Zbliżający się wielkimi krokami przed-sezon 2016 przyniesie ze sobą bardzo duża liczbę zmian związanych w dużym stopniu z marksmanami. O części tych zmian już was informowaliśmy (więcej na ten temat znajdziecie w tym wpisie), a w tym wpisie również zajmiemy się modyfikacjami marksmanów, jednak skupimy się na zmianach o mniejszej skali, które nie związane będą z sześcioma wręcz reworkowanymi postaciami.
Ashe
Frost Shot (Pasyw):
- Bazowa wartość spowolnienia została zmniejszona z 5/11/17/23/29/35% do 5/9/13/17/21/25%
- Bonusowe obrażenia z pasywa nie są już dłużej liczone jako uderzenia krytyczne (sama ilość bonusowych obrażeń pozostała niezmieniona)
- Uderzenia Krytyczne Ashe (które od teraz zdarzają z taką samą częstotliwością co w przypadku innych postaci) zadają tylko obrażenia równe 1.0 całkowitego AD (zamiast 2.0), jednak nakładają one spowolnienie o podwójnej wartości (10/18/26/34/42/50%), które maleje z czasem do bazowej wartości
Ranger’s Focus (Q):
- Bonus do wartości spowolnienia został usunięty
- Umiejętność ta nie może od teraz zostać użyta kiedy nie posiadamy 5 stacków Focusa, a same stacki nie są zdobywane w momencie kiedy spell ten jest aktywny
- Pasyw nie stackuje się już z W i R
- Czas odnowienia został usunięty
Draven
Bazowe Statystyki:
- Klatki auto-ataków zostały poprawione o 30%
- Wartość przyrostu attack speedu na poziom została zmniejszona z 2.7 do 1.5
- Prędkość toporów rzucanych podczas wyprowadzania auto-ataków została zmniejszona z 1700 do 1600
Ezreal
Mystic Shot (Q):
- Wartość efektu redukującego czas odnowienia została zwiększona z 1 do 1.5 sekundy
- Czas odnowienia został zwiększony z 6.0/5.5/5.0/4.5/4.0 do 6.5/6.0/5.5/5.0/4.5 sekundy
Arcane Shift (E):
- Czas odnowienia został zwiększony z 19/17/15/13/11 do 19.0/17.5/16.0/14.5/13.0 sekund
Jinx
Get Excited! (Pasyw):
- Od teraz efekt pasywa może się stackować zwiększając ilość Attack Speedu o 15% za stack (bonus do prędkości poruszania się nie stackuje się)
- Czas trwania został zwiększony z 4 do 6 sekund
Switcheroo! (Q):
- Jinx od teraz otrzymuje -15% Attack Speedu podczas korzystania z wyrzutni rakiet
Kalista
Bazowe Statystyki:
- Bazowa ilość Attack Speedu została zwiększona z 0.658 do 0.694
- Wartość przyrostu Attack Speedu na poziom została zmniejszona z 3.3% do 2.8%
Martial Pose (Pasyw):
- Zasięg skoku skaluje się z tierem butów (tak jak na serwerach live), jednak szybkość skoku skaluje się tylko z ilością AS/spowolnieniami
Lucian
The Culling (R):
- Umiejętność ta nie skaluje się od teraz z AS
- Ilość wystrzeliwanych pocisków wynosi od teraz 20/25/30 w zależności od poziomu umiejętności
Sivir
Bazowe Statystyki:
- Bazowa ilość Attack Speedu została zmniejszona z 0.66 do 0.625
Riochet (W):
- Czas odnowienia jest od teraz naliczany od początku umiejętności, a nie od momentu kiedy stracimy buffa na auto-ataki
- Czas odnowienia został zwiększony z 9/8/7/6/5 do 12/10.5/9/7.5/6 sekund
- Czas trwania buffa na auto-ataki został zmniejszony z 6 do 4 sekund
Tristana
Rapid Fire (Q):
- Umiejętność ta od teraz nie skraca czasu odnowienia na E za każdy atak wyprowadzony kiedy jest ona aktywna
- Czas odnowienia tej umiejętności nie jest już skracany za atakowanie celu z nałożonym E
- Czas odnowienia został zmniejszony z 20 do 20/19/18/17/16 sekund
Rocket Jump (W):
- Bazowa ilość obrażeń została zmieniona z 80/105/130/155/180 na 60/110/160/210/260
- Usunięto zwiększenie obrażeń za każdy stack E
- Od teraz czas odnowienia resetuje się również przy detonacji E na wrogich championach w momencie kiedy umiejętność ta została w pełni wystackowana
Explosive Charge (E):
- Od teraz bomba wybucha od razu po nałożeniu 4 stacków (maksymalna ilość)
- Umiejętności Tristany od teraz również nakładają stacki
- Prędkość lotu bomby została zwiększona z 1800 do 2400
Twitch
Ambush (Q):
- Czas odnowienia tej umiejętności resetuje się od teraz w momencie gdy wrogi champion z nałożonym pasywem zginie
- Od teraz wejście w stealtha anuluje polecenie wyprowadzenia auto-ataku
Rat-ta-tat-tat (R):
- Czas trwania został zmniejszony z 7 do 5 sekund
- Wycastowanie tej umiejętności w stealthe od teraz nie przerywa stealtha
- Koszt many został zmniejszony ze 100/125/150 do 100
Urgot
Hyper-Kinetic Position Reverser (R):
- Użycie tej umiejętności nie zwiększa od teraz ilości posiadanego przez nas Armora/MR o 60/90/120
- Od teraz użycie tej umiejętności zapewnia nam 30% redukcję obrażeń
Varus
Chain of Corruption (R):
- Od teraz wyświetlany jest zasięg rozprzestrzeniania się tej umiejętności (jest on widoczny zarówno dla Varusa jak i jego wrogów) w momencie gdy spell ten może przejść choćby na jeszcze jedną postac
- Na unieruchomione cele nakładane są 3 stacki W na czas trwania CC’ka
- Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 150 / 250 / 350 do 100/175/250
Vayne
Bazowe Statystyki:
- Wartość przyrostu Attack Speedu na poziom została zmniejszonaz 2.66 do 1.66
Silver Bolts (W):
- Bazowa ilość obrażeń została usunięta
- Wartość przelicznika z HP celu została zwiększona z 4/5/6/7/8% do 6/7.5/9/10.5/12%
- Dodana została minimalna ilość zadawanych obrażeń wynosząca 40/60/80/100/120