Czy zdarzyło wam się kiedyś przegrać early, a przez słaby team comp nie mieliście szans w late?
Cóż, po dzisiejszym odcinku nie powinniście mieć żadnych problemów z przeciwnikami w późniejszych fazach gry, zaś wypracowanie choćby najmniejszej przewagi w early zapewni wam dominację do końca rozgrywki.
Kompozycja składa się z “Mistrzów snowballu”. Małe wyjaśnienie – określenie snowball oznacza kulę śnieżną, która jakoby rośnie. Snowball to wykorzystywanie swojej przewagi do jej powiększania i rozwijania, co pozwala nam na jeszcze bardziej efektywne dominowanie wroga.
Zalety Jak możecie zauważyć, wszystkie postacie posiadają niesamowite skalowanie i są jednymi z najmocniejszych championów w late game. Każdy zdobyty frag jest “przepustką” do kolejnych killi i powiększania swojej przewagi.
Jeśli nie przegraliśmy linii, to w mid game powinniśmy siać spustoszenie. Potencjał bot lane jest bardzo wysoki i walki powinny być forsowane jak najczęściej. Dobrze przeprowadzone pojedynki będą się zazwyczaj kończyły fragiem – dmg Vayne idealnie współpracuje z CC Thresha. Ganki Hecarim + Thresh będą siały postrach i sprawią, że wrogi ADc będzie znacznie do tyłu z farmą.
Wystawiając Ryze na midzie powinniśmy zaopatrzyć się w Teleport. Bez niego ganki będą dosyć mizerne. Ryze poradzi sobie z większością miderów, jednak niektórzy championi będą mu sprawiać problemy, dlatego warto rozpatrzeć zamianę mida z topem. Kha’zix ma ogromne możliwości w walkach z papierowymi carry, zaś Ryze spokojnie będzie trzymał linię przeciwko wrogiemu bruiserowi na topie. Kha’zix nie potrzebuje teleportu by efektywnie gankować z mida.
Możemy przyjąć dwa style gry – ryzykowny, oparty na częstych akcjach i próbach zdobycia dominacji bądź pasywny, który polegać będzie na spokojnym, powolnym budowaniu przewagi.
Tak jak już wspominałem, w late game nasza drużyna nie ma sobie równych. Każda postać zadaje niebagatelne obrażenia oraz świetnie wykorzystuje posiadane złoto. Z każdym itemem będziemy coraz mocniejsi. W teamfightach Hecarim powinen rzucić się w wir walki, Ryze oraz Thresh osłaniać Vayne, która będzie atakowała wrogich bruiserów, zaś w międzyczasie Kha’zix powinien czekać na odpowiedni moment do wejścia – jego zadaniem jest wyczyszczenie pola walki.
Słabe strony Mamy tragiczne early game (1-5). W tej fazie gry wskazana jest gra maksymalnie defensywna, ponieważ popełniając błędy utrudnimy sobie wypracowywanie przewagi. Za wszelką cenę nie dopuszczamy do inwazji na naszą junglę bądź steali buffów – wardujemy i osłaniamy wejścia do jungli. Hecarim musi otrzymać mocnego leash – konieczne jest zaczęcie od blue (naszego lub przeciwników), w innym wypadku będzie zbyt wolno farmił. Ryze i Kha’zix również nie błyszczą przed 6 – słaby sustain oraz farma czynią ich podatnymi na ganki (szczególnie Ryze).
Problem sprawiać mogą nam poke compy – nasz poke oraz sustain jest wyjątkowo słaby, preferujemy szybkie, twarde inicjacje. Nie dajemy się obijać wrogom. Nie wolno nam również dać zabić Vayne; znajdźmy balans pomiędzy ofensywą, a ochroną carrych.