logo

Jak naprawić Mordekaisera

Mordekaiser jest jednym z prostszych championów w grze, będąc przy okazji jednym z najtrudniejszych do zbalansowania. Poniżej, zebraliśmy listę czynników wpływających na jego niezbalansowanie.

Mordekaiser W grudniu 2011, Riot zmienił numerki na umiejętnościach Mordekaisera, starając się zmniejszyć jego możliwości wygrywania linii (warto dodać, że wtedy gapclosery nie były takie popularne). Tarcza Mordekaisera ładowała się o 50% słabiej uderzając miniony, a dodatkowa absorbcja zapewniana przez trafienie wielu celów z E została usunięta. W zamian zwiększono generowanie tarczy (dzięki mordekaiserp umiejętności pasywnej) z 30% do 35%. Podczas gdy numerki te wydają się wyjątkowo niskie do nadrobienia “nerfów”, poskutkowało to wzmocnieniem teamfightowego survivability Mordekaisera (w niewielkim stopniu polepszyło to też 1v1). Z tych powodów, od tamtego czasu wszyscy budują Mordekaisera pod pełne AP zamiast pod AP Bruisera – więcej ap = więcej survivability.

Niesamowity procent siły Morde jest zawarty w jego ultimate. Oryginalnie zaprojektowane jako “tank killer”, R Mordekaisera wpasowało się dobrze w jego front linowy styl gry. Większość postaci zajmujących się Front Line posiada jakieś umiejętności wspomagające, a ich base damage rekompensuje raczej słabe przeliczniki. Rumble, Amumu, Galio i Chogath przychodzą nam teraz do głowy. Ponieważ zmiany w pozostałych umiejętnościach pchnęły Mordekaisera do roli AP, jego wysoki przelicznik na Ultimate i potencjał tworzenia 6v4 jest wyjątkowo sporym naciskiem na odpowiednie użycie Children of the Grave. Rzadkością nie jest 50% HP z samego R, które połączone z DFG zmienia go w tankowatego Veigara.

mordekaiser_wallpaper___league_of_legends_by_crazystars101-d6ezacf

Darmowe resisty na Creeping Death są bardzo dobre na postaciach, których efektywne HP jest zmienne. Tarcza, która nieustannie odnawia się wraz z zadanym damage zmyla przeciwnika, który nie potrafi dokładnie ocenić ilości damage potrzebnego do zabicia Morde – co można wykorzystać do baitowania w pojedynki.

Efekty jego umiejętności są nieco przestarzałe. Mace of Spades jest na obecną chwilę losowe. Praktycznie nigdy nie wiadomo którzy z minimum czterech najbliższych przeciwników dostaną damage. Wskaźnik izolacji również byłby mile widzianym przez graczy Kaisera. Hit box Creeping Death jest dość dziwny i niejednoznaczny, co wiele razy prowadziło do nietrafienia nim. Dodatkowo, jeżeli poświecimy wystarczająco dużo uwagi, widać, że narysowany zasięg Siphon of Destruction jest większy niż jego aktualny range, co prowadzi do nieudanego combo lub opóźnieniu użycia Syfonu.

Tracenie wpływu na grę

Od trzech lat Mordekaiser nie był zmieniany, a Liga Legend 2011 ma mało wspólnego z tą dzisiejszą. Dzięki małej lecz utalentowanej grupie graczy Mordekaisera, jego win ratio waha się pomiędzy 48% i 52%, jednak z dnia na dzień spada ze względu na metagame mobilności. Mordekaiser jest jedyną postacią w grze bez gapcloserów i CC, i pomimo tego, że nie potrzebuje on takowych, coś musi zostać zmienione aby naprawić ten problem. Z obecnego, junglerskiego metagame, jedynie Lee Sin był w puli postaci gdy ostatnia zmiana Mordekaisera miała miejsce. Od 2012 roku League of Legends przywitało chętnie wielu mobilnych junglerów takich jak Elise, Khazix czy Rengar. Aby polepszyć perskeptywę, 17 na 25 w 2011 i 14 z 20 postaci 2012 roku posiadało jakiś gap closer. Z podstawowej czterdziestki postaci, zaledwie 16 miało taką możliwość.

Podsumowanie problemów

mordekaiser

  1. “Death is the best CC” – poza damage, nie mamy nic.
  2. “You belong in a museum” – przestarzałość wielu umiejętności
  3. “Dont show them our strenghts” – zbyt wiele siły Mordekaisera jest ukryta/zawarta w detalach.
  4. “Wait… what?” – Zaprojektowany inaczej, niż grany. Zmiany powinny być w kierunku mechaniki a nie numerków.

 

Znajdźmy rozwiązanie

  • Tworzenie adekwatnego rozwiązania dla Mordekaisera jest zależne od przewidzianej dla niego roli oraz od tego, jak bardzo można zmienić jego umiejętności na bardziej aktualne bez zmieniania unikatowego playstyle. Nie ma perfekcyjnego rozwiązania, znaleźliśmy natomiast parę punktów o które Riot mógłby zadbać, aby Morde był na lepszej pozycji. W moim odczuciu, miejsce Mordekaisera, podobnie jak Rumbla, to top lane. Aby dojść do takiego stanu, Mordekaiser potrzebuje, niestety, zmian w numerkach i procentach.
  • Znerfić przelicznik na ultimate Mordekaisera. To pozwoliłoby na większe rozwinięcie pozostałych umiejętności Mordekaisera. Jak u Rumbla, Morde powinien budować Magic Penetration zamiast AP w celu zwiększenia damage.
  • Dopracować koszt healtha na jego umiejętnościach. Health regen odgrywał znacznie większą rolę w erze Force of Nature i starego Warmoga. Wraz z usunięciem FoN z gry, Health Regen został zaniedbany a Warmog wypadł z mety. Zmniejszenie kosztów na niektórych umiejętnościach Mordekaisera byłoby zatem idealnym i balansującym rozwiązaniem. Osobiście uwielbiam hardpushujące mechaniki Mordekaisera. Interesującym rozwiązaniem byłyby dodatkowe bonusy do ap/resistów kiedy znajdujemy się blisko wieży przeciwników. Taka zmiana otworzyłaby drogę do wielu nowych, strategicznych rozwiązań.
  • League-Of-Legends-Gotham-Mordekaiser-Wallpaper

  • Dopracowanie pasywki, aby pasowała do zredukowanych kosztów HP, i “zacementowanie” Morde jako high risk – high reward lane bully’ego. Byłoby to możliwe przez zwiększenie prędkości/ilości tarczy jaką tracimy, i zwiększenie % tarczy z damage lub ponowne dodanie bonusu za trafienie wiele przeciwników. Zmuszając gracza do częstrzego engage na przeciwników, wszystkie pomyłki był by adekwatnie ukarane do obecnego stanu jego lane bullyingu. Przeciwnik dostaje możliwości counterplayu, a my, w przypadku dobrej gry, jeszcze większą przewagę.
  • Zmienić skalowanie Mace of Spades i dodać wskaźnik izolacji. Jedynym zastosowaniem AD na Mace of Spades jest zmylanie nowych graczy, którzy bez sensu tracą golda na przedmioty takie, jak Hextech Gunblade. Prawie cały damage Mordekaisera skaluje się z ap, tak więc 1800 golda ulokowane w AD i Lifesteal jest raczej stracone. Dodanie wskaźnika izolacji jest tak oczywiste, jak w przypadku Khazixa.
  • Polepszyć interakcję z Children of the Grave. Duch przeciwnika nie atakuje przeciwników, dopóki nie rozkażemy mu tego robić, co prowadzi do frustrujących sytuacji i przegranych teamfightów. Najlepiej, gdyby duch Mordekaisera działał jak większy minion, atakujac najbliższych przeciwników z priorytetem postaci.
  • Stworzyć więcej możliwości na mechaniczne outplaye. Całość mechaniki Mordekaisera ulokowana jest w zmyleniu przeciwnika co do EHP Mrocznego Rycerza. Poza tym, brak CC i mobility pozwala na granie Mordekaiserem bez możliwości jakichkolwiek zmyłek czy mechaniczkych outplayów rodem ze streamu Fakera. Zmiany takie mogłyby obracać się wokół zmienionego Creeping Death, nagradzając Mordekaisera za bycie niedaleko postaci przeciwników (skalowałoby się jak pasywka Irelii). Zamiast resistów na umiejętnościach, lepiej przenieść je na pasywkę, a umiejętność Creeping Death zmienić na coś, co bardziej odpowiada jej nazwie. Dla przykładu, po nałożeniu chmurki trwającej 8 sekund, wszyskie postaci przeciwnika znajdujące się w pobliżu Mordekaisera przez 3 sekundy, dostają jakiś debuff. mógłby to być fear, silence, czy slow. Wszystko idealnie wpasowałoby się w klimat spella, który naśladuje śmierć krążącą nad kimś.

Podsumowanie

Jedne zmiany są bardziej drastyczne niż drugie, wiadomym jest że wszystkie wymagałyby odpowiedniegu czasu na PBE. Zmiany zaproponowane w powyższym artykule pozwoliłyby utrzymać, a nawet polepszyć playstyle Mordekaisera jednocześnie “wciskając” go w obecny metagame i spełniając założenia postawione przez riot: counterplay i podejmowanie decyzji. Oczywiście, istnieje wiele innych dróg i rozwiązań, ale w moim odczuciu to właśnie Top lane powinien być rodzinną alejką Mordekaisera.

źródło: http://www.goldper10.com/article/220

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.




Top