie, potrzebuje pomocy sojuszników
- Niezwykle łatwa do zinvadowania, przynajmniej do czasu rozwinięcia swojego
E
- Powolna…
- Łatwa do zabicia (właściwie to wszystkie rośliny takie są ;))
Runy: Magic Penetration Armor Magic Resistance/lvl Movement Speed
Ścieżka: Zaczynamy od blue buffa, by opanować nasze problemy z maną oraz skrócić czas odnowienia roślinek. Zalecam gankowanie dopiero od trzeciego poziomu.
Rozwijanie umiejętności: Pierwsze poziomy: Q>W>E. Kolejność późniejszego rozwijania: R>E>W>Q
Mój komentarz: Masterki wybiera gracz wedle gustu. Runy na Armor oraz Magic Resist dla defensywy. Czerwone na Magic Penetration, by zwiększyć nasze obrażenia magiczne. Można ewentualnie wybrać Attack Speed, choć nie polecam. Runy na MS zwiększą naszą prędkość poruszania się. Alternatywnie można zastąpić je mocą umiejętności. Ulepszamy jako pierwsze E, by przedłużyć nasze CC, a więc również wzmocnić jakość naszych ganków. Podkreślam, że to są tylko moje rekomendacje, a ostateczny wybór należy do Was 🙂
- Bierzmy każdego blue buffa dla siebie. Jesteśmy manożerni i potrzebujemy redukcji CD, zwłaszcza w początkowych fazach gry
- Prośmy sojuszników o wielką pomoc przy blue. Naszym jedynym narzędziem zadającym obrażenia jest autoatak, który nie zadaje za wielkiego dmg. Jeśli sojusznicy nie pomogą nam przy pierwszym poziomie, my nie będziemy w stanie pomóc im później
- W późniejszych fazach gry, przy odpowiednim rozstawieniu roślinek możemy zabijać buffy zza ścian (oczywiście nie działa z Baronem oraz Smokiem)
- Nasze ganki są podobne do ganków
Amumu: Jeśli mumia trafi z
Q, może rozpocząć kombo. My podobnie: trafimy z
E – rozpoczynamy nasze kombo.
Shurelya może pomóc nam w gankach: Dzięki niej możemy podejść bliżej wrogów oraz łatwiej wycelować z
E. Kolejnymi przedmiotami wartymi polecenia są
Rylai lub
Frozen Mallet, które dzięki spowolnieniom pomogą nam w gankach (bardziej polecam
ze względu na łatwiejsze do nałożenia spowolnienie. Jeśli jednak szkoda Wam AP, lepszy okaże się
Rylai.
- Jeżeli macie problemy z oswojeniem sobie Zyry, zalecam zapoznanie się z poradnikiem (KLIK)