Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Kolejna garść informacji od Riotu – VU Tarica, Diana, Ichory oraz nowy Legendary Skin

W ciągu ostatnich dni różni pracownicy Riotu aktywnie udzielali się na oficjalnym forum League of Legends, w efekcie czego zdobyliśmy kilka nowych informacji na temat przyszłości tej gry. Ważniejsze wypowiedzi przetłumaczone na język polski znajdziecie poniżej.

VU Tarica

Sprawa aktualizacji Tarica jest stosunkowo złożona. Nie mogę wypowiadać się w kwestii gameplayu (choć wiem, że RiotScruff ma już kilka pomysłów). Wydaje mi się, że musimy powtórnie przemyśleć koncept tej postaci.

W momencie wydawania Taric był postrzegany jako nasza wersja paladyna. I to było bardzo fajne. Jednak sposób w jaki został on wykonany spowodował, że gracze mogli w różny sposób interpretować jego koncept. Można powiedzieć, że w pewnym sensie postać ta zaczęła żyć własnym życiem, poza tym co (jak sądzę) było zamierzone.

Obecnie Taric nie jest traktowany jako postać stworzona “na serio”, a raczej jako bohater komediowy. Obecne w oczy przede wszystkim rzuca się jego spora ekstrawagancja.

A więc mamy pierwotny koncept (który swoją drogą także nie mógł być traktowany bardzo “serio”) i postać jaką postrzegają obecnie gracze. Jak powinniśmy zbalansować te dwie rzeczy?

Osobiście chciałbym żeby postać ta była potężna, ale zachowywała przy tym pewną elegancję. Jest to miłośnik pięknych rzeczy, ktoś kto cieszy się życiem i powinno być to odzwierciedlone w jego umiejętnościach i osobowości. Uważam, że faktycznie powinien być on paladynem jednak takim, który nie bierze tego jakoś bardzo na poważnie. Moglibyśmy wzorować się na Loras Tyrellu z “Gry o Tron”, albo na Lancelocie z legend o królu Arturze. Powinien być on też tak próżny jak Vega ze Street Fightera. Wszystko to razem daje nam obraz gościa z dużą dozą smaku będącego jednocześnie na tyle odważny i dzielny by cię ocalić za pomocą swoich zagrań.

Kluczową sprawą jest także fakt, że Taric posiada pewną “wrodzoną” tankowatość. Według mnie gracze powinni czuć, że mogą mocno przywalić z młota zadając spore obrażenia, a jednocześnie poświęcić się dla drużyny używając swojego leczenia/magii do jej wspierania.

Rework Diany

Od jakiegoś czasu na forum LoLa trwała dyskusja dotycząca Diany i wiele osób zastanawiało się dlaczego postać ta nie dostała jeszcze żadnych zmian w gameplayu. Oto jakiej odpowiedzi udzielili graczom pracownicy Riotu:

Zdaje sobie sprawę, że nie poprawialiśmy jeszcze tej postaci :/

Vesh trochę się jej przyglądał, jednak osobiście nie uważam, żeby zajmowała ona wysokie miejsce na liście naszych priorytetów.  Nie zrozumcie mnie źle, uważamy naprawienie tego championa za ważną sprawę, po prostu kilka bohaterów bardziej wymaga naszej interwencji.

 

Hmm,

Właściwie mam trochę przemyśleń na temat Diany, którymi mógłbym się podzielić (nie uważajcie tego za pewnik, który musi wejść na serwery live).



Według mnie Diana nie jest asasynem, a raczej zwinnym fighterem.

Jeśli nadal będziemy ją uważać za tankowatego asasyna bez możliwości ucieczki, najprawdopodobniej nigdy jej nie zbalansujemy. Zawsze kiedy uda jej się zdobyć przewagę będzie ona miażdżyć każdego przeciwnika, a w momencie w którym zostanie ona w tyle, będzie od razu ginąć w każdej walce.

Jak dla mnie Diana dzięki swojemu E może zaoferować drużynie coś unikalnego czego nie ma żaden inny przedstawiciel jej klasy. Bardziej pasuje mi ona do roli fightera, na którym przeciwnicy się focusują niż takiego, który one-shotuje przeciwnych carry. Przecież bez problemu mogłaby ona wskakiwać w środek przeciwnego teamu i wszystkich podrzucać ułatwiając tym samym poprawne użycie przykładowo ultów Rumble’a czy Jarvana.

Proponowałbym przeprowadzić takie zmiany:

  • Statystyki – Zwiększyć bazowy AS
  • P – Znacznie zwiększyć zarówno bazowe obrażenia jak i przelicznik AP
  • Q – Zmniejszyć przelicznik AP
  • W – Nie zmieniać
  • E – Zwiększyć zasięg i odległość na jaką przyciągani są przeciwnicy
  • R – Usunąć obrażenia

 

Ichory z Twisted Treeline

Wpadłem na szalony pomysł – co jeśli niebieski Ichor sprawiałby, że twoje umiejętności kosztowałyby więcej many, ale przy tym zadawałyby większe obrażenia?

Mogłoby to rozwiązać problemy z takimi postaciami jak Ziggs, Cassio czy Syndra, które dzięki synergii właśnie z niebieskim Ichorem stawały się strasznie frustrujące.

W obecnym stanie rzeczy magowie zdolni są zarówno do wiecznego opóźniania walk jak i do całkowitego ich dominowania tylko dzięki tym potionom. Dlatego właśnie musimy usunąć Resource Regen z niebieskiego Ichora, ale osobiście chciałbym żeby przedmiot ten zachował jakąś swoją unikalność.

Kolejny szalony pomysł: Co jeśli procentowo zwiększałby on bonus z Altarów?

Takie rozwiązanie nie dawałoby pewnego zwycięstwa, a wymuszałoby na graczach używających tego przedmiotu przeznaczenie większej ilości środków na walkę o Altary.

Ultimate Skin

Czy fakt, że Riot skupia się obecnie nad przeprowadzeniem VU Summoner’s Rift oznacza brak Ultimate Skina w tym roku?

Chcemy wypuścić jednego Ultimate Skina w tym roku.

Pracuje nad nim inny team od tego zajmującego się SR więc te dwa projekty nie kolidują ze sobą.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.