„Schowajcie się za mną, Demacianie! Być może nie zauważyliście, ale jestem bardzo duży.”
Po reworku Galio stracił na obrażeniach na Q, które pełnie mocy osiąga, gdy przeciwnik pozostanie w umiejętności do końca jej działania. W zamian za obniżenie obrażeń nasz bohater zyskał świetną inicjacje i możliwość zatrzymywania przeciwników w miejscu na dłużej dzięki W oraz E. Zarówno plus i minus stanowi jego silne przepychanie dzięki pasywnej zdolności. Dodatkowo jest on dalej dość sytuacyjnym wyborem ze względu na skalowanie z odpornością na magię. Nowy Galio jednak zyskał na możliwości ochrony swoich sojuszników. Może on dać zmniejszone obrażenia dowolnemu sojusznikowi dzięki ultowi. Ta umiejętność stanowi też świetne narzędzie do roamowania, dzięki dobremu zasięgowi (4000 / 4750 / 5500). Podsumujmy wady i zalety:
Zalety:
- Świetnie ochrania sojuszników
- Dobrze roamuje
- Świetnie inicjuje i zatrzymuje przeciwników w miejscu
- Dobrze przepycha miniony
- Dobry na AP przeciwników
Wady:
- Skalowanie z odpornością na magie sprawia, że pełnie mocy osiąga na AP przeciwników
- Łatwo uniknąć obrażeń z jego umiejętności
- Wymuszone przepychanie linii
- Dość manożerny
Większa Esencja Mocy Umiejętności – Jest to dobry wybór, który zwiększy nasz poke z Q. Biorąc pod uwagę nasz potencjał na zabicie przeciwnika, jest to słuszna opcja.
Większy Znak Przebicia Odporności – Podobnie jak wyżej, zwiększamy nasze główne źródło obrażeń na linii, którym jest Q.
Większa Pieczęć Skalowania Zdrowia – Jeśli nasz przeciwnik na linii skupia się na mocy umiejętności, dobrym wyborem jest skalujące się zdrowie, które jest słusznym wyborem.
Większa Pieczęć Pancerza – Gdy nasz oponent na linii to AD postać, bądź przeważają one w przeciwnej drużynie, możemy wymienić pieczęcie z skalującym się zdrowiem na pancerz.
Większy Glif Odporności na Magię – Trzy z naszych umiejętności skalują się z odpornością na magie ( pasyw, W i R). Dodatkowo dość oczywisty wybór, który osłabi obrażenia przeciwnika.
Kluczowa specjalizacja jest dość oczywistym wyborem, zważając na to, że jesteśmy tankiem. Mamy wiele efektów kontroli tłumu, które pozwolą nam ją aktywować. Lewa strona drzewka pozwoli nam na skuteczniejsze zadawanie obrażeń.
Raczej jedyny zestaw, który używamy na każdym top lanerze. Teleport pozwoli nam wrócić na linie po użyciu naszego ulta. Wybór flasha jest raczej niepodważalny.
Pierwszą umiejętnością jaką rozwijamy do końca jest Q ze względu na swoje obrażenia. Następnie W, które zapewnia nam redukcję otrzymywanych obrażeń wraz z ulepszaniem tej umiejętności. Ostatnie maxujemy E, które jest umiejętnością najmniej opłacalną do wzmacniania.
Przedmioty startowe:
//Jako Galio mamy trzy przedmioty, z którymi możemy rozpocząć naszą rozgrywkę. Pierwszy to Mikstura Skażenia. Pozwoli nam ona na dłuższe pozostanie na linii i zaoszczędzi nam złoto, które przeznaczylibyśmy na Mikstury Zdrowia. Drugi start to Tarcza Dorana, która po ostatnich zmianach stała się dość atrakcyjnym przedmiotem. Item ten polecam na ciężką linię. Ostatni wybór to Pierścień Dorana, który z kolei wybieramy na łatwą linię.
Niezbędne przedmioty:
Są to trzy przedmioty, które chcemy pozyskać możliwie jak najszybciej w naszej grze. Pierwszy z nich to buty, których wybór jest sytuacyjny. Przedstawiłem Tabi Ninja, które wybieramy na przeciwników działających z AD lub polegających na auto atakach. Drugi przedmiot, który jest kluczowy to Maska Otchłani. Zwiększa przeliczniki oraz zadawane obrażenia, zarówno nasze oraz naszych sojuszników. Przedmiot dający odporność na magię oraz zwiększone obrażenia magiczne jest dla nas bezcenny. Ostatnim przedmiotem, który chcemy mieć praktycznie zawsze, jest Lodowa Rękawica, która pozwoli nam zażegnać nasz kryzys z maną. Sprawi też, że auto atak z naszą pasywną zdolnością będzie całkiem potężny.
Full build:
Dobrym przedmiotem do uzupełnienia naszego buildu jest Oblicze Ducha, które oferuje całkiem dobre statystyki w tym odporność na magię, która jest dla nas ważna. Dość popularny ostatnio przedmiot to Kamienna Płyta Gargulca, która oferuje nam zarówno pancerz, odporność na magię oraz zdrowie. Należy jednak pamiętać, by używać go jedynie po wykorzystaniu naszych umiejętności, które zadają obrażenia, oraz tylko w pobliżu trzech lub większej ilości przeciwników. Wtedy też potencjał tego przedmiotu jest wykorzystany w pełni. Kolejny na liście to Omen Randuina, który jest dość dobrym przedmiotem dla tanka. Oferuje spowolnienie, które pozwoli nam na przyklejenie się do przeciwnika.
Alternatywne przedmioty:
Obuwie Merkurego – Jest to wybór zmienny za Tabi Ninja. Wybieramy na przeciwników posługujących się mocą umiejętności. Na ten przedmiot decydujemy się też jeśli przeciwna drużyna posiada denerwujące efekty kontroli tłumu. Słoneczna Peleryna – Przedmiot, który zapewnia nam dość dobre statystyki i pokaźne obrażenia. Złożony jako pierwszy potrafi przechylić szalę zwycięstwa na naszą korzyść. Składany głównie na przeciwników, którzy dysponują dobrym przepychaniem minionów. Mroźne Serce – Jest to wymiennik za Lodową Rękawicę. Na Mroźne Serce decydujemy się, gdy przegrywamy, bądź przeciwny strzelec bazuje na prędkości ataku i zdobył wczesną przewagę na dolnej alei. Specjalistyczny Hełm – Przedmiot, który dysponuje ważną dla nas odpornością na magie oraz całkiem ciekawą pasywką. Jest to świetny przedmiot, jeśli przeciwnicy dysponują bohaterem skupiającym się na jednej umiejętności np. E Malzahara lub Q Syndry.Darius(Trudny) – Unikać wszelakich wymian i spokojnie zabijać miniony za pomocą Q.
Fiora(Trudny) – Trzeba uważać na jej W, które może z łatwością obrócić nasze efekty kontroli tłumu przeciw nam. Unikanie większych walk i czekanie na junglera to dobry pomysł. Gangplank(Łatwy) – Atakować go kiedy tylko jest okazja. Jeśli użyje W, aby wyjść z naszej prowokacji powinniśmy niezwłocznie go podrzucić z E. Gnar(Trudny) – Może nas z łatwością obijać i unikać naszego Q dzięki swojej prędkości ruchu. Jego duża forma jest dla nas problematyczna więc powinniśmy unikać walki, gdy jego furia jest bliska pełni. Gragas(Łatwy) – Składając odporność na magię jesteśmy w stanie zredukować jego obrażenia do minimum, przez co nie będzie dla nas zagrożeniem. Irelia(Trudny) – Unikać wymian, a jeśli już walczyć to all-in. Jej sustain zniweluje nasz poke, więc nawet nie marnujcie many na to. Czekanie na junglera to jedyny sposób na zabicie jej. Jayce(Średni) – Możemy nacierać go kiedy będzie w formie działa. Gdy nas odrzuci dorzucamy Q i odchodzimy.
Kennen(AD)(Trudny) – Nie podejmować wymian, które z pewnością przegramy. Unikanie jego Q to jedyne co możemy zrobić by uniknąć obrażeń. Kled(Średni) – Obijając go do czasu spadnięcia z Skaarla sprawiamy, że jest całkowicie dla nas nieszkodliwy.
Malphite(Łatwy) – Możemy podejmować wymiany. Powinniśmy obijać go i przepychać miniony pod wieżę. Raczej go nie zabijemy ale utrudnimy mu życie. Maokai(Łatwy) – Unikając krzaków neutralizujemy jego główne źródło obrażeń. Dzięki sustainowi będzie w stanie przeżyć linię lecz przepychany pod wieżę straci wiele minionów. Nasus(Łatwy) – Przepychać miniony pod wieżę i straszyć go, powstrzymując go od stackowania to najlepsze co możemy zrobić. Jeśli poprawnie odetniemy go od minionów nie będzie stanowić żadnego zagrożenia. Poppy(Średni) – Przed wejściem w nią powinniśmy poczekać, aż zużyje W. Nie stając przy ścianach nie powinniśmy od niej zginąć.
Renekton(Trudny) – Gdy tylko zauważymy, że chce nacierać na nas powinniśmy się odsunąć. Zbieranie złota pod wieżą to nasze jedyne wyjście na przeżycie górnej alei. Riven(Średni) – Gdy Riven nas zaatakuje powinniśmy podjąć się walki. Możemy skutecznie atakować ją po wymianie, aż odgonimy ją pod wieżę. Rumble(Średni) – Odchodzimy do tył, gdy tylko włączy Q. Powinniśmy atakować go kiedy już zużyje tą umiejętność.
Swain(Łatwy) – Ciągłe atakowanie przed 6 poziomem to nasza taktyka. Po pierwszym powrocie należy zaopatrzyć się w odporność na magię. Po zakupie przedmiotów Swain nie powinien być w stanie nas zabić. Teemo(Łatwy) – Atakować go z Q kiedy jest okazja. Nacierać na niego cały czas, a nie będzie w stanie nas pokonać.
Vladimir(Średni) – Jego sustain może być irytujący, ale unikając jego wzmocnionego Q powinniśmy być w stanie przeżyć linie.
Vi – Kolejna postać, która może znaleźć się w środku walki drużynowej, co pozwala nam na dogodne wejście do walki przy pomocy ulta.
Faza linii:
Powinniśmy skupić się na obijaniu przeciwnika za pomocą Q. Gdy rzucamy nasze Q możemy dodatkowo aktywować Miksturę Skażenia, dzięki której zyskamy trochę obrażeń. Aby zmaksymalizować nasze obrażenia wejścia, z E nacieramy tylko, gdy mamy pasywkę. Po osiągnięciu szóstego poziomu powinniśmy starać się ultować, kiedy tylko wywęszymy okazję. Nie bójcie się wracać teleportem na swoją linie oraz starajcie się używać go na dolną aleje.
Walki drużynowe:
Najlepiej poczekać, aż ktoś inny znajdzie się w środku potyczki drużynowej. Pozwoli nam to na efektywne wykorzystanie naszej super-umiejętności. Nie bójmy się też używać naszego R na kogoś, kto znajduje się poza walką. Możemy też użyć go na strzelcu w celu zapewnienia mu redukcji obrażeń. Staramy się celować naszym Q w jak największa liczbę przeciwników. Jako tank powinniśmy znajdować się w centrum walki skupiając uwagę przeciwników na sobie.
- Cofnięciem w tył, które wykonuje Galio przed dashem w przód, możemy ominąć skillshoty
- Możemy aktywować i dezaktywować W, aby zapewnić sobie redukcje obrażeń na finalne obrażenia
- Środek okręgu, widocznego po użyciu naszego ulta, podrzuca na dłuższy czas
- Aby osiągnąć pełnie obrażeń płynących z Q możemy poprzedzić tą umiejętność prowokacją z W
- Rzucając Q lekko za przeciwnika będziemy trafiać częściej