Błysk jest najbardziej uniwersalnym czarem przywoływacza w całej grze. Wybieramy go bez zastanowienia na praktycznie każdej postaci. Są jednak wyjątki, które mogą pozwolić sobie na grę bez tej kluczowej summonerki. Potrafią one czerpać korzyści z gry bez flasha, a nawet jest dla nich zbędny.
Duch
Hecarim – Pierwszą postacią, którą zobaczymy z duchem zamiast błysku jest
![hecarim](/picm/hecarim.jpg)
Hecarim. Potrzebuje on ogromnych ilości prędkości ruchu, aby skutecznie inicjować. Kolejnym powodem jest wzmocnienie
![hecarimp](/picm/hecarimp.jpg)
pasywnej zdolności. Gra z błyskiem w tym przypadku jest kompletnie nieopłacalna.
Vladimir – Kolejna postać, która korzysta z ducha jest
![vladimir](/picm/vladimir.jpg)
Vladimir. W połączeniu z prędkością ruchu, którą zyskuje z
![vladimirq](/picm/vladimirq.jpg)
Q osiągamy całkiem przyzwoity wynik. Dodatkowo możemy użyć ducha podczas naszej
![vladimirw](/picm/vladimirw.jpg)
plamy.
Olaf – Do skutecznej inicjacji, jak w przypadku Hecarima, potrzeba dużo prędkości ruchu, która jest kluczowa dla
![olaf](/picm/olaf.jpg)
Olafa, a zwłaszcza jeśli nie chcemy zostać wykajtowani przez przeciwnego strzelca. Wysokie zapotrzebowanie na prędkość ruchu Olaf zaspokaja właśnie przy pomocy ducha. Flash jest średnio użyteczny dlatego zawsze wybieramy ghosta.
Singed – Postać, która w pełni bazuje na prędkości ruchu. Mowa tu o
![singed](/picm/singed.jpg)
Singedzie. Stara się pozyskać tą statystykę na każdy możliwy sposób. Jego
![singedq](/picm/singedq.jpg)
Q polega na byciu szybszym od przeciwnika i wyprzedzeniu go. Jako Singed staramy się farmić miniony pomiędzy wieżami przeciwników, a jeśli jest taka potrzeba to musimy szybko uciekać.
Podpalenie
Fizz – Okropnie mobilny oraz niemożliwy do namierzenia –
![fizz](/picm/fizz.jpg)
Fizz. Dzięki dość częstemu
![fizze](/picm/fizze.jpg)
E możemy zrezygnować z błysku na rzecz podpalenia. Dość niezłe obrażenia w połączeniu z podpaleniem mogą skutkować wczesnym zabójstwem. Flash czasami może być lepszy, dlatego powinniśmy porządnie przemyśleć ten wybór.
Shaco – Skupiony na dominacji wczesnej fazy gry
![shaco](/picm/shaco.jpg)
Shaco porzuca błysk na rzecz podpalenia. Wzmacnia to jego potencjał na zabicie przeciwnego leśnika podczas counter junglowania, jak i na gankach. Flash jest praktycznie bezużyteczny z uwagi na stosunkowo niski czas odnowienia
![shacoq](/picm/shacoq.jpg)
Q.
Wyczerpanie
Tryndamere – Jako
![tryndamere](/picm/tryndamere.jpg)
Tryndamere skupiamy się na częstych pojedynkach i pushowaniu górnej alei. Często zdarzy się, że przeciwnicy wyślą dwie osoby aby nas powstrzymać. W takiej sytuacji zbawienne może okazać się wyczerpanie. Exhaust zamiast błysku pozwoli nam na skuteczniejsze pokonywanie przeciwników podczas split pushowania. Powinniśmy się jednak zastanowić, ponieważ błysk jest całkiem przydatny.
Bariera
Kled – Nie, to nie żart. Mowa tu o
![kled](/picm/kled.jpg)
Kledzie, który zamiast błysku wybiera barierę. Cała ta ,,taktyka” polega na wykorzystaniu mocnych pojedynków Kleda. Jeśli nasz stan zdrowia podczas walki spadnie do poziomu, gdzie mamy stracić
![kledp](/picm/kledp.jpg)
Skaarl’a używamy bariery. Przeciwnik nie będzie spodziewał się takiego czaru przywoływacza. Dzięki barierze jesteśmy w stanie wygrywać prawie każde starcie. Jest to dość ryzykowane, dlatego powinniśmy dokładnie przemyśleć czy możemy sobie pozwolić na odrzucenie błysku.
zvrTwoja reakcja na nasz wpis: