Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

EUW już w Amsterdamie – wyjaśniona przyczyna ostatnich problemów

Użytkownicy EUW nie mogli być wczoraj zadowoleni. Planowana przerwa techniczna przedłużyła się do 24 godzin. Było to spowodowane przenosinami serwera do nowo wybudowanego centrum w Amsterdamie. Jednak Riot zlekceważył skalę przedsięwzięcia i tak zamiast o godzinie 11.00 w czwartek, gracze wrócili na Summoner’s Rift dopiero w piątek nad ranem.

Oficjalne oświadczenie Dyrektora Zarządzającego oddziałem w Europie

Przywoływacze,

EUW wraca do użytku po 24 godzinach i chcemy wyjaśnić co było tego przyczyną.

Powodem oryginalnie planowanej przerwy w działaniu było przenoszenie serwerów do naszego nowego centrum danych w Amsterdamie. Wspominaliśmy o tym już o tym wcześniej, ma to służyć zapewnianiu wam usług na jakie zasługujecie. Ponadto stworzyliśmy specjalny, europejski dział techniczny mający skupiać się na poprawie przepływu informacji oraz skuteczniejszym kontrolowaniu ruchu w naszej sieci tak, aby nie była ona obciążana. Nowe centrum danych to poważny krok, ale nie jest to rozwiązanie wszystkich problemów czy też koniec naszych starań by zapewnić wam jak najlepszą jakość usług.

Przejdźmy teraz do tego co się wczoraj wydarzyła. Wyłączyliśmy serwery na czas przenosin o 4 rano i wszystko wydawało się być w porządku do czasu, gdy EUW zostało ponownie włączone o 11. Wtedy gracze i nasi pracownicy zauważyli, że dane sprzed trzech dni (historia gier, zmiany w LP, zakupy) zniknęły. Na czas rozwiązania problemu ponownie wyłączyliśmy serwery o 12.

Mieliśmy wtedy trzy opcje.

1. Zrestartować serwery i zaakceptować stratę danych sprzed trzech dni.

2. Powrócić do starego centrum danych, tam znaleźć źródło problemu i spróbować przenieść serwer kilka dni później.

3. Naprawić problem w nowym centrum tak by jak najszybciej móc włączyć serwery.



Każdy kto wygrał promocje do nowej dywizji/ligi w ciągu ostatnich trzech dni zrozumie dlaczego propozycja nr 1 była ostatecznością. Zdecydowaliśmy się na trzecią opcję jako, że była najlepszym, długoterminowym rozwiązaniem. Ponadto, powrót na stary serwer zająłby tyle samo czasu co naprawa na nowym i prowadziłby do kolejnej przerwy spowodowanej drugą próbą przenosin.

Liczba informacji, które brały udział w przenosinach była ogromna, więc ustalenie czego brakowało, transfer danych, zatwierdzenie wszystkiego, restart serwerów i sprawdzenie funkcjonalności trwało aż do czwartej rano w piątek. Nawet teraz, kiedy to piszę dane Ligi są kopiowane przez co gry rankingowe wciąż są wyłączone. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o naszych działaniach, Tmx stara się tutaj na bieżąco was informować. Wszystkie nasze aktualizacje znajdziecie tutaj.

Jak widzicie, nawet pomimo iż nasze nowe centrum zostało zbudowane przy użyciu najnowszych technologii, przeszło wiele stress testów to transfer takiej ilości danych może być kłopotliwy. Problemy na których nasz zespół aktualnie się skupia to:

1. Skopiowanie reszty danych Ligi, aby móc ponownie włączyć gry rankingowe

2. Rozwiązać problemy z chatem, który obecnie jest bardzo niestabliny

3. Umożliwić ponownie transfer pomiędzy regionami.

4. Uruchomić z powrotem sekcje “Kody” w sklepie.

Podsumowując, byliśmy zbyt pewni siebie przed przenosinami. Powinniśmy byli wcześniej uprzedzić was, że ta przerwa jest związana ze zmianą serwera tak byście mogli się przygotować na ewentualne niedogodności. Poza wyżej wspomnianymi problemami, nasze zespoły pracują nad lepszą łącznością, minimalizacją przerw technicznych(planowanych i nieplanowanych) i rozwijaniem każdego aspektu naszej usługi.

Kończąc, chcemy byście mogli korzystać z League of Legends kiedy tylko chcecie. W przyszłości może to oznaczać iż będziemy musieli wymienić nasz hardware czy przenieść serwer, jednak zawsze naszym celem jest zapewnienie wam usługi na jaką zasługujecie.

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.