Gdy w 2008 na playstation 3 pojawiło się Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars nikt nie zwrócił na ten tytuł szczególnej uwagi. Pomimo niezłej mechaniki gry i nie najgorszych ocen, tytuł przeminął bez echa. Gdy siódmego lipca 2015 roku, niemal 7 lat po ukazaniu się powyższego tytułu pojawił się Rocket League, ludzie nagle oszaleli na punkcie tej gry. Od tego czasu tytuł nadal znajduje się na liście steamowych bestsellerów, a wyprzedzają go jedynie Counter Strike i GTA (nowego MGSa i 2 innych tytułów sprzedawanych przedpremierowo nie liczę). Co jest źródłem sukcesu tej gry? Na to pytanie postaram się dziś odpowiedzieć.
Rozgrywka w Rocket League jest w gruncie rzeczy banalna. Wszystko sprowadza się do gry w piłkę nożną za pomocą samochodów. Tyle, że piłka jest sporo większa od pojazdów, same auta potrafią skakać jak kangury i paru innych drobiazgów. To jednak te drobiazgi sprawiają, że Rocket League jest wyjątkowo grywalne. Samochody po wybiciu się potrafią robić całkiem ciekawe akrobacje, a nic nie satysfakcjonuje jak ładna bramka strzelona z przewrotki. Samochody nie tylko skaczą, ale potrafią również rozwijać niesamowite prędkości. Odpowiednio rozpędzeni jesteśmy w stanie zniszczyć oponenta na parę sekund eliminując go z gry. Oczywiście zdobycie odpowiedniej prędkości nie jest aż tak łatwe, potrzebne nam jest do tego dopalacze, które możemy znaleźć porozrzucane po całym boisku. Sama gra może toczyć się w 4 trybach: 1v1, 2v2, 3v3 i 4v4, jednak tylko pierwsze 3 są dostępne również na drabince rankingowej. Aktualnie możliwa jest gra zarówno na jednym komputerze, jak i przez sieć (również multiplatformowo). Mam jednak pewne zastrzeżenia do gdy na split screenie. O ile na PS4 wszystko działało bez zarzutu, to na PC nie było już tak różowo. Rzekomo gra była możliwa tylko w wypadku posiadania dwóch, identycznych padów. Gra na zasadzie, że jeden z graczy gra na klawiaturze lub są 2 różne pady nie miała racji bytu. Tak przynajmniej było jeszcze tydzień temu. Aktualnie nie mam możliwości sprawdzenia tego, chociaż gra cały czas jest poprawiana, więc nawet jeśli jeszcze nie zostało to poprawione, to można być niemalże pewnym, że zostanie.
Nieodzowną cechą gir nastawionych na rozgrywkę sieciową jest fakt, że wygląd naszych wehikułów można dostosowywać w różny sposób. Aktualnie jest kilkaset różnych gadżetów dla kilkunastu różnych typów samochodów: opony, felgi, naklejki, czapki, chorągiewki i inne tego typu ozdóbki.Co więcej odblokowujemy je w grze za darmo i poza względami estetycznymi nie zmieniają one w żaden parametrów naszych aut. Z drugiej strony fakt ten stawia pod znakiem zapytania kwestię skąd twórcy będą brać pieniądze. W grze brakuje jakichkolwiek mikrotransakcji, rynek społeczności steam też prawie nie istnieje (pomijając karty kolekcjonerskie, które są przecież obecne w każdym tytule). Odpowiedź przyniesie zapewne rozpoczęcie pierwszego, oficjalnego sezonu rankingowego.
Jeśli także chcesz dołączyć do grona twórców Mini-blogów – zapraszamy serdecznie do skorzystania z formularza dodawania wpisu.