W ciągu upływających lat odbieraliśmy od graczy mnóstwo uwag pełnych pochwał, krytyki, wsparcia, nienawiści i wszelkich innych emocji skierowanych do ekipy League of Legends pieszczotliwie nazywanej „zespołem ds. wyważenia”. Mimo że Riot faktycznie nie uznaje istnienia takiej ekipy, „zespół ds. wyważenia” to część większej grupy obsługującej wprowadzanie zmian bohaterów, przedmiotów i systemów w grze na Summoner’s Rift — dla graczy wszystkich rodzajów i na wszystkich zakresach umiejętności.
Dzięki wykorzystaniu danych, instynktu i doświadczenia zespół przeprowadza osłabienia, wzmocnienia i większe poprawki bohaterów, aby zapewnić zabawną, uczciwą i ciekawą grę na Summoner’s Rift. Jednak ten proces nigdy nie był całkiem przejrzysty. Ale to właśnie się zmienia!
Zaczynając od tego tygodnia, będziemy dokumentować życie patcha i pokażemy wam, dlaczego ciężko pracujący projektanci, programiści, specjaliści ds. kontroli jakości i analitycy danych osłabiają aż do bólu waszego ulubionego bohatera (zapewniamy, że nie bez powodu).
Być może czytaliście już o systemie wyważania. Wyjaśnialiśmy, co wiąże się ze wzmacnianiem lub osłabianiem bohatera. Teraz jednak pora zobaczyć to w praktyce. Zaczynając od jutra, 4 czerwca, będziecie mogli w czasie rzeczywistym podglądać przemyślenia projektantów, którzy będą dyskutować, analizować poprawki i podejmować decyzje. W tym miejscu do 19 czerwca będziemy zbierać wszystkie tweety od osób takich jak RiotRepertoir, Riot Jatt, Riot Captain Gameplay i innych. Jeśli wolicie, możecie obserwować tych pracowników Riot bezpośrednio na Twitterze!
Krótkie przypomnienie: oto kryteria, którymi się posługujemy, decydując, których bohaterów wzmocnić lub osłabić. Wciąż jesteśmy otwarci na poprawki. Dokładne wartości mogą zmieniać się z czasem. Aktualna średnia częstość banowania (PCB) wszystkich bohaterów wynosi około 7%.
Poziom gry | Osłabienie, jeśli COKOLWIEK prawdziwe | Wzmocnienie, jeśli WSZYSTKO prawdziwe |
Zwykli Złoto1 i niżej |
>54,5% współczynnika zwycięstw, gdy częstość banowania poniżej PCB
DO >52,5% współczynnika zwycięstw, gdy częstość banowania powyżej 5 x PCB | <49% współczynnika zwycięstw |
Uzdolnieni Platyna4 do Arcymistrza |
>54% współczynnika zwycięstw, gdy częstość banowania poniżej PCB
DO >52% współczynnika zwycięstw, gdy częstość banowania powyżej 5 x PCB | <49% współczynnika zwycięstw |
Elitarni Pretendent | >45% częstości banowania | <5% obecności |
Profesjonaliści 5 najlepszych regionów pro e-sportu |
>90% obecności w bieżącym patchu
LUB >80% obecności w 2 kolejnych patchach | <5% obecności |
Chcemy także poznać wasze zdanie! Lajkujcie, retweetujcie i angażujcie się na stronach projektantów na Twitterze. Wracajcie tutaj po cotygodniowe wpisy podsumowujące, w których będziemy streszczać różne decyzje i poprawki omówione w danym tygodniu.
Oto wszystkie osoby, które będą tweetować w ciągu całego cyklu patcha:

Kierownik ds. projektowania gry David Capurro
Główny projektant i tymczasowy właściciel produktu w zespole Summoner’s Rift, co w zasadzie oznacza, że ostateczne decyzje należą do niego.

Główny projektant rozgrywki Mark Yetter
Kluczowy lider zespołu „wyważenia” Summoner’s Rift, który zniesławił się umieraniem podczas polowania na zabójstwa w rozgrywkach testowych.

Riot Sotere Projektant gry John Frank
Szef nie pozwala mu wydłużyć czasu działania grzyba Teemo.

Riot Jatt Projektant gry Josh Leesman
Jatt był zawodnikiem profesjonalnym w 2012 r. i komentatorem do 2018 r.

Riot King Cobra Analityk ds. kontroli jakości Rob Rosa
King Cobra pracuje w zespole Summoner’s Rift, a jego wkład w wyważenie zwykle polega na tym, że stale doprasza się o wzmocnienie Cassio i Aureliona Sola.

Riot Captain Gameplay Współprojektant gry Kevin Huang
Wysyła bohaterów i zawodników do gry. Tak naprawdę nie jest kapitanem.

Riot Weeknd Starszy analityk ds. jakości Dave Park
Przeprowadza testy rozgrywki w Riot i aktualnie jest Pretendentem.

Menedżer ds. rozwoju Olivier Ged
Riot Kazdoo niedawno wypuścił Yuumi. Teraz pracuje z zespołem Summoner’s Rift. Jest graczem o zdecydowanie najniższym Elo wśród reprezentujących społeczność Srebra.

Po prostu opracowuje opisy patchów. Nie krzyczcie na nią z powodu zmian.