Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Komentarz Riotu na temat ostatnich lagów

Zapewne każdy z Was doświadczał ostatnio ogromne lagi ze strony serwera. Jeden z pracowników Riotu, riottmx zabrał głos w tej sprawie i tłumaczy graczom, gdzie tkwił problem i w jaki sposób zamierzają go rozwiązać.

Witajcie!

Chcę podzielić się z wami informacjami na temat ostatnich problemów związanych z serwerem. Ta wiadomość będzie dość długa, lecz wiem, że chcecie ją poznać i zasługujecie na jej poznanie.

Zacznę od tego, że mamy świadomość złego funkcjonowania europejskich serwerów przez ostatni tydzień. Chociaż nie mogę zmienić tego co było, to chcę was przeprosić i udzielić kilku dodatkowych informacji na temat powodów ostatnich potwornych lagów na naszych serwerach hostowanych z Frankfurtu.



Jak mówiliśmy wcześniej, problemy są związane ze sprzętem od naszego dostawcy. Jeden z jego niestabilnych elementów uniemożliwił nam kilkukrotnie utworzenie kopii zapasowych, a więc skutkowało to niestabilnością serwera oraz frustracją wśród graczy. Pracowaliśmy z naszym partnerem przez ostatnie kilka dni w celu naprawy. Zaowocowało to pracami konserwacyjnymi, po których udało nam się znaleźć wadliwy element sprzętu. Zamieniliśmy go w nocy ze środy na czwartek. Początkowo myśleliśmy, że problem został rozwiązany, lecz następnego dnia, podczas godzin szczytu zaczęliśmy otrzymywać od graczy kolejne raporty na temat lagów. Szybko zwołaliśmy odpowiednich ludzi i uświadomiliśmy sobie, że tamten błąd nadal występuje.

Skontaktowaliśmy się z naszym partnerem i zaczęliśmy śledztwo nad problemem. Miał on miejsce tylko podczas godzin szczytu i dotyczył tylko czterech serwerów (EUNE, EUW, TR, RU). EUW oraz EUNE były najbardziej dotknięte problemami, więc zablokowaliśmy tam kolejki rankingowe. Połączyliśmy siły i w stu procentach skupiliśmy się nad problemem. Sprawdziliśmy każdy element wielu obwodów łączących nas z naszym partnerem, aż znaleźliśmy przyczynę kłopotów w jednym z nich. Był to wadliwy link, którego przypadkowo aktywowaliśmy podczas czwartkowej konserwacji. Uznaliśmy to za zasadniczy powód problemów ostatnich dni. Po naprawieniu tego błędu zauważyliśmy, ze lagi, których gracze doświadczali, zniknęły.

Naszym kolejnym celem jest zagwarantowanie, że na przyszłość będziemy w stanie efektywniej kontrolować łączność między naszymi bazami danych. Wraz z naszym nowym centrum danych w Amsterdamie, zamierzamy wprowadzić RiotDirect – nowy dynamiczny system przekazywania zarządzany przez mechaników Riot, gdzie to my będziemy odpowiedzialni za każdy aspekt naszych serwerów w Europie. Mimo, że gracze nie będą w stanie zobaczyć istotnych efektów, to rezultatem wprowadzenia tej funkcji będzie dla nas możliwość dostarczania lepszej jakości usługi dla naszych graczy. W międzyczasie, przez najbliższy tydzień będziemy przygotowywać się do przeprowadzki do nowego systemu. Ten plan powinien poprawić jakość gry dla naszych europejskich graczy.

Ponownie chciałbym powiedzieć, że martwią nas sytuacje, gdy gracze doświadczają kiepskich jakości usług. Przyrzekam, że słyszymy i czujemy wasze cierpienie. Będziemy was informować o zmianie serwera i przyszłych planach na temat działania serwerów, dzięki czemu będziecie mogli stale śledzić jak próbujemy poprawiać jakości naszych usług dla was.

Źródło

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.