Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

/dev: Porozmawiajmy o URF

Witajcie, przyjaciele! 

Wszystkiego najlepszego z okazji 10. urodzin League of Legends! Jak ogłosiliśmy podczas naszej transmisji z okazji 10. urodzin, tryb URF powróci do gry 28 października 2019 i zostanie tam przez pewien czas. Nie ARURF. URF! 

Być może jesteście zaskoczeni powrotem trybu, o którym mówiliśmy, że już nigdy nie wróci. Prawda jest taka, że jest to pewnego rodzaju eksperyment. Wypróbujemy „nową” wersję URF, aby uczcić ważny moment w historii gry, ale wciąż uważamy ten tryb za ryzykowny pod względem potencjalnej utraty graczy. Równocześnie pamiętamy, że gracze prosili o powrót URF i chcemy dać z siebie wszystko, aby tryb zadziałał jak najlepiej. 

Od dawna prosiliśmy o powrót URF, dlaczego dzieje się to teraz? 

Jeśli kiedykolwiek był na to odpowiedni moment to teraz, przy okazji 10. rocznicy powstania gry. Wprowadziliśmy mnóstwo zmian, aby (jak liczymy) rozwiązać problemy tego trybu i chcemy dać społeczności graczy coś od siebie, nawet jeśli będzie to dostępne tylko przez jakiś czas. 

Uważnie przejrzymy wasze uwagi na temat tej wersji URF. Przeanalizujemy też te same dane, które pomogły nam podjąć decyzję o jego wycofaniu, aby ocenić wpływ wprowadzonych przez nas zmian.

Czyli od tej pory wszystko będzie kręcić się wokół URF? 

Na pewno nie. To jest eksperyment. Liczymy na to, że w istotny sposób zmieniliśmy tryb URF, ale chcemy, żeby było to coś jednorazowego. W przeszłości stało się dla nas jasne, że na dłuższą metę tryb URF ma szkodliwy wpływ na graczy – sprawia, że czują się wypaleni i w ogóle przestają grać w League. Jeśli znów tak się okaże mimo wprowadzonych zmian, nie będziemy mieli wyboru i powrót URF pozostanie jednorazowym wydarzeniem. 

Mamy nadzieję, że uporaliśmy ze źródłami wspomnianych problemów dzięki zmianom wprowadzonym w URF oraz ulepszeniom, którym przez lata ulegało Summoner’s Rift i bohaterowie. Sami jednak nie mamy pewności, że wszystko będzie dobrze.

Jakie wprowadziliście zmiany?

Po pierwsze, dodaliśmy bany do wyboru bohaterów. Drużyny będą najpierw zatwierdzać swoje bany, a potem przejdą do standardowego wyboru w ciemno. Możliwe będą starcia tych samych bohaterów.

Poza tym, po wielu tygodniach testów przeprowadziliśmy gruntowną zmianę wyważenia ponad 140 bohaterów, tak jak wcześniej robiliśmy to pod kątem trybu ARAM. Znacząco ulepszyliśmy też proces poprawiania bohaterów, co pozwoli nam szybciej reagować, kiedy będą się zachować niewłaściwie. W tym celu zaadaptowaliśmy kilka z narzędzi zmiany wyważenia, których używaliśmy do ulepszenia trybu ARAM. Wiemy, że możliwość wyboru bohaterów powoduje dodatkowy nacisk na wyważenie tego trybu i upewnimy się, że wszystko przebiega w rozsądny sposób. 

Ponadto wprowadziliśmy też kilka elementów regulujących tempo z Summoner’s Rift wprowadzonych przy debiucie trybu URT (jak opancerzenie wieży) i ułatwiliśmy ostatnie przejście przy Starszym Smoku, aby większa liczba bohaterów mogła tam zabłysnąć.

Czy Katapulta Bohaterów powróci?

Tak! Zachowaliśmy wszystkie zmiany z trybu ARURF, które zdały egzamin, a zatem działo powraca, a Starszy Smok pozostaje wzmocniony (choć nieco mniej). Wprowadziliśmy też wiele małych poprawek, przez które gra pozostanie żywa i emocjonująca.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.