W patchu 6.9 magowie otrzymali swoje długo oczekiwane reworki. Riot, jak w przypadku każdej tego typu aktualizacji, celował w zwiększenie popularności zapomnianych postaci tej klasy i urozmaicenie rozgrywki. Jak im się to udało? W niniejszym artykule postaram się temu bliżej przyjrzeć.
Brand, Płomień ZemstyW rozwinięciu znajduje się dokładny opis sytuacji postaci
W rozwinięciu znajduje się dokładny opis sytuacji postaci
Zmiany w Cassiopei dotknęły przede wszystkim jej pasywki, która od teraz uniemożliwia jej kupno butów w zamian za skalowanie się movement speedu z poziomem, oraz jej W, działające teraz jako toksyczne chmury, zatruwające wrogów i uniemożliwiające im używanie wszelkiego rodzaju dashy. Bolesne nerfy otrzymało natomiast jej E. Cassiopeia była po tych zmianach zdecydowanie za słaba i zarówno w aktualizacji do tego patcha, jak i w patchu 6.10 została wzmocniona. Aktualnie nie jest ona zbyt popularna (2,2% gier), a jej win-rate to około 49,8%. Nie jest jednak złym wyborem – profesjonalni gracze czasem po nią sięgają. Warto wspomnieć także o buffie Ghosta, który jest dobrym wyborem na Cassiopeię. Wydaje się, że ta postać ma całkiem spory potencjał.
W rozwinięciu znajduje się dokładny opis sytuacji postaci
W rozwinięciu znajduje się dokładny opis sytuacji postaci
Zmiany w Vel’Kozie nie były raczej zbyt spektakularne – jedyną nowością było dodanie efektu analizy, który sprawia, że ulti Vel’Koza zadaje true damage “przeanalizowanym” celom. W zamian ult Oka Pustki nie nakłada już stacków pasywki. Oprócz tego lekko poprawiono skalowanie jego ulti i dodano skalowanie się pasywa, a także zbuffowano Q, które od teraz zwraca manę za zabicie jednostki, kosztem zmniejszonego skalowania się W. Vel’Koz nie jest aktualnie zbyt popularny (4,5% gier), a jego win-ratio oscyluje w granicach 50,7%. Wydaje się, że ta postać potrzebuje buffów ze strony Riotu – meta na Zeda czy Fizza także bowiem nie sprzyja Oku Pustki.
W rozwinięciu znajduje się dokładny opis sytuacji postaci
Zmiany w Vladimirze dotyczyły głównie wyrównania dla niego usunięcia mechaniki z której korzystał – spell vampu z itemów. Dlatego też do jego ulti dodane zostało leczenie, zmienione zostało też skalowanie jego Q, W i R. Nie obyło się oczywiście bez nowych efektów – od teraz jego Q daje mu movement speeda po drugim jego użyciu, a E zostało całkowicie zmienione i działa teraz na zasadzie “pojemnika z krwią”. Przez krótką chwilę po wypuszczeniu Vlad był uznawany za bardzo silnego, jednak obecnie jest widywany już rzadko – w 7,1% gier przy win-rate na poziomie 47,7%. Prawdopodobnie potrzebuje on jeszcze większych buffów, aby wyrównać straty, jakich doznał w momencie usunięcia spell vampu.
W rozwinięciu znajduje się dokładny opis sytuacji postaci
Również Zyrę dotknęły całkiem spore zmiany – przede wszystkim zmieniona została jej rozpoznawalna umiejętność pasywna, która od teraz polega na tym, że dookoła Zyry wyrastają nasiona, podobne do tych, które pojawiają się przy użyciu W. Dodatkowo jej Q ma teraz prostokątny kształt, zmieniony został też odrobinę mechanizm działania W oraz interakcja ulti z roślinami. Co ciekawe, po tych zmianach Zyra ma największy win-rate wśród supportów, wynoszący 53,9%, przy popularności 7,6%. Jest ona postacią, która jeszcze nie jest grana zbyt często, ale z całą pewnością wkrótce zostanie zauważona. Już teraz coraz więcej graczy dostrzega w niej potencjał i zaczyna nią grać. Wygląda to na kolejny udany rework ze strony Riotu!
Co Wy sądzicie o aktualizacji magów? Czy uważacie ją za trafiony krok ze strony Riotu? Które postaci są teraz, Waszym zdaniem, za silne, a które odstają od reszty? Dajcie nam znać w komentarzach poniżej!