Cześć wszystkim. Tu Ed „SapMagic” Altorfer, Jon „IAmWalrus” Moormann i Ran „Riot Stimhack” Cao z zespołu PT. Chcemy wam opowiedzieć o kolejce rankingowej i systemach postępów w Potyczkach Taktycznych. PT mają wielką głębię i chcemy, żebyście mieli poczucie, że czas poświęcony na doskonalenie niuansów gry jest tego wart. Dlatego pierwszym i najważniejszym celem kolejki rankingowej i systemów postępów w PT jest nagradzanie was za granie.
Od zawsze chcieliśmy, by PT miały
tryb rankingowy, chociaż nie aż tak wymagający jak Summoner’s Rift. PT
to znacznie bardziej towarzyska gra z większą dozą losowości, dlatego
nie miałoby sensu, by system kolejki rankingowej był w nich dokładnie
taki sam. Kolejka rankingowa PT powinna dawać poczucie, że możecie grać
ze znajomymi na różnych poziomach umiejętności, a jednocześnie zdobywać
uznanie, na które zasługujecie, jeśli jesteście bardzo zdolni.
Omówimy szczegółowo, jak to będzie działać.
Kolejka rankingowa
Aktualnie planujemy uruchomienie pierwszego sezonu rankingowego w PT podczas patcha 9.14. Zależy nam, by wszystko było w dobrym i stabilnym stanie, zanim wystartujemy z kolejką rankingową, ale chcemy też, żebyście jak najszybciej mogli zacząć zdobywać PL.
Kolejka rankingowa PT będzie wyglądać bardzo podobnie do kolejki rankingowej Summoner’s Rift. Będą te same kręgi i dywizje, a pod koniec każdej gry dostaniecie lub stracicie PL w zależności od tego, jak wam poszło. Chcemy, by wasza ranga w PT była równie satysfakcjonująca jak ranga na Summoner’s Rift, nawet jeśli szczegóły, takie jak liczba zdobywanych PL, będą się trochę różnić. Osiągnięcie kręgu Diamentu w PT powinno przypominać osiągnięcie kręgu Diamentu w LoL i tylko najlepsi gracze powinni być w stanie dotrzeć do kręgu Pretendenta.

Jest jednak kilka znaczących różnic:
- Dostaniecie znacznie więcej LP, gdy ukończycie grę w PT na pierwszym miejscu, ponieważ w rozgrywce w zasadzie pokonaliście siedmiu innych graczy. Zajmując 4. lub wyższe miejsce, będziecie zdobywać trochę LP, a zajmując 5. lub niższe miejsce, będziecie tracić trochę LP, ale w przypadku większości gier miejsca w środku będą oznaczały dość niewielkie zmiany.
- W PT nie ma serii gier o awans. Gdy tylko osiągniecie 100 LP, awansujecie i zachowacie wszelkie dodatkowe LP. Ponieważ w PT nie ma jednego zwycięzcy lub przegranego, seria gier o awans nie sprawdziłaby się zbyt dobrze.
- Ponieważ nie ma serii gier o awans, ochrona rangi jest słabsza i łatwiej o degradację. Nadal jednak zostaniecie zdegradowani tylko wtedy, jeśli przegracie, mając 0 LP.
- Zmiany rangi w PT będą wydawały się nieco szybsze. Usunięcie serii gier o awans i mniejsza ochrona przed degradacją oznaczają, że wasza ranga może zmieniać się gwałtowniej. Będziecie zdobywać (i tracić) więcej LP w jednej rozgrywce, gdy pójdzie wam naprawdę dobrze (lub źle).
- Ograniczenia kolejki rankingowej dla grup umawianych nieco się różnią w PT. Możecie ustawić się w kolejce z maksymalnie piątką znajomych, jeśli wszyscy jesteście w kręgu Złota lub niższym. Jeśli ktokolwiek jest w kręgu Platyny lub wyższym, będziecie mogli ustawić się w kolejce tylko w trójkę. Na obrazku poniżej dokładnie pokazano, kto może ustawiać się w kolejce z kim.

Nagrody rankingowe
Będziemy rozdawać różne świetne nagrody rankingowe w PT, ale… jeszcze ich nie przygotowaliśmy. Zapewne będziemy je wręczać w zależności od waszej rangi na koniec sezonu i prawdopodobnie będą różniły się od nagród rankingowych z Summoner’s Rift. Na razie nie ma jeszcze żadnych ostatecznych postanowień, więc czekajcie na więcej informacji!
Testowa Przepustka Potyczek Taktycznych
Chcemy, abyście podczas każdej gry w
PT czuli, że robicie postęp prowadzący do czegoś znaczącego. Dlatego
testujemy nowy system, który nazwaliśmy Testową Przepustką Potyczek
Taktycznych. Mając tę przepustkę, możecie zdobywać nagrody dzięki
wypełnianiu różnych wyzwań cotygodniowych. To dla nas nowy system,
dlatego w przyszłości sporo może się zmienić w związku z przepustką. Być
może nawet zdecydujemy się zrobić coś zupełnie innego. To zależy od
waszych wrażeń i opinii.
Potyczki Taktyczne bardzo różnią
się od tradycyjnych trybów gry takich jak Summoner’s Rift i aktualnie
nie zamierzamy rozdawać PD ani Niebieskiej Esencji w grach PT. Musimy
się dobrze zastanowić, czy i jak możemy zintegrować PT z systemami
takimi jak awansowanie i Niebieska Esencja. Chcemy, by nasze rozwiązanie
sprawdzało się zarówno dla graczy, którzy grają w tryby tradycyjne oraz
w PT, jak i dla tych, którzy grają głównie tylko w jeden z trybów gry.
Być może w przyszłości, gdy nowy tryb będzie już funkcjonował przez
jakiś czas, rozważymy wprowadzenie nagród w postaci PD i Niebieskiej
Esencji.
Sezony
Uważamy, że PT są najciekawsze, gdy
je odkrywacie, tworzycie teorie i dostosowujecie się. Dlatego zamierzamy
dużo śmielej wprowadzać większe zmiany
pomiędzy sezonami niż na Summoner’s Rift. Będziemy eksperymentować z
nowymi partiami bohaterów, nowymi przedmiotami i zmianami systemowymi,
aby nadać każdemu sezonowi własny unikalny styl i zawsze stawiać przed
wami jakieś wyzwania.
W tej chwili zamierzamy
uruchamiać nowy sezon PT co kilka miesięcy, być może nawet równolegle do
naszych tradycyjnych splitów rankingowych. Oznacza to, że każdego roku
mogą pojawić się trzy lub cztery sezony PT. Podobnie jak wszystko inne,
to również może się zmienić, szczególnie jeśli stwierdzimy, że to za
dużo — albo za mało — czasu między dużymi uzupełnieniami zawartości.
Pomiędzy sezonami będziecie degradowani o kilka dywizji, ponieważ
spodziewamy się, że nowe sezony będą znacząco zmieniać stan gry.
Nie możemy się doczekać, by udostępnić wam to wszystko i dowiedzieć się, co myślicie o postępach, kolejce rankingowej i wszelkich innych aspektach Potyczek Taktycznych. W imieniu zespołu dziękuję wam za to, że pomagacie nam uczynić ten tryb fantastycznym. Zostawiajcie komentarze lub kontaktujcie się z nami w mediach społecznościowych (SapMagic, IAmWalrus). Do następnego razu i do zobaczenia na arenie!