W związku z niedawną premierą nowego systemu run w najbliższej przyszłości możemy spodziewać się pewnych zmian związanych z Attack Speedem. Na czym jednak dokładnie będą one polegać?
Zacząć należy od tego dlaczego w ogóle Riot chce zdecydować się na jakieś zmiany w tej kwestii i odpowiedź na to pytanie wydaje się dość prosta – po usunięciu starych run sporej liczbie postaci zdaje się czegoś w kwestii AS brakować, zwłaszcza we wczesnej fazie gry. Rozwiązanie tego problemu nie powinno być specjalnie skomplikowane, ot wystarczy podobnie jak w przypadku pozostałych statystyk odpowiednio zwiększyć ilość posiadanego Attack Speedu przez tych bohaterów by zrekompensować tę stratę. Nie jest to jednak takie proste gdyż niestety takie rozwiązanie niosłoby za sobą pewne konsekwencję związane z tym, że mogłyby one bardzo wzmocnić synergię tych postaci z przedmiotami dającymi AS (jako, że wszystkie przedmioty obecnie przyznają % wartość bazowego Attack Speedu).
W związku z tym wypracowano dwa rozwiązania tego problemu – jedno krótkofalowe, a drugie długofalowe. Na krótką metę już w najbliższej przyszłości możemy spodziewać się, że w przypadku wielu bohaterów zwiększony zostanie przyrost Attack Speedu (tylko) na pierwszym poziomie. Tego typu rozwiązanie, choć nie wspomina się o tym zbyt często jest już obecne w grze w przypadku Caitlyn, w przypadku której w przeszłości deweloperzy musieli zmagać się z dylematami podobnymi do obecnych.
Długofalowo natomiast Riot planuje wydać projekt, do którego chciano się już zabrać wielokrotnie w przeszłości, a mianowicie rozdzielenie obecnego Attack Speedu na dwie statystyki – odpowiednio bazowy i bonusowy Attack Speed. Taka zmiana na starcie ma praktycznie w ogóle nie wpływać na obecną sytuację w grze, a jedynie ma sprawić że w przypadku wystąpienia podobnych problemów Riot będzie miał znacznie większe pole do manewru w kwestii zmian balansujących. Oczywiście, jako że system taki może potencjalnie wpłynąć na każdą postać w grze to wymaga on wyjątkowo dokładnych testów, dlatego też nie zdecydowano się wydać go w momencie gdy większość uwagi pracowników Riotu poświęcona była nowemu systemowi run i z tego powodu też może minąć trochę czasu zanim doczekamy się tej zmiany na serwerach live.
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/3iFxX12a-preseason-attack-speed-tweaks