Ostatnia wojna pomiędzy Demacią a Noxusem, prowadzona na tych ziemiach, diametralnie zmieniła oblicze tego spokojnego miejsca. Dzisiaj, na ścieżce prowadzącej do Crystal Scar, trudno znaleźć żywych. Wszyscy, którym życie miłe, wynieśli się stąd już dawno. Jednak ludzie powiadają, że grupa śmiałków bądź głupców postanowiła zbadać te przesiąknięte śmiercią i zniszczeniem tereny. Czy przyłączysz się do tej wyprawy mój drogi przyjacielu?
22 dzień wyprawy.
W końcu, po dwudziestu dwóch dniach marszu na północ od Wielkiej Bariery, nasza ekspedycja zdołała dotrzeć do górniczej wioski, niegdyś znanej jako Kalamanda. Kurz po wielkiej bitwie, która nawiedziła te tereny, jeszcze nie zdążył opaść. Wiatr nadal, po tylu latach, szepcze o krwawych wydarzeniach, które rozgościły się w tej krainie niczym mroczny najeźdźca. Demacia i Noxus zadbali, poprzez swoją urojoną chciwość, aby tacy jak ja mieli o czym pisać… Kraina niegdyś spokojna, słynąca z górniczego kunsztu i tradycji, dzisiaj pozostaje niemalże zapominana. Ciemni się, dzisiaj już lepiej nie zapuszczać się w głąb tej starej osady..
23 dzień wyprawy.
Nastał świt. Wczoraj dotarliśmy do tego miejscu już prawie po zmroku, a to co dzisiaj Helios ukazał nam swoimi promieniami zapiera dech w piesi. Kalamanda, znana dzisiaj jako Crystal Scar, została zbudowana na planie koła, które zostało podzielone na pięć części. Pierwsza z nich to “wiatrak”, która znajduje się w północnej części wioski. Na wschód od niej, według przekładów i tego co widzimy, znajduje się “wiertło”, a dalej “cmentarzysko” i “kamieniołom”. Okrąg zamyka piąta część, czyli “rafineria”. Gdy wędrujemy od punktu do punktu, opowieści o pradawnych wieżach, dzięki kontroli których można było władać tą ziemią stają się rzeczywistością, albowiem przy każdym punkcie natknęliśmy się na nie. Fortyfikacje wysokie pod same chmury, zbudowane z najtwardszego kruszcu jaki widziałem, strzegą każdej części Crystal Scar niczym legendarny stwór swojego siedliska. Helios powoli chowa się za horyzontem, pora wracać do obozu…
24 dzień wyprawy.
Zewnętrzny pierścień Kalamandaru mierzy 28 000 jednostek, aby pokonać ten dystans zwykły śmiertelnik potrzebuje prawie całego dnia. Przekłady mówią, że podczas wielkiej bitwy bohaterowie potrafili przebyć cały ten dystans w niespełna 80 jednostek czasu. Wydaje się to nieprawdopodobne, jednak po tym co ujrzałem, przebywając tutaj od kilku dni, jestem w stanie uwierzyć we wszystko. Wewnętrzny teren Crystal Scar to pustynia, stare zniszczone budynki oraz, co ciekawe, starożytne ryciny. Nie potrafię odczytać ich wszystkich, jednak wydaje mi się, że mówią one o magicznych punktach przywracających zdrowie oraz o reliktach, które sprawiały, że można było poruszać się z prędkością wiatru podczas burzy. Ostatnia rycina jest dla mnie niezrozumiała, jedyne co potrafię rozszyfrować to “Tarcza Burzy”…
48 dzień wyprawy.
Ekspedycja dobiegła końca, tereny, które dane było mi zobaczyć, budzą jednocześnie lęk i zachwyt. Nie wszystko udało mi się rozszyfrować, jednak jestem pewny, że legendy nie kłamały…
Rzakinork, “Północna ekspedycja” tom 1.
Redakcja portalu How2Win przy współpracy z esportcup.pl pragnie zaprosić wszystkich na wielki turniej League of Legends. Miejscem zmagań będzie ostatnio zapomniane już pole sprawiedliwości – Crystal Scar.
Do turnieju zapraszamy pięcioosobowe drużyny, plus ewentualnie jeden gracz rezerwowy. Zawody rozpoczynają się już w tę sobotę, tj. 27 czerwca 2015 roku o godzinie 12:00. Liczba drużyn jest ograniczona do 64.
Regulamin zawodów znajduje się pod tym adresem (wymagamy od każdej drużyny szczegółowego zapoznania się z nim, nieznajomość zasad w skrajnych sytuacjach może spowodować dyskwalifikację). Zapisy prowadzone są w podobnym schemacie jak podczas poprzedniego turnieju, więcej szczegółów pod tym adresem (należy założyć konto i stworzyć drużynę, zapisy trwają do 26 czerwca godzina 23:00). Każdy gracz ma również obowiązek zarejestrować się na oficjalnej stronie League of Legends poprzez ten link (Nazwa drużyny:
Nagrody przewidziane są dla każdego zawodnika czterech najlepszych zespołów (1 miejsce: 3 200 RP oraz skórka Triumphant Ryze; 2 miejsce: 2 400 RP; 3 miejsce: 1 600 RP; 4 miejsce: 800 RP).
Całe wydarzenie będzie transmitowane pod tym adresem.
Zachęcamy do zapoznania się z przydatnym linkiem, który dotyczy poruszania się po stronie turniejowej. Czat z administracją w trakcie turnieju, drabinka itp. dostępne są pod tym adresem (po zalogowaniu się). Nad prawidłowym przebiegiem turnieju czuwać będą moderatorzy (WENTO, Camper i R4vko), z którymi możecie się skontaktować poprzez TeamSpeaka (ts3.esportcup.pl). Wszelkie pytania możecie również składać w komentarzach pod tym wpisem.
Bardzo serdecznie zapraszamy wszystkich do wspólnej zabawy. Biorąc pod uwagę tryb rozgrywki, w jakim będą prowadzone zawody, emocji nie zabraknie. Jeszcze raz zachęcamy do zgłaszania swoich drużyn, jak również śledzenia transmisji z turnieju. Wszystkim uczestnikom życzymy powodzenia!
Coś dziwnego kryje się w tych krainach, widmo wojny, pomimo że fizycznie opuściło te tereny, duchowo ciągle czeka, aby rozsiać swoje krwawe ziarno… – Rzakinork, “Północna ekspedycja”, tom 1.