Kolejny tydzień za Nami – czas więc na odrobinę świeżości z grup dyskusyjnych. W tym tygodniu polecaliśmy grupy Zagrajmy!, która za zadanie ma pomóc Wam w znajdowaniu współgraczy do codziennych rozgrywek. Nie jest to jednak jedyna aktywna grupa – w tym tygodniu wzmożoną aktywność obserwowaliśmy na grupie o Top Lane, gdzie toczyliśmy dyskusje o nowej sytuacji i mecie dla top lanerów. Poniżej przytaczamy najciekawsze wpisy dyskusji:
Czy Heimer się nada?Co sądzicie o Heimerze na topie? Kolega z platyny 1 ostatnio mi mówił, że przy średnim skillu może być OP przy maksowaniu Q (oczywiście, gdy przeciwnikiem jest melee i nie może łatwo zniszczyć wszystkich naszych turretów) – budujemy zhonyę, w razie ganku albo przy zbyt agresywnej grze przeciwnika, stunujemy swoim E, ult -> Q i ewentualnie użycie zhonyi. Oczywiście wszystko to w obrębie trzech naszych turretów. Tons of damage :]
Mam wrażenie, że do czasu zbudowania Zhonyi Heimer raczej nie będzie miał zbyt przyjemnej gry. Jest on jednak zbyt papierowy, żeby poradzić sobie z bruiserem w 1v1.
Do 6-8 lvl przy dosyć dobrej farmie powinien tą zhonyę złożyć. 1vs1, powiadasz? Tylko jeśli walka ta toczyć się będzie w obrębie trzech turretów to nawet bruiser wymięknie, a w wypadku gdy nie mamy trzech turretów na mapie lepiej się trzymać z tyłu. Najsłabszym punktem takiego Heimera są ganki (oczywiście przed zhonyą i ultem) – bardzo łatwo go zabić, gdyż turrety jeszcze takiego dużego damage’a nie mają aby był w stanie coś ugrać.
1. No właśnie dlatego Heimera bierzmy dopiero, gdy przeciwnik wybrał już postać, która łatwo nie może zniszczyć mu jego wież. W przeciwnym wypadku postać ta na topie jest bardzo słaba. Turrety z minionami mogą mieć problem tylko na początku. Od drugiego poziomu Q przy schowaniu za naszymi minionami nie powinny mieć problemu by szybko wyczyścić falę wroga. Od 3 lvla Q powinny już same wszystko robić.
2. Wystarczy mieć chociaż trochę doświadczenia, aby przewidzieć miejsce teamfightów – a przy maksymalnym lvlu stawianie trzech wież zajmuje ok. 1,5-2 sek. W przypadku, gdy tf jest daleko od nas możemy łatwo zniszczyć wieżę przeciwnika, wystarczy tylko 3x wieża + ewentualnie ult.
Zależy od postaci, jaką kieruje przeciwnik, ale da się manipulować minionami w taki sposób, żeby Heimer miał problemy z utrzymaniem 3 wieżyczek.
No i pozostaje sprawa teamfightów, gdzie wieżyczki zwykle odchodzą w zapomnienie (co często jest marnowaniem potencjału).
1. No właśnie dlatego Heimera bierzmy dopiero, gdy przeciwnik wybrał już postać, która łatwo nie może zniszczyć mu jego wież. W przeciwnym wypadku postać ta na topie jest bardzo słaba. Turrety z minionami mogą mieć problem tylko na początku. Od drugiego poziomu Q przy schowaniu za naszymi minionami nie powinny mieć problemu by szybko wyczyścić falę wroga. Od 3 lvla Q powinny już same wszystko robić.
2. Wystarczy mieć chociaż trochę doświadczenia, aby przewidzieć miejsce teamfightów – a przy maksymalnym lvlu stawianie trzech wież zajmuje ok. 1,5-2 sek. W przypadku, gdy tf jest daleko od nas możemy łatwo zniszczyć wieżę przeciwnika, wystarczy tylko 3x wieża + ewentualnie ult.
1. Zależne od postaci twojej jak i przeciwnika. Dla postaci ofensywnych i na dystans typu Syndra czy Ahri najlepszy będzie Doran. Dla meele typu Kassadin i postaci nieosiągających jeszcze dużego dmg w early a z dobrym poke, np: Nid czy Xerath dobrym wyborem będzie flaszka lub amulet na regeneracje many + ward + potki. A butki są najlepsze gdy przeciwnik ma dobre poke i polega na kontroli strefy: np: Orianna czy Xerath.
2. Żółty trinket, ze względu, że czerwony bardziej jest przeznaczony dla junglera, a niebieski obecnie jest najmniej przydatny ze wszystkich 3.
Daje on wizje krzaków co pozwala czasami uniknąć ganku.
Sorry, że tak późno to odkopuję, ale chciałbym wyrazić swoje zdanie, może ktoś to jeszcze przeczyta.
Jeśli nie jesteś narażonym na poke ap carry, startuj z Doran’s Ringiem, ponieważ daje ci on trochę ap i hp, a i mana sustain jest wystarczający do farmy. Jeśli grasz melee championami, które są narażone na poke polecam start Doran’s Shield + hp pota. Na assasynach również polecam Doran’s Shield, chyba że masz duże szanse na early killa, wtedy proponuje czerwony eliksir + potionki, lub doran’s blade.
Witam, mam lekki dylemat co do run. Jako że najwięcej gram w jungli chciałbym jak najlepiej się tylko da przystosować swoje runki do kolejnych starć lecz mam tylko 4 strony na runy a chciałbym rozłożyć je jakoś tak żebym miał jednocześnie runy na jungle adc i mida. Jeżeli zechcielibyście pomóc mi w najlepszym rozłożeniu runek na te 4 strony to był bym bardzo wdzięczny. Zastanawiałem się nad kupnem czerwonych runek pod AS i niebieskich pod CDR lecz nie do końca jestem przekonany czy to dobry pomysł +/- czekam na ofertę stron na runy 2 w cenie 1 na pewno bardzo mi to ułatwi życie 😀
Obecne ułożenie moich run znajdziecie tutaj : http://www.lolking.net/summoner/eune/29129764#runes
A tutaj wymienię jakie obecnie znajdują się w mojej kolekcji :
Marks (czerwone):
x9 Armor pen
x9 Magic pen
x8 physical dmg
Seals (żółte):
x9 Armor
x9 mana regen per lvl
x1 armor per lvl
Glyphs (niebieskie):
x9 Ability power
x9 magic resist
x1 armor
x8 AS
x2 Magic resist per lvl
Quintessenses :
x3 AP
x2 Armor pen
x2 AD
x3 MS
(Jeżeli zły dział to prosił bym o przeniesienie ewentualnie usunięcie)
Więc jeśli chcesz na te 3 pozycje to tak
!.(Mid)
Czerwone = Mpeny
Żółte = Armor
Niebieskie = M res/M res per lvl
Quinty = Flat AP
2.(ADC)
Czerwone = AD
Żółte = Armor
Niebieskie = M res per lvl
Quinty = Life steal/AD
3. (Jungle AD)
Czerwone = AS
Żółte = Armor
Niebieskie = M res/ M res per lvl
Quinty = AD
4. (Jungler Tank/AP)
Czerwone = AS
Żółte = Armor
Niebieskie = M res/M res per lvl
Quinty = MS/HP
Dziękujemy za uczestniczenie w dyskusjach w tym tygodniu. Jako nową polecaną grupę obraliśmy AP Carry, gdzie chcemy zebrać możliwie dużo wiedzy o wyglądzie apeków w nowym sezonie. Zapraszamy do dyskusji!