Wielu z was zapewne marzyło kiedyś, by rozprawić się z przeciwnikami w iście azjatyckim stylu. Zmieść wrogą drużynę, zanim tamci nawet zorientują się, co się dzieje. Dzisiaj dowiemy się, jak zdobyć pentę w mniej niż 5 sekund.
Jungle:
Top:
Mid:
Support:
Ad carry:
Mały podgląd, co chcemy osiągnąć





Mocne strony
Przede wszystkim mamy bardzo mocne linie. Darius radzi sobie całkiem nieźle na topie, podobnie jak Cassiopeia. Bot lane jest dosyć podatny na kill linie, szczególnie przed poziomem szóstym, ale leczenie Sony i zasięg Varusa powinny zapewnić im wystarczające bezpieczeństwo. Na uwagę zasługuje poke Sona Q + Varus Q – dobrze wymierzone zdejmie wrogiemu carry przynajmniej pół hp.
Wukong w jungli radzi sobie przyzwoicie, ma niewielkie problemy z sustainem, szczególnie jeśli chce czyścić junglę szybko, ale zakup madredów powinien pomóc.
Mamy również mieszane obrażenia. Prawie każdy zadaje obrażenia magiczne, dodatkowo Varus ma obrażenia procentowe z maksymalnego hp wroga, a Darius ma true dmg na ulcie. To wszystko sprawia, że bardzo ciężko nas skontrować.
Słabości Pewne setupy mogą nas zniszczyć już w early game. Kill lane na bocie (Taric/Draven czy coś w tym rodzaju) jest w stanie dosłownie zgnieść Varusa i Sonę. Zaleca się tulenie wieży i przesunięcie Wukonga w te rejony.
Cassiopeię jest dosyć ciężko wygryźć z linii, jednak Darius może mieć problemy, jeśli trafi na Teemo (którego z resztą rzadko się już spotyka). Musimy bronić się przed inwazją na pierwszym poziomie – utrata blue będzie bolesna i znacznie spowolni junglę Wukonga.
Cassiopeia i Varus to postacie wymagające sporej wprawy. Darius musi być bardzo wytrzymały, ale musi zadawać obrażenia – to na nim skupi się całe uderzenie wrogiej drużyny. Wukong właściwie poza Guardianem może pójść w czyste obrażenia – jego rola to wpaść, podrzucić, wycastować ultimate i pozwolić innym dokończyć dzieła.
Ale właściwie to dlaczego miałbym tak grać? Już wyjaśniam. Zapewne zauważyliście już ten potencjał w walkach?
Kluczową umiejętnością jest tutaj E Dariusa. Trzeba przyjrzeć się jej bliżej, by dostrzec pewien szczegół.
When activated, Apprehend is an instant pass-through conic skillshot that pulls all enemies in the target area towards Darius and turns them to face him.
W momencie aktywacji czar przyciąga wszystkich wrogów znajdujących się w zasięgu jego działania do Dariusa oraz OBRACA ICH TWARZAMI DO NIEGO.
Jeśli jeszcze nie załapaliście, to przeczytajcie opis ultimate Cassiopei:
Cassiopeia zadaje 200/325/450 (+0.6) pkt. obrażeń magicznych przeciwnikom znajdującym się przed nią. Wrogowie zwróceni do niej twarzą zostają ogłuszeni na 2 sek., zaś ci, którzy są od niej odwróceni zostają spowolnieni o 60%.
Problem ze stunem Cassio został właśnie rozwiązany. Wystarczy, że Darius przyciągnie do siebie przeciwników, a Cassiopeia będzie stała zaraz za nim. Wszyscy wrogowie przyciągnięci w ten sposób zostają zestunowani na 2 sekundy.
Idealne wombo combo – wpada Wukong, podrzuca wszystkich, następnie przyciaga ich Darius, Cassiopeia ultuje, po czym jeszcze Sona i Varus dorzucają swoje trzy grosze. Jeśli wszystko zrobimy poprawnie, to przez najbliższe 4/5 sekund wrogowie nawet nie drgną. Cudowne, nieprawdaż?
Jest jednak i druga strona medalu. Nie zawsze nam się uda wykonać to połączenie prawidłowo, chociaż wtedy i tak mamy wystarczająco CC, by doprowadzić walkę do końca po naszej myśli.
Wukong w jungli radzi sobie przyzwoicie, ma niewielkie problemy z sustainem, szczególnie jeśli chce czyścić junglę szybko, ale zakup madredów powinien pomóc.
Mamy również mieszane obrażenia. Prawie każdy zadaje obrażenia magiczne, dodatkowo Varus ma obrażenia procentowe z maksymalnego hp wroga, a Darius ma true dmg na ulcie. To wszystko sprawia, że bardzo ciężko nas skontrować.
Słabości Pewne setupy mogą nas zniszczyć już w early game. Kill lane na bocie (Taric/Draven czy coś w tym rodzaju) jest w stanie dosłownie zgnieść Varusa i Sonę. Zaleca się tulenie wieży i przesunięcie Wukonga w te rejony.
Cassiopeię jest dosyć ciężko wygryźć z linii, jednak Darius może mieć problemy, jeśli trafi na Teemo (którego z resztą rzadko się już spotyka). Musimy bronić się przed inwazją na pierwszym poziomie – utrata blue będzie bolesna i znacznie spowolni junglę Wukonga.
Cassiopeia i Varus to postacie wymagające sporej wprawy. Darius musi być bardzo wytrzymały, ale musi zadawać obrażenia – to na nim skupi się całe uderzenie wrogiej drużyny. Wukong właściwie poza Guardianem może pójść w czyste obrażenia – jego rola to wpaść, podrzucić, wycastować ultimate i pozwolić innym dokończyć dzieła.
Ale właściwie to dlaczego miałbym tak grać? Już wyjaśniam. Zapewne zauważyliście już ten potencjał w walkach?
Kluczową umiejętnością jest tutaj E Dariusa. Trzeba przyjrzeć się jej bliżej, by dostrzec pewien szczegół.
When activated, Apprehend is an instant pass-through conic skillshot that pulls all enemies in the target area towards Darius and turns them to face him.
W momencie aktywacji czar przyciąga wszystkich wrogów znajdujących się w zasięgu jego działania do Dariusa oraz OBRACA ICH TWARZAMI DO NIEGO.
Jeśli jeszcze nie załapaliście, to przeczytajcie opis ultimate Cassiopei:
Cassiopeia zadaje 200/325/450 (+0.6) pkt. obrażeń magicznych przeciwnikom znajdującym się przed nią. Wrogowie zwróceni do niej twarzą zostają ogłuszeni na 2 sek., zaś ci, którzy są od niej odwróceni zostają spowolnieni o 60%.
Problem ze stunem Cassio został właśnie rozwiązany. Wystarczy, że Darius przyciągnie do siebie przeciwników, a Cassiopeia będzie stała zaraz za nim. Wszyscy wrogowie przyciągnięci w ten sposób zostają zestunowani na 2 sekundy.
Idealne wombo combo – wpada Wukong, podrzuca wszystkich, następnie przyciaga ich Darius, Cassiopeia ultuje, po czym jeszcze Sona i Varus dorzucają swoje trzy grosze. Jeśli wszystko zrobimy poprawnie, to przez najbliższe 4/5 sekund wrogowie nawet nie drgną. Cudowne, nieprawdaż?
Jest jednak i druga strona medalu. Nie zawsze nam się uda wykonać to połączenie prawidłowo, chociaż wtedy i tak mamy wystarczająco CC, by doprowadzić walkę do końca po naszej myśli.