Rework Skarnera okazał się jedną z największych porażek Riotu pod względem aktualizowania gry. Niestety dawniej lubiana postać stała się jedną z najgorzej skonstruowanych pod względem mechaniki, a jej dawni fani szybko znienawidzili rework.
Po wielu miesiącach porażek w których na Riot spadały cięgi nie tylko za nieudany rework, ale także za brak słuchania głosu rozsądku – gracze mainujący Skarnera wskazywali wiele ścieżek aktualizacji Skarnera – Riot wreszcie zdecydował się pójść w dobrym kierunku. Jako pierwsze zapowiedziane zostały zmiany wizualne – uaktualniono efekty wizualne umiejętności. Jako drugie zaktualizowano umiejętności, aby dostosować je do nowej mety. Wszystkie zmiany są już dostępne na PBE, a obecnie wyglądają one następująco:
Skarner
Crystallizing Sting (pasyw)
- Umiejętności Skarnera nakładają Crystal Poison (kryształową truciznę) na przeciwnych championów i stwory w jungli. Jeśli Skarner zaatakuje przeciwnika z 3 stackami Crystal Poison zada dodatkowe 20-105 obrażeń i stunuje ich na 0.5/0.75/1 sekund. Po stunie przeciwnicy nie będą otrzymywać nowych stacków przez 6 sekund.

- Crystal Energy Bonus – Skarner zyskuje 3/4/5/6/7% prędkości poruszania na stack
- Autoataki zmniejszają czas odnowienia o pół sekundy (o sekundę jeśli atakujesz championa).
- Zmniejszono obrażenia fizyczne z 25/40/55/70/85 do 20/30/40/50/60
- Zmniejszono przelicznik na obrażenia fizyczne z 0,8 do 0,4
- Dodatkowe obrażenia magiczne zmniejszono z 24/36/48/60/72 do 20/30/40/50/60
- Zmniejszono przelicznik dodatkowych obrażeń magicznych do 0.2 z 0.4

- Zmniejszono czas odnowienia z 16 do 13 sekund

- Bazowe obrażenia zmniejszone z 80/120/160/200/240 do 40/60/80/100/120
- Przelicznik z AP zmniejszony z 0.7 do 0.4
- Zmniejszono czas odnowienia z 14 do 12

- Zmniejszono czas odnowienia z 130/120/100 do 100/90/80
- Ulti zadaje dodatkowe obrażenia za każdy stack Crystal Poison na przeciwniku – 50/75/100 obrażeń na stack