Wraz z aktualizacją 7.17 na serwery live wprowadzony ma zostać nowy tryb gry, związany tematycznie z nowymi skórkami z serii Star Guardian, zwany “Invasion”. Poniżej znaleźć możecie większą ilość szczegółów na temat tego trybu.
Wspomniany tryb gry ma toczyć się na nowej mapie zwanej Valoran City Park i brać w nim udział będzie 5 graczy, którzy współpracując będą starali się pokonać potwory sterowane przez komputer. Wspomniany tryb dzielić ma się na 7 poziomów, po których graczom przyjdzie zmierzyć się z finałowym bossem. Pomiędzy każdym poziomem gracze otrzymają złoto (wypłacana suma będzie zmniejszana o dodatkowe złoto, które zdobyliśmy w trakcie poziomu korzystając z run, specjalizacji czy przedmiotów) i doświadczenie, a także będą mogli oni zakupić wybrane przez siebie przedmioty (w tym trybie nie będzie można zakupić takich itemów jak ZZ’Rot, Banner of Command, Mikstury, Wardy, Hurricane, czy wszelkie przedmioty generujące złoto za wyjątkiem linii FrostFanga, a w dodatku otrzymywany z różnych źródeł lifesteal będzie coraz mniej skuteczny wraz z postępem gry spadając nawet do 60% skuteczności).
Same poziomy podzielić można na cztery główne kategorie:
Survival:
- Tryb gry polegający po prostu na pokonaniu wszystkich przeciwników, każda fala kończy się wraz z zabiciem ostatniego wroga
- Dany poziom może składać się z wielu fal
Escape:
- Przedostań się (najlepiej wraz z sojusznikami) do miejsca ucieczki
- Jeśli chociaż jeden z twoich sojuszników dojdzie do punktu ucieczki to cała drużyna wygrywa
- Opuszczenie tarczy wyznaczającej bezpieczny obszar spowoduje, że otrzymamy obrażenia, które będą rosły szybko z czasem
Defense:
- Wraz ze swoją drużyną jesteś uwięziony pod tarczą i musisz odeprzeć ataki wrogów nie opuszczając jej granic
- Cel misji jest taki sam jak w przypadku Survivalu, jednak zasady działania tarczy są takie jak w Escape’u
Boss:
- Pokonaj wrogiego bossa
W tym trybie gry będziemy mogli spotkać również sporą liczbę unikalnych potworów, których listę znaleźć możecie poniżej:
Big Stompy Monster
- Potwór ten porusza się po polu bitwy ciągle przywołując jednocześnie Rupture (Q Cho’Gatha)
- Jakakolwiek forma CC go zatrzyma pozwalając na zaatakowanie go
HUGE Big Stompy Monster
- Większy, groźniejszy potwór, który dodatkowo wybiera jedną osobę by na nią polować i jeśli podejdzie ona wystarczająco blisko to zostanie ona pożarta.
- Jeśli uda się zabić potwora zanim skończy on konsumpcję to postać ta nie zostanie zraniona, a w innym przypadku ona zginie.
Jumpy Slashy Monster
- Wybiera jeden cel i stara się go prześladować większość czasu spędzając w ukryciu przed atakiem
- Atak polega na skoku, próbie pocięcia celu i powrocie do ukrycia
Scary Spitty Monster
- Powoli zmierza w twoim kierunku, a jeśli ktoś zbliży się do niego wystarczająco blisko to przygootowuje się on by po kilku sekundach zacząć ostrzeliwać najbliższego gracza.
- Stun, silence lub brak celów spowoduje zresetowanie lub przerwanie ataków
Grumpy Burrow Monster
- Podróżuje pod ziemią by zaatakować dashując w prostej linii gdy jakiś gracz znajdzie się w pobliżu
- Pod koniec dasha potwór ten wynurza się z podziemi podrzucając pobliskich championów, a następnie podbiegnie on do najbliższego celu zaatakuje go i powróci pod ziemię
HUGE Grumpy Burrow Monster
- Dystans wykrywania postaci jest zwiększony, a w dodatku po dashu potwór ten zaatakuje wszystkich graczy, których minął
Draggy Tail Monster
- Lubi biegać w koło, a następnie podchodzić z flanki.
- W momencie gdy gracz znajdzie się w pobliżu, potwór ten złapie go ogonem i odciągnie od drużyny. Atak ten może zostać przerwany stunem lub podrzuceniem.
Floaty Shield Monster (Nie znajduje się na powyższej grafice)
- Podąża za innymi potworami sprawiając, że są oni niewrażliwi na obrażenia i nienamierzalni
Shooty Eyeball Monster
- Ciągle wystrzeliwuje powolne pociski o ogromnym zasięgu, które po trafieniu w gracza rozdzielą się (może stać się to tylko raz w przypadku danego pocisku)
HUGE Shooty Eyeball Monster
- Pociski są ulepszone do lasera, który wystrzeliwana wzdłuż mapy przed skręceniem w stronę najbliższego gracza
The Big One
- Wystrzeliwuje w spirali pięć dewastujących pocisków, które mogą być uniknięte poprzez schowanie się za przeszkodą terenową.
- W sytuacji gdy jakiś gracz jest poważnie ranny potwór ten rozpocznie szarżę na niego.
- Będzie przywoływał kolce z ziemi, które będą przebijać graczy
- Będzie ciągle przywoływać sobie sojuszników
- Co jakiś czas otworzy on swoje oko co pozwoli graczom na zadanie mu większych obrażeń
Warto również wspomnieć iż w momencie, w którym jeden z graczy umrze każdy z jego sojuszników będzie miał możliwość poświęcenia części swojego HP by go wskrzesić stojąc w wyznaczonym miejscu przez 2 sekundy, co dodatkowo przyzna zarówno jemu jak i poszkodowanemu krótkotrwałą niewrażliwość na obrażenia.W trakcie gry pojawiać się będą również apteczki przywracające HP i manę.
Dodatkowo dla bardziej zapalonych graczy przygotowano również trudniejszą wersję tego trybu zwaną Onslaught, do której wejść będzie można tylko w przypadku gdy w naszej drużynie jest ktoś kto ukończył jego podstawową wersję. W tym wariancie ukończenie każdego poziomu jak i całej gry będzie oceniane na podstawie czasu przejścia, a także poniesionych ofiar.
źródło: https://boards.pbe.leagueoflegends.com/en/c/champions-gameplay-feedback/LmVEAwN6-invasion-pve-game-mode-falling-from-the-stars-to-pbe-soon-for-testing