Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Eksperymentalne przedsezonowe zmiany już wkrótce na PBE

Jeden z Rioterów posługujący się pseudonimem “Ypherion” zdradził, że już wkrótce na serwerze testowym PBE pojawia się eksperymentalne zmiany przygotowywane z myślą o nadchodzącym presezonie. Nie wykluczone, że w związku z tym już w tym tygodniu na serwerach live zobaczymy aktualizacje oznaczoną numerkiem 4.18, gdyż zmiany zapowiedziane przez Ypheriona najprawdopodobniej rozpoczną nowy cykl na serwerze testowym. Jeśli jesteście zainteresowani większą ilością szczegółów związanych z tymi zmianami to zapraszam do lektury przetłumaczonego postu tegoż pracownika Riotu. 

Witajcie,

W przeciągu kilku najbliższych tygodni wprowadzimy na PBE wiele eksperymentalnych zmian przyszykowanych z myślą o presezonie 2015. Od razu uprzedzam zmiany te mogą zaburzyć obecny spokój w League of Legends, jednak według nas presezon jest idealnym okresem do wypróbowania bardziej szalonych pomysłów (pamiętacie co zrobiliśmy w poprzednim roku?). Pamiętajcie jednak, że zmiany wprowadzone na PBE znajdują się obecnie w bardzo wczesnej fazie developmentu, więc spodziewajcie się użycia dużej ilości tymczasowych grafik, dźwięków i tym podobnych rzeczy. Niestety przez to część nowości może być trudna do zrozumienia, jednak mogę zapewnić was, że postaramy się poprawić takie sytuacje tak szybko jak to będzie możliwe.

Zamierzamy także wydawać serię prognoz związanych z presezonem, które rzucą trochę światła na kierunek w którym będziemy się poruszać. Bardziej oficjalne komunikaty zaczną pojawiać się dopiero kiedy od rozpoczęcia presezonu będzie dzielił nas mniejszy okres czasu, więc jeśli jesteście zainteresowani tylko i wyłącznie pewnymi zmianami to zacznijcie interesować się tym tematem za miesiąc-dwa, ale jednak jeśli chcecie mieć wgląd we wczesną formę zmian to te prognozy będą rzeczą dla was.

Ogólnie w nadchodzącym presezonie będziemy szukać sposobu by wesprzeć większą różnorodność strategii w League of Legends.



Samo pojęcie różnorodności strategii jest jednak dość mgliste, a więc żeby mieć pewność że rozumiemy je w ten sam sposób dokładniej omówimy sposób w jaki my widzimy to pojęcie w nadchodzącej serii postów.

Kiedy mówimy o różnorodności strategii myślimy głównie o różnych drogach do zwycięstwa jakie może objąć twoja drużyna. Od początku Ligii gracze odkryli wiele ciekawych strategii, które sprawdziły się na polu bitwy (przykładowo skupienie się na teamfightach, na wczesnej fazie gry, split pushingu, siegowaniu/poke’owaniu, czy kontroli objectivów). W przeszłości jednak najczęściej jedna z wyżej wymienionych strategii stawała się dominująca i praktycznie jedynym sposobem na zmianę takiej sytuacji było znerfienie postaci, które były w największym stopniu odpowiedzialne za jej sukces (jako przykład mogę podać czasy kiedy dominowała strategia ze split pushującym Shenem).

A więc w okresie presezonu 2015 chcemy dodać do gry więcej narzędzi, które sprawią że gracza nadal będą mogli wymyślać coraz to nowsze strategie, a przy tym my będziemy mieli możliwość zbalansowania tych strategii, które będą tego wymagać (gdyż okażą się zbyt słabe lub zbyt mocne). Innymi słowy chcemy by gracze mieli więcej ścieżek, którymi będą mogli podążać do zwycięstwa, ale jednocześnie my będziemy mogli upewniać się że żadna ze strategii nie dominuje za bardzo w rywalizacji. Co ważniejsze będziemy mogli wzmocnić te strategie, które będą w danym momencie wydawać się zbyt słabe.

A więc ogólnie rzecz ujmując (więcej szczegółów podamy w najbliższych dniach), zamierzamy wprowadzić zmiany w objectivach (dragon, baron, wieże, itd.) w jungli (nowe campy, zmiany w timerach, poziomie trudności, przedmiotach, czy też w korzyściach jakie czerpie jungler z danego stylu junglowania), w przedmiotach (chcemy dodać większą ilość sytuacyjnych, potężnych aktywów), a także w samym “kręgosłupie’ gry (przyrosty statystyk na poziom, death timery, sposób w jaki działać będzie regeneracja many/HP). Jeszcze raz powtarzam naszym głównym celem jest zwiększenie różnorodności strategii w League of Legends, bez względu na to jakimi postaciami będziemy grać na zaktualizowanym Summoner’s Rift.

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.