Błysk jest najbardziej uniwersalnym czarem przywoływacza w całej grze. Wybieramy go bez zastanowienia na praktycznie każdej postaci. Są jednak wyjątki, które mogą pozwolić sobie na grę bez tej kluczowej summonerki. Potrafią one czerpać korzyści z gry bez flasha, a nawet jest dla nich zbędny.
Duch
Hecarim – Pierwszą postacią, którą zobaczymy z duchem zamiast błysku jest Hecarim. Potrzebuje on ogromnych ilości prędkości ruchu, aby skutecznie inicjować. Kolejnym powodem jest wzmocnienie pasywnej zdolności. Gra z błyskiem w tym przypadku jest kompletnie nieopłacalna.
Vladimir – Kolejna postać, która korzysta z ducha jest Vladimir. W połączeniu z prędkością ruchu, którą zyskuje z Q osiągamy całkiem przyzwoity wynik. Dodatkowo możemy użyć ducha podczas naszej plamy.
Olaf – Do skutecznej inicjacji, jak w przypadku Hecarima, potrzeba dużo prędkości ruchu, która jest kluczowa dla Olafa, a zwłaszcza jeśli nie chcemy zostać wykajtowani przez przeciwnego strzelca. Wysokie zapotrzebowanie na prędkość ruchu Olaf zaspokaja właśnie przy pomocy ducha. Flash jest średnio użyteczny dlatego zawsze wybieramy ghosta.
Singed – Postać, która w pełni bazuje na prędkości ruchu. Mowa tu o Singedzie. Stara się pozyskać tą statystykę na każdy możliwy sposób. Jego Q polega na byciu szybszym od przeciwnika i wyprzedzeniu go. Jako Singed staramy się farmić miniony pomiędzy wieżami przeciwników, a jeśli jest taka potrzeba to musimy szybko uciekać.Podpalenie
Fizz – Okropnie mobilny oraz niemożliwy do namierzenia – Fizz. Dzięki dość częstemu E możemy zrezygnować z błysku na rzecz podpalenia. Dość niezłe obrażenia w połączeniu z podpaleniem mogą skutkować wczesnym zabójstwem. Flash czasami może być lepszy, dlatego powinniśmy porządnie przemyśleć ten wybór.
Shaco – Skupiony na dominacji wczesnej fazy gry Shaco porzuca błysk na rzecz podpalenia. Wzmacnia to jego potencjał na zabicie przeciwnego leśnika podczas counter junglowania, jak i na gankach. Flash jest praktycznie bezużyteczny z uwagi na stosunkowo niski czas odnowienia Q.Wyczerpanie
Tryndamere – Jako Tryndamere skupiamy się na częstych pojedynkach i pushowaniu górnej alei. Często zdarzy się, że przeciwnicy wyślą dwie osoby aby nas powstrzymać. W takiej sytuacji zbawienne może okazać się wyczerpanie. Exhaust zamiast błysku pozwoli nam na skuteczniejsze pokonywanie przeciwników podczas split pushowania. Powinniśmy się jednak zastanowić, ponieważ błysk jest całkiem przydatny.Bariera
Kled – Nie, to nie żart. Mowa tu o Kledzie, który zamiast błysku wybiera barierę. Cała ta ,,taktyka” polega na wykorzystaniu mocnych pojedynków Kleda. Jeśli nasz stan zdrowia podczas walki spadnie do poziomu, gdzie mamy stracić Skaarl’a używamy bariery. Przeciwnik nie będzie spodziewał się takiego czaru przywoływacza. Dzięki barierze jesteśmy w stanie wygrywać prawie każde starcie. Jest to dość ryzykowane, dlatego powinniśmy dokładnie przemyśleć czy możemy sobie pozwolić na odrzucenie błysku.