Całkiem niedawno dowiedzieliśmy się o tegorocznym planach Riotu na przyszły przed-sezon. Dziś zajmiemy się zmianami które dotkną ADC, z całą pewnością będą miały spory wpływ na grę na tej pozycji. Jeśli jeszcze nie czytaliście o tym, jakie zmiany dotkną strzelców, zapraszamy do tego artykułu.
Caitlyn, Szeryf PiltoverW rozwinięciu znajduje się dokładny opis zmian postaci
Riot dość konkretnie pokazał nam, wokół czego będzie skupiać się rozgrywka Caitlyn – mowa tu oczywiście o jej umiejętności pasywnej. Od teraz W i E będą miały bardzo ciekawą interakcję z pasywem – możliwość wystrzelenia Strzału w Głowę z dwukrotnie większego zasięgu jest wprost niesamowita. Co prawda sama użyteczność tych dwóch skilli mocno ucierpiała, jednak dzieje się to kosztem nowej mocy pasywki. Zmienione zostaje także Q – ciężko określić, czy zmiana szerokości pocisku do momentu trafienia pierwszego celu jest warta tych 20% obrażeń więcej, które mu zadamy. Zmiany Caitlyn z całą pewnością wpłyną na gameplay tej postaci, jednocześnie zostawiając jej charakterystyczną umiejętność – ulti – bez zmian.
Jak te zmiany wpłyną na rozgrywkę Caitlyn?
Caitlyn zawsze była strzelcem, który pełnię swoich możliwości pokazywał w późniejszych fazach rozgrywki, teraz Riot postanowił jeszcze bardziej ułatwić jej zadanie. Nowe umiejętności Caitlyn w dużym stopniu ułatwiają jej pasywną grę na linii, jednocześnie podkreślając ich znaczenie w kontekście odpowiedniego wykorzystania umiejętności pasywnej.W rozwinięciu znajduje się dokładny opis zmian postaci
Ta postać nie dostała może znaczącej zmiany w umiejętnościach (z wyjątkiem odczuwalnego obniżenia zasięgu W oraz zmiany rodzaju obrażeń w umiejętności pasywnej), ale za to otrzymała kompletnie nową mechanikę. The Package oraz Special Delivery wniosą sporo unikalności do gry Corkiego, ponieważ bonus będzie mógł być wykorzystywany tylko co jakiś czas. Grający Corkim będą musieli więc rozsądnie go używać.
Jak te zmiany wpłyną na rozgrywkę Corkim?
Głównym planem dotyczącym tego bohatera było to, aby nie łączył w sobie dobrego poke’u i mechanizmu ucieczki z dalekim zasięgiem – umożliwiało mu to bardzo bezpieczną grę na linii. Teraz grający Corkim będą musieli podjąć ryzyko, wybrać odpowiedni moment na użycie The Package, a także rozsądnie korzystać ze swojego W.
W rozwinięciu znajduje się dokładny opis zmian postaci
Jak te zmiany wpłyną na rozgrywkę Gravesem?
Graves po aktualizacji przypomina trochę bohatera walczącego wręcz – niezwykle niski, jak na strzelca, zasięg auto-ataków, efekt starego pasywa na E, nowa umiejętność pasywna. “Melee marksman” to efekt, który uczyni Banitę unikalną postacią – gra na linii będzie dla niego mocno utrudniona, ale z całą pewnością będzie on dominował pojedynki 1v1.W rozwinięciu znajduje się dokładny opis zmian postaci
Zmiany Kog’Mawa są również niezwykle ciekawe. Po pierwsze, jego W da mu teraz niespotykaną w grze ilość attack speedu – 5 ataków na sekundę (KLIK). Riot zapowiedział jednak, że “orb walking” podczas tej umiejętności będzie niezwykle trudny do wykonania. Oczywiście, dla zbalansowania wyprowadzane auto-ataki będą zadawać mniejsze obrażenia. Jego superumiejętność nie będzie teraz już tak dobrze służyć jako narzędzie do poke’u, ale za to przy dobijaniu celów sprawdzać się będzie znakomicie. Zapowiedziane też zostało dopasowanie tych zmian do AP Koga, a także dobranie takich przeliczników, aby dopiero po wymaksowaniu Q i W postać osiągała pełen potencjał.
Jak te zmiany wpłyną na rozgrywkę Kog'Mawem?
Wiemy już, że Kog’Maw nadal pozostanie strzelcem, który będzie silniejszy w późniejszych fazach gry. Ciągle nie znamy jednak formy, w jakiej działał będzie AP Kog, który niedawno był całkiem popularny. Jego faza linii będzie nie najlepsza, a jego W będzie się wiązać ze sporym ryzykiem, potrafiącym przynieść jednak dużą nagrodę, jeśli Paszczy Otchłani uda się “utrzymać przeciwników na muszce”. Kog’Maw będzie “hypercarry”, który będzie potrzebował największej ochrony, ale za to będzie niesamowicie groźny dla przeciwników.
W rozwinięciu znajduje się dokładny opis zmian postaci
Gdy popatrzymy na zmiany Miss Fortune, dostrzeżemy, że Riot postanowił podkreślić jej mocną stronę – ulti, które odnajduje się świetnie w kompozycjach “wombo combo”. Czas ostrzału został zwiększony, Łowczyni wystrzeliwuje więcej pocisków, a dodatkowo zwiększony został zasięg E, żeby umiejętności te lepiej ze sobą współgrały. Nowa umiejętność pasywna nagradza piratkę za zmianę celów atakowania, a stara pasywka znajduje się teraz pod klawiszem W, co wskazuje na to, że twórcy gry postanowili ją zostawić, jako cechę charakterystyczną tej postaci.
Jak zmiany te wpłyną na rozgrywkę Miss Fortune?
Miss Fortune pozostanie świetnym wyborem do rozgrywania walk drużynowych – wzmocnienie superumiejętności świadczy o tym, że Riot chce zachować tą cechę piratki. Pozostanie ona znakomitym pickiem do kompozycji “wombo combo”. Nowa pasywka ma za zadanie ułatwić grę Łowczyni Nagród na linii, premia do prędkości ataku wspomoże piratkę w wymianach.W rozwinięciu znajduje się dokładny opis zmian postaci
Nareszcie postanowiono zmienić to, co wszystkich w Quinn od zawsze irytowało – ulti zmieniające ją w postać bijącą z bliska, co w walkach drużynowych jest niczym samobójstwo. Od teraz Wspólne Działanie uniemożliwia użycie jakichkolwiek umiejętności czy auto-ataków, daje ono tylko ogromną premię do prędkości ruchu – stanowi świetne narzędzie do ucieczek, gonitw, czy szybkiego przemieszczania się po mapie. Druga część superumiejętności, Uderzenie z Nieba, zadaje teraz znacznie mniejszą ilość obrażeń. Kolejny dotknięty w sposób znaczący spell, Q Quinn, nie oślepia już trafionych wrogów, zamiast tego stanowi narzędzie do waveclearu, a ponadto nakłada efekt pasywa na pierwszego trafionego przeciwnika.
Jak zmiany te wpłyną na rozgrywkę Quinn?
Zmiana w superumiejętności sprawi, że Quinn w teamfightach będzie zachowywać się jak normalny strzelec, będzie ona jednak mogła teraz niezwykle szybko dostać się do pola bitwy lub je opuścić. Zmianie w Q towarzyszy jasny przekaz: skill ten nie będzie służył do pojedynkowania się, o czym świadczy usunięcie oślepienia, ale bardziej do czyszczenia fal minionów. Faza linii Quinn poprawi się, podobnie jak ogólna mobilność tej postaci, ale ucierpi jej zdolność do pojedynków 1v1. Należy dodać, że postać ta może pojawić się również na topie lub na midzie – jej superumiejętność będzie świetna do przemieszczania się po całej mapie i szybkiego gankowania innych linii.