logo

Jak grać przeciwko Heimerdongerowi

Fakty, które osoby mainujące Heimerdingera chcą przed tobą ukryć:

  • Lubimy czyścić Ponurnika (Gromp) / Skalniaki (Krugs) w 1:55, pozwala nam to przyjść na górną aleję z drugim poziomem bez używania Teleportacji. Heimer posiada stosunkowo wysoką regenerację HP, więc nie mamy problemu z brakującym zdrowiem.
  • Jeśli zobaczysz Heimera wygrywającego 1 vs 2 w początkowej fazie gry, to w większości przypadków jest to spowodowane tym, że wrogi mu dżungler na 4 lub 5 poziomie go zgankował, a on sam miał już 6 poziom. Jest za to bardzo podatny na ganki na poziomach od 1 do 5.
  • Syndra uchodzi za dobrą kontrę Heimerdingera dzięki temu, że może rzucać jego działkami. Nie jest co prawda złym wyborem przeciwko niemu, ale to Vladimir jest najtrudniejszym przeciwnikiem dla Heimera. Gra jest raczej wyrównana na poziomach 1-8, z drobną przewagą naukowca. Natomiast w momencie jak Vladimir wbije 9 level i zdobędzie już trochę przedmiotów, to będzie miał wystarczający sustain i obrażenia, by nacierać na Heimera przez cały mecz. Kiedy zaczną się już walki drużynowe, Vlad będzie posiadał sporą przewagę nad Heimerem, jeśli tylko odpowiednio rozegrał pierwszą fazę gry. Cho’gath także jest dobrym wyborem.
  • Nienawidzimy lane swapów. Heimer jest beznadziejny w grze 2 vs 1, co przyczynia się do tego, że nie występuje na scenie profesjonalnej. Jest mało mobilny, a jego działka łatwo zniszczyć. Ponadto inaczej niż np. Rumble, któremu wystarczą Sorcerer’s Shoes/Haunting Guise, Heimer potrzebuje złota.

heimer

  • Nienawidzimy grać przeciwko ADC na linii. Może mało popularne, ale strzelec na górnej alei jest świetną kontrą na bohatera tego poradnika. Jeśli zdarzy się, że przeciwna drużyna skradnie mi Heimerdingera, zazwyczaj wybieram na niego AP Corki’ego. To bardzo prosta linia dla Dzielnego Bombardiera i dobrze kontruje Heimera, ponieważ rakietki bez problemu niszczą działka wynalazcy w każdej fazie gry.
  • Lubimy zdobywać Barona w 20. minucie, jeśli nikt nie próbuje nas powstrzymać. (LINK) To właśnie screeny historii trzech gier, w których drużyny szły łeb w łeb do 20. minuty, po czym Heimer zabił Barona i przyczynił się do zwycięstwa swojej drużyny. Traktuj naukowca tak, jak Nunu i przyjmij do wiadomości, że może potencjalnie zdobyć ten przydatny buff bez konieczności pomocy całej drużyny.
  • Prawie każdy champion jest w stanie poradzić sobie na linii na Heimera. Jednak często gracze popełniają błąd i próbują go zabić. Granie pasywne oraz farmienie mogą się nudzić, ale w większości przypadków najłatwiej wygrać tę linię właśnie grając bezpiecznie, dobrze się farmiąc oraz pomagając drużynie używając Teleportacji. Jeśli natomiast zamierzasz się rzucić na Heimera, musisz mieć stuprocentową pewność, że wygrasz. Inaczej dasz mu dużą przewagę, gdy cię zabije.
  • Zwracaj uwagę na to, w którym miejscu zaczynasz się teleportować. Nie zapominaj, że Heimer ma stuna i nie zawaha się go użyć, jeśli będziesz w jego zasięgu. Nawet jeśli trochę się wycofasz, to Heimerdinger nadal może ulepszyć granat, by zwiększyć jego zasięg i posłać twój czar Teleportacji na pięciominutowy odpoczynek.
  • Nie ignoruj działek Heimerdingera. Często możemy zauważyć jak przeciwnicy ścigający Heimera po prostu przechodzą obok nich i oddają za darmo połowę punktów życia, a czasem nawet całe. Ponadto działka wynalazcy nie dezaktywują się z momentem jego śmierci. Nie dawaj mu darmowych zabójstw wracając w ich zasięg tuż po tym, gdy umarł (niestety zdarza się to zatrważająco często).

Heimerdinger-image-heimerdinger-36194034-1920-1080

  • Niektórzy dżunglerzy radzą sobie z Heimerdingerem lepiej niż inni. Jednym ze straszniejszych jest Fiddlesticks. Jeśli zaskoczy naukowca ultem, Postrach sprawi, że nie będzie w stanie się obronić przed dwoma przeciwnikami. Ma on dodatkowo obrażenia obszarowe, które zniszczą działka i zmniejszą obrażenia Heimera, przez co prawdopodobieństwo zgarnięcia jakichkolwiek zabójstw w tej walce będzie znikome. Rammus jest równie dobry dzięki dużej mobilności, tankowności, ma także obrażenia obszarowe oraz taunta. Ale przykładowo Lee Sin nie jest przerażający dla Heimera, ponieważ potrzebuje trafiać skill shotami, nie ma obrażeń obszarowych i można go ograć.
  • ­Heimer należy do postaci, dla których pierwsze 10 minut meczu jest kluczowe. Jest mu trudno, jeśli odpadnie, a łatwo, kiedy prowadzi.
  • Jednym z największych błędów popełnianych na linii z Heimerem jest budowa ofensywna – Brutalizer u Riven, części Trinity Force u Irelii, itp. Jeśli twój champion może budować Hexdrinkera, to rushuj go. Masz dzięki temu trochę obrażeń, a odporność na magię jest wystarczająca, byś mógł zaatakować Heimera, wygrać i przeżyć. Kiedy natomiast przeciwny top laner buduje się całkowicie ofensywnie, to, nie biorąc pod uwagę błędów popełnianych przez graczy ani interwencji dżunglera, wynalazca ma duże szanse na wygranie tej linii. Jedynym wyjątkiem jest tutaj Tryndamere, który jako pierwszy przedmiot powinien zbudować Tiamata. Obrażenia obszarowe i sustain pomogą mu na górnej alei.

źródło: http://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/3aqhuf/things_heimer_mains_dont_want_you_to_know_the/

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.




Top