Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Koniec darmowych zwrotów championów

Riot od obecnego patcha zabiera opcję darmowych zwrotów championów, którzy otrzymali Visual Update bądź Rework. Powodem tego jest znaczący wzrost ilości takich próśb po tym jak informacja o takiej możliwości stała się powszechnie znana. Sprawiało to, że Pomoc Techniczna była zalewana takimi ticketami, co sprawiało, że nie była w stanie zajmować się poważniejszymi sprawami. Ponadto,  pracownicy tłumaczą się, że większość zwrotów nie była podyktowana niezadowoleniem z dokonanych zmian. Gracze widzieli w tym systemie okazje do szybkiego otrzymania RP bądź IP w zamian za championa, którym dawno nie grali.

 

Oficjalna wiadomość Riotu do graczy:

 

Witajcie,

Przez dwa lata staraliśmy się stopniowo częściej wprowadzać nowe Splash Arty, usprawniać modele postaci oraz dopracowywać ich gameplay, tak aby pełne update’y championów stały się integralną częścią ewolucji League of Legends. Kiedy zaczęliśmy to robić zdawaliśmy sobie sprawę, że zmieniamy coś, do czego gracze mogli być przywiązani i dlatego zgadzaliśmy się na garstkę próśb o zwroty, które napływały od zagorzałych graczy.



Kiedyś mogliśmy sobie pozwolić na takie działanie z dobrej woli, ponieważ liczba zgłoszeń była bardzo niska. Prośby te spływały głównie od graczy, którzy mainowali zmieniane postacie. Jednakże, gdy taka możliwość stała się jawna, zanotowaliśmy wzrost zgłoszeń o ponad 10,000%. Przejrzeliśmy nasze dane i okazało się, że większość próśb podchodziła od graczy, którzy dawno nie grali tymi championami i znaleźli łatwy podwód do zwrotu swoich wydanych IP bądź RP bez użycia tokena.

By lepiej was uświadomić o skali problemu powiemy, że przy każdym updatcie championa ilość ticketów jakie otrzymywaliśmy w Pomocy Technicznej była większa niż  po całym dniu niestabilności serwerów. Jeśli dodamy do tego fakt, że zamierzamy wprowadzać takie update’y coraz częściej, zacznie to poważanie wpływać na możliwości naszej pomocy technicznej w zajmowaniu się poważnymi sprawami takimi jak odzyskiwanie kont czy inne problemy w grze.

W związku z tym zdecydowaliśmy, że zaczynając od Karthusa przestaniemy przeprowadzać zwroty championów, które otrzymały update. Byłoby świetnie jakby ten system pomagał graczom, którzy rzeczywiście zostali dotknięci zmianą i jednocześnie nie obciążał w ten sposób Pomocy Technicznej. Niestety, na chwilę obecną nie jesteśmy w stanie znaleźć dobrego rozwiązania tego problemu.

Wiemy, że czyniąc to sprawiamy, że część graczy, których update nie zadowolił może czuć się rozczarowana. By po części rozwiązać ten problem, nasz zespół pracuje nad tym, aby system update’u championów stał się bardziej transparentny. Chcemy by gracze wiedzieli kto w najbliższej przyszłości otrzyma update. Ponadto stworzyliśmy specjalne centrum, które w przejrzysty sposób przedstawia nasze wszystkie update’y dokonane w przeszłości oraz te, które dopiero nadejdą. Wszystko to ma sprawić by gracze roztropniej dokonywali swoich zakupów i lepiej wykorzystywali swoje tokeny.

 

Myślę, że mogliśmy się tego spodziewać. Wiele osób starało się wykorzystywać ten system w niewłaściwy sposób i Riot  po prostu zareagować. A wy co sądzicie o tych zmianach?

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.