Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Dlaczego rework Cassio się nie sprawdzi?

Znany na EUW pod nickiem gracz “Gentle Sard“, grający głównie Cassiopeią (Challenger, sumując wszystkie konta ok. 3000 gier Cassio) opubliował na Reddicie swoje przemyślenia na temat reworku postaci. Sprawdźcie co o zmianach w Cassiopei myślą najlepsi gracze, mainujący tę postać.

Dostanie się do Challengera Cassiopeią nie było zbyt łatwe. Wężyca wymaga bardzo dobrego skilla i umiejętności radzenia sobie w walce. Uważam, że udało mi się osiągnąć bardzo, ale to bardzo wysoki poziom grając tą postacią. Pamiętajcie o tym czytając ten post.

Skupię się tutaj na porównaniu mocy starej Cassio z nową.

Pełna lista zmian

Aspect of the Serpent (Pasyw) cassiopeiap cassiopeia_by_churail-d61a1lp

  • Stary pasyw został usunięty
  • Dodano nowy pasyw: Cassiopeia zyskuje stacka Aspect of the Serpent, za każdą sekundę podczas której wrogi champion jest zatruty, a także za każdą zabitą zatrutą wrogą jednostkę. Jej Ability Power jest zwiększane o 1% za każde 25 stacków (maksymalna liczba stacków to 375). Dodatkowo po osiągnięciu określonej liczby stacków Cassiopeia zyskuje następujące bonusy:
  1. Przy 50 stackach: Twin Fang (E) będzie dodatkowo leczył Cassiopeię o  6/8/10/12/16 (+0.1 AP)
  2. Przy 150 stackach: Cassiopeia otrzyma 30% CDR
  3. Przy 375 stackach: Bonus AP z pasywa zostanie podwojony
Noxious Blast (Q) cassiopeiaq
  • Ilość obrażeń została zmniejszona z 75/115 /155 /195 /235 (+ 0.8 AP) do 70/105/140/175/210 (+0.35 AP)
  • Ilość bonusowego Movement Speedu została zmieniona z 15/17.5 /20 /22.5 /25% na 10/15/20/25/30%
  • Cooldown został zwiększony z 3 do 4 sekund
  • Koszt many został zmieniony z 35/45/55/65/75 do 40/45/50/55/60
  • Delay, który opóźnia uderzenie trucizny został wydłużony o 0.05 sekundy
Miasma (W) cassiopeiaw
  • Ilość obrażeń zadawanych na sekundę została zmniejszona z 25/35/45 /55 /65 (+ 0.15 AP) do 10/15/20/25/30 (+0.1 AP)
  • Czas odnowienia został zwiększony z 9 do 15 sekund
  • Koszt many został zmniejszony z 70/80/90/100/110 do 40/50/60/70/80
  • Wartość spowolnienia została zwiększona z 15/20/25 /30/35% do 15/22.5/30/37.5/45%
Twin Fang (E) cassiopeiae
  • Ilość obrażeń została zmieniona z 50/85/120/155/190 (+ 0.55 AP) na 55/80/105/130/155 (+0.4/0.45/0.5/0.55/0.6 AP)
  • Koszt many został zmniejszony z 50/60/70/80/90 ndo  30/45/60/75/90
  • Od teraz umiejętność ta będzie przywracała koszt many (+3% całkowitej many Cassiopei) przy zabiciu jednostki
  • Od teraz umiejętność dodatkowo sprawdza w miejscu czy cel jest zatruty
Petrifying Gaze (R) cassiopeiar
  • Ilość obrażeń została zmniejszona z 200/325/450(+ 0.6 AP) do 150/250/350 (+0.5 AP)
  • Czas odnowienia został zmniejszony z 130/120/110 do 120/110/100

cassiopeia_by_churail-d61a1lp Stary Pasyw : o 10% mniejsze mana costy za każdy użyty skill (do 50%)

Nowy Pasyw : Cassiopeia zbiera stacki za każdą zabitą jednostkę lub zatrutą postać:

  • [Early > Mid] do 15% AP Bonus.
  • [Early] 6/8/10/12/16 (+0.1) Heal za każde użyte E.
  • [Mid] 30% CDR w mid game.
  • [Late] 30% AP Bonus w late game. (z poprzednich 15%)

Stare Q DMG : 75/115/155/195/235 (+0.8)

Nowe Q DMG : 70/105/140/175/210 (+0.35)

Stare Q MS : 15/17.5/20/22.5/25%

Nowe Q MS : 10/15/20/25/30%

Q CD : 3 sekund -> 4 sekund


Stare W DMG : 25/35/45/55/65 (+0.15)

Nowe W DMG : 10/15/20/25/30 (+0.1)

Stare Spowolnienie W : 15/20/25/30/35%

Nowe Spowolnienie W : 15/22.5/30/37.5/45%

W CD : 9 sekund -> 15 sekund


Stare E DMG : 50/85/120/155/190 (+0.55)



Nowe E DMG : 55/80/105/130/155 (+0.4/+0.45/+0.5/+0.55/+0.6)

-> Zabicie jednostki zwraca 3% maksymalnej many Cassio.

-> Szybsze castowanie – nie musisz się zbliżać do celu, żeby użyć skilla.


Stare R DMG : 200/325/450 (+0.6)

Nowe R DMG : 150/250/350 (+0.5)

Stare R CD : 130/120/110

Nowe R CD : 120/110/100
Jak dla mnie, ten patch miał na celu zredukować moc Cassio w early game i wzmocnić ją w późniejszej fazie gry.

Dlaczego late game Cassio działa?

cassiopeia_wallpaper_by_eztch-d5i9ju1 Skalowanie się jej Q jest bardzo dobre. Niewielki zasięg E nie pozwala Ci na bezmyślne spamowanie w teamfightcie, a podejście zbyt blisko pewnie skończy się śmiercią. Q pozwala Ci na bezpieczny poke.

Grając Cassiopeią w late game, starasz się po prostu używać Q z dystansu i kite’ować cele.

Dlaczego jest trudna w early?

W obecnej mecie Cassio jest dość słaba na początku gry. Nie ma problemów z pokonaniem niedoświadczonych graczy, ale ktoś kto ma pojęcie o grze postaciami z obecnej mety (Ahri/Zed/Yasuo) poradzi sobie z Wężycą z łatwością. Omijanie Q jest dość proste, więc nie trafiając skillem jesteś bezbronny.

Jeżeli teraz Q zostanie znerfione do 4 sekund CDR i będzie zadawać mniej obrażeń, Cassio będzie jeszcze trudniejsza na początku.

Dlaczego ten patch nie przejdzie?

Żeby nie rzucać słów na wiatr, posłużę się matematyką.

Po testach na PBE, jestem w stanie oszacować, że trafiając Q nabijam około 15 stacków pasywa na minutę.

Obliczenia będą oparte na najkorzystniejszym dla Cassio (w przeciętnej grze) buildzie: http://puu.sh/baUor/207126021e.png

Oprócz tego:

  • 1 AP/Lv <=> 0.5AP/Min Masterki
  • 6% MP (Magic pen) Masterki
  • 5% AP Masterki
  • 15 AP Quinty
  • 7.8 MP Marki

Kilka grafik, które porównują zadawane przez stare i nowe Q/E obrażenia na celu z 62MR.

Obrażenia Q :

Obrażenia E :

(W razie wątpliwości, mój arkusz z excela: http://puu.sh/baSjG/c9fb79c23e.png)

tl;dr;
Cassiopeia Siren

  • Nie miałem wcześniej żadnych problemów z maną na Cassio, a nowy pasyw E niczego nie zmienia.
  • Ratio Q jest zbyt niskie. Poke w late game będzie praktycznie niezauważalny.
  • Oprócz zmniejszenia damage Q, zwiększyli jego cooldown. 2 nerfy na jeden skill to już za dużo.
  • Nowy cooldown W jest zbyt duży, żeby wykorzystać skill do ciekawej, mechanicznej gry.
  • Nowe E zadaje więcej damage w late game; nikt o to Riotu nie prosił.
  • Zmniejszony damage ultimate’a to porażka.
  • Nowy pasyw ma dawać mnóstwo dodatkowego AP, co jednak nie rekompensuje nerfów.
  • Oprócz tego pasyw daje 30% CDR w mid game (szkoda, że pasyw się nie przyda w early).
  • Pasywka także daje 15~60HP (early~late) dzięki E. Szkoda, bo kiedyś używanie E to była gra w uciekanie, teraz nikt nie będzie patrzeć na ilość HP, bo i tak się zwróci. Zwykłe źródło DPS.

tl;dr;tl;dr;

  • Obrażenia Q : http://puu.sh/baU6y/420afa71c6.png
  • Obrażenia E : http://puu.sh/baU5V/1e9d468324.png
  • Nie miałem nigdy problemów z maną na Cassio, a nowy pasyw E raczej utrudni grę, niż pomoże.
  • Zostawcie skalowanie Q.
  • Nie możecie znerfić Q i W, bo Cassio w early będzie bezużyteczna.
  • Dajcie sobie spokój z nerfem R.
  • Skoro chcecie ją uniezależnić od E, to zwiększcie temu skillowi zasięg i prędkość.

 

źródło: http://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/2esb0o/reaction_about_cassios_rework_from_a_challenger

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.