Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

/dev: Aktualizacja misji

Witajcie! Jestem Riot_Mort, jeden z projektantów gry, który pracował nad misjami wydarzeń. Od kiedy z nimi ruszyliśmy, próbowaliśmy wielu różnych typów misji. Chciałbym opowiedzieć wam o naszych najważniejszych wnioskach, zmaganiach i o kierunku, jaki zamierzamy obrać w przyszłości.

Jest to dla nas nowa funkcja i o ile uważamy, że misje mogą wiele wnieść do League i do naszych wydarzeń, rozumiemy też w pełni, że czasem mogliśmy zrobić coś głupiego. To, czego doświadczyliście do tej pory i pewnie jeszcze będziecie widzieć przez jakiś czas, to nasze eksperymenty, podczas których chcemy zobaczyć co się przyjmie, a co nie. Bierzemy wasze uwagi głęboko do serca i patrzymy na każdy aspekt misji wydarzeń, który możemy ulepszyć.

Misje — Co się sprawdziło, a co nie

Zadania, w których gracze mają zagrać w konkretnym trybie gry

Co się nie sprawdziło:

Zdławiony Chaos: Wygraj jedną grę ARAM z wybraną Ikoną Porządku

Misje mogą w efektywny sposób zachęcić graczy do próbowania nowych rzeczy, co jest jednym z naszych celów. Jednak zmuszanie was do grania w konkretny tryb gry dla wielu było przekroczeniem granicy. Chcemy, żebyście czerpali przyjemność z gry w League tak jak wy sami wolicie, a większość najbardziej lubi grać na Summoner’s Rift.

Co się sprawdziło:

Poziom 1 — Wypełnij Pustkę: Wygraj trzy gry na Summoner’s Rift z 10 000 szt. złota w każdej
Ustaw dowolną ikonę Arcade, aby ukończyć tę misję

Uważamy, że skupienie misji na Summoner’s Rift jest dobrym pomysłem. Dlatego w przyszłości większość misji będzie dostępna albo na Summoner’s Rift, albo ogólnie na każdej mapie (jak na przykład uzyskanie 30 asyst na dowolnej mapie).

Początek Gwiazdy: Rozegraj jeden mecz Inwazji (Zwykła lub Rzeź)

Rotacyjne tryby gry są wyjątkiem, bo są dostępne tylko przez ograniczony czas. Podkreślanie rozrywki płynącej z takich trybów gry jak Inwazja z Czarodziejkami Gwiazd jest jednym z największych plusów misji. Możemy w ten sposób rzucić wam wyzwanie i wynagrodzić za wzięcie w nim udziału. Na pewno będziemy wprowadzać więcej misji tego typu w przyszłości.

Zadania, w których gracze mają wybrać konkretne role/bohaterów

Co się nie sprawdziło:

Poziom 2 — Niech cierpią
Ustaw dowolną ikonę Arcade, aby ukończyć tę misję
Zabij 600 stworów
Wygraj cztery gry na Summoner’s Rift ze 100 zabitymi stworami

Wiedzieliśmy, że musimy z tym być ostrożni. Ta przykładowa misja może być ukończona przez niemal każdą rolę poza wspierającym. Nie przewidzieliśmy, jak opornie niektórzy podejdą do grania na innej pozycji niż ta, w której się specjalizują. Wielu wspierających skomentowało to po prostu: „Cóż, wygląda na to, że nie mam jak ukończyć tej misji”, co absolutnie nie było naszym celem. Będziemy ostrożni z częstotliwością pojawiania się takich misji w przyszłości, ale mamy też zaplanowane parę ulepszeń.

KOŃCOWY BOSS! Veigar: Wygraj jedną dobieraną grę z Veigarem w jednej z drużyn
Ustaw dowolną ikonę Arcade, aby ukończyć tę misję

Wciąż chcemy projektować misje, które zachęcą do gry konkretnym bohaterem, bo uważamy, że mają one duży potencjał, ale jesteśmy z nimi ostrożni. Nawet taka misja, jak ta przedstawiona powyżej, która nie zmusza żadnego gracza do gry tym konkretnym bohaterem, przysporzyła więcej problemów niż przypuszczaliśmy.

Wiele z was sugerowało dodatkowe misje z bohaterem, na którym ma się 7. poziom maestrii, ale jesteśmy pewni, że są sposoby na ekscytujące misje z wykorzystaniem konkretnego bohatera. Musimy tylko je odnaleźć.

Co się sprawdziło:

Wykuwanie: Ukończ następujące misje jako Ornn, za wyjątkiem tych, w których określono inaczej:
Wygraj 2 gry jako Ornn, z Ornnem lub przeciwko Ornnowi
Wykuj 15 przedmiotów
Przekieruj ognistego barana Ornna w przeciwników trzy razy

Podoba nam się pomysł wykorzystywania systemu, żeby zachęcić was do próbowania czegoś nowego. Wypuszczając nowych bohaterów takich jak Kayn czy Ornn, dostrzegliśmy możliwość nagrodzenia was za wypróbowanie ich. Misje Kayna okazały się być zdecydowanie za trudne. Poza tym wciąż debatujemy, czy dobrym pomysłem było udostępnienie misji graczom, którzy nie byli zainteresowani tym bohaterem. Uważamy, że misje Ornna wyszły dużo lepiej, ponieważ zachęciły do wypróbowania unikalnych elementów gry tym bohaterem.

Najprawdopodobniej będziemy dalej szli w tym kierunku, ponieważ takie misje zachęcają graczy do wypróbowania bohatera, którym jeszcze nie grali. Kto wie, może skończy się na tym, że będzie to wasz ulubiony bohater!

Zadania, w których gracze mają zagrać jako pięcioosobowa umówiona grupa

Co się sprawdziło, a co nie:

TRUDNY — Próba Czarodziejki: Wygraj grę w trybie Inwazja (Rzeź) jako pięcioosobowa umówiona grupa BEZ:
Strzelec: BEZ Jinx, Ezreala lub Miss Fortune
Mag: BEZ Ahri, Lux lub Syndry
Wsparcie: BEZ Poppy, Janny, Lulu lub Soraki

Wiedzieliśmy, że zdania na temat tych misji będą podzielone. Jesteśmy zdecydowanie przychylni graczom solo i zdajemy sobie sprawę, że proponując zadanie do wykonania jako umówiona grupa, gracze solo czują się pominięci, bo nie zawsze mogą ukończyć taką misję.

Naszym celem jest stworzenie czegoś wartego zapamiętania dla graczy, którzy grają w piątkę. Mało doświadczeń może równać się z zebraniem grupy przyjaciół i stawieniem czoła wyzwaniu. Było to zawsze częścią League i chcemy znaleźć nowe sposoby, żeby dać graczom tę satysfakcję.

W przypadku Czarodziejek Gwiazd byliśmy bardzo ostrożni w kwestii tego, jak pozwolimy grupom na uporanie się z trudnymi zadaniami. Baliśmy się, jak wpłynie to na wybór bohaterów, kiedy nieznający się gracze nie będą w stanie ustalić wspólnych celów — nie ma za dużo czasu podczas wyboru bohatera, żeby ustalić jaka powinna być kompozycja i kto gra kim. Dotarło do nas wiele głosów pełnych frustracji ze strony graczy solo, co sprawiło, że patrzymy na tę decyzję myśląc, czy w przyszłości możemy rozwiązać ten problem lepiej. Ciężko jest skoordynować się jako grupa graczy solo, więc jeśli się to uda, powinniśmy uczcić ten fakt.

Rozumiemy, że gracze solo czują, że coś tracą, dlatego szukamy sposobu na zmniejszenie tego odczucia. Na chwilę obecną oznacza to, że misje grupowe nie będą miały żadnych ekskluzywnych nagród, może poza ikonami przywoływacza, które podkreślą to niesamowite osiągnięcie. Osiągnięcie rangi S w Inwazji: Rzezi było trudne! Nie chcieliśmy, żeby każdy był w stanie ukończyć tę misję, ale raczej sprawić, żeby każdy miał wystarczająco dużo do zrobienia podczas wydarzeń.



Praca zespołowa — Walka w Zwarciu: Wygraj grę, nie mając w drużynie bohaterów walczących z dystansu
Misja aktywna wyłącznie w dobieranych trybach PvP podczas gry w pięcioosobowej, umówionej grupie

Nowe pięcioosobowe misje Mistrzostw są próbą stworzenia interesujących misji dla umówionych grup, ale nie przynoszą im żadnych ekskluzywnych nagród. Misje te są zaprojektowane z myślą, żeby pozwolić pięcioosobowym grupom podjąć wyzwanie i wspólnymi siłami ukończyć je.

Często dzieje się to naturalnie (gracze, którzy tworzą drużynę samych Yordli albo drużynę samych Czarodziejek Gwiazd) i uważamy, że takie misje mogą być bardzo fajne. Nie chcemy raczej, żeby misje zniekształcały grę. Jednak jeśli pięcioosobowa grupa chce czegoś takiego spróbować, jesteśmy bardziej przychylni, żeby to wypróbować. Będziemy jednak czujnie zwracać uwagę na wasze reakcje, żeby przekonać się, jakie odczucia macie na temat tych misji.

Zadania, w których gracze mają wygrać grę i spełnić inne warunki

Co się nie sprawdziło:

Złoczyńcy rządzą!: Wygraj jedną dobieraną grę
To Arcade Boss World! BWA HA, HA!

Zadanie, w którym musicie wygrać gry, jest dość oczywiste. Zawsze staracie się wygrać, prawda? Choć jest to prawda, taki zerojedynkowy cel sprawia, że przegrywanie jest jeszcze gorsze niż normalnie. Prosta misja jak ta nagle staje się utrapieniem, kiedy przegrywacie trzy gry pod rząd. Chcemy w przyszłości tego uniknąć, wciąż jednak promując wygrywanie, ponieważ wygrywanie gier w League powinno znaleźć się ponad wszystkim innym. Będziemy wprowadzać takie misje w najbliższej przyszłości, ale staramy się zrobić coś, żeby nie były tak dołujące, gdy macie gorszy dzień na Summoner’s Rift.

Co się sprawdziło:

Misje, których postęp ma miejsce w przeciągu kilku gier.

„Sanitariusz”
„Zlikwidować! Zlikwidować! Zlikwidować ich wszystkich!”
Uzyskaj 10 zabójstw w dobieranych grach PvP
Uzyskaj 25 asyst w dobieranych grach PvP

Takie misje są całkiem satysfakcjonujące. Wymagają zrobienia czegoś, co już jest ważne w League, ale postępują bez względu na wygraną czy przegraną. To fajne uczucie wypełniać te paski postępu i w końcu je ukończyć. Fajnie też, kiedy zajmuje to kilka gier. Spodziewajcie się więcej takich misji w przyszłości!
Misje, które drużyna robi wspólnie.

(Przepustka Drogi Porządku) Harmonijny Sojusz: Jako drużyna zabijcie 400 stworów w jednej grze z wybraną Ikoną Porządku

Misje te nie zmuszają do gry konkretną rolą, a zamiast tego zachęcają do współpracy całą drużyną nad czymś, co i tak powinniście robić. W ten sposób wszyscy muszą pracować razem, żeby wygrać — coś, co jest podstawą League. Spodziewajcie się więcej takich misji w przyszłości!

Nadchodzące ulepszenia misji

W oparciu o te wszystkie informacje przygotowaliśmy pewne ulepszenia, które mogą pomóc w sprawieniu, że misje będą przynosić jeszcze więcej radości z gry i dostarczać jeszcze fajniejszych doświadczeń.

Więcej różnych celów

Wraz z pojawieniem się Misji Mistrzostw 2017 możecie zobaczyć, że mamy teraz możliwość stworzenia misji z mnóstwem fajnych zadań. Takie rzeczy jak smoki, umieszczanie totemów czy kupowanie przedmiotów to tylko niektóre z typów misji, które zobaczycie. Mamy nadzieję, że dzięki temu będziecie w stanie wypróbować więcej typów misji (i mamy nadzieję, że wam się spodobają).

Misje z opcjami

Jak wspomnieliśmy, chcemy dać graczom możliwość, żeby ukończyć misje, które odpowiadają ich stylowi gry i wyborom. W oparciu o to chcemy tworzyć misje z warunkiem LUB, żeby pozwolić wam zdecydować, które zadanie wolicie spróbować wypełnić, bez konieczności robienia czegoś, na co nie macie ochoty.

Przykład: Zabij 500 stworów/potworów w dżungli -LUB- Uzyskaj 30 asyst.

W tym prostym przykładzie osoby, które grają w alei mogą ukończyć misję zabijając stwory, ale wspierający wciąż będą w stanie ukończyć misję bez konieczności grania prowadzącym lub dołączania do kolejki tylko w celu ukończenia misji. Pozwoli nam to na stworzenie bardziej unikalnych typów misji.

Misje ulepszane wygrywaniem

Tak jak wspomniałem, misje typu „wygraj grę” są dość zerojedynkowe. Możemy stworzyć coś lepszego, więc chcemy nadal mieć misje, gdzie wygrywanie jest pożądane, ale przegrywanie nie będzie oznaczało braku postępu.

Przykład: Uzyskaj 100 asyst. Wygrane gry liczą się podwójnie.

W tym przykładzie uzyskanie 15 asyst i wygrana będą się liczyć jako 30 asyst, co jest super. W przypadku przegranej, wciąż liczy się 15 asyst. Dzięki temu seria przegranych nie będzie aż tak bolesna, ale wygrana wciąż będzie bardziej pożądana (jak zwykle).

Na koniec pomówmy o nagrodach

Jednym z zarzutów, który często się pojawiał jest to, że nagrody często nie wydawały się warte czasu/wysiłku włożonego w ukończenie misji. Traktujemy to bardzo poważnie i chcemy poprawić. Prawdę mówiąc, naszym celem było najpierw dać wam dostęp do misji i wydarzeń, a teraz nowym wyzwaniem jest poprawienie nagród.

Wg nas nagrody możemy podzielić na trzy rodzaje:

Standardowa nagroda: To typowa nagroda za misje, które widzieliście we wcześniejszych wydarzeniach i przykładach. Misje, które wymagają jednej lub więcej gier do ukończenia zazwyczaj przyznają takie nagrody jak:

  • Tokeny, które mogą być użyte do stworzenia różnych łupów, jak np. skrzyń z łupami
  • Niebieska esencja
  • Ikony przywoływacza
  • A w przyszłości również: PD w nowym systemie zdobywania poziomów

Nagroda za dedykację: Są to nagrody, które pokazują, że braliście udział w wydarzeniu i byliście jednymi z niewielu, którzy dali radę wiele osiągnąć w grze. Powinno to być coś fajnego i unikalnego, o co każdy się może ubiegać, jeśli włoży w to odpowiednio dużo czasu. Takie rzeczy jak:

  • Specjalne ikony przywoływacza
  • Emotki
  • Ramki dla skórek
  • Skórki totemów

Nagroda za umiejętności: Są to nagrody za ukończenie wyjątkowo trudnych wyzwań. Wskazują, że byliście wśród tych nielicznych, którzy przeszli niesamowicie trudną próbę i pozwalają popisać się swoją wielkością. Jest to typ misji, do których podchodzimy ostrożnie i nie chcemy ich umieszczać za często, ale jak będziemy to robić, to chcemy również, żeby nagrody były tego warte. Rozważamy obecnie, w jaki konkretnie sposób chcemy nagradzać ten szczególny typ osiągnięć i jesteśmy otwarci na wasze przemyślenia.

Naszym ogólnym celem w misjach jest pozwolić wam otworzyć się na nowe doświadczenia i wyzwania. Kiedy je ukończycie, powinniście czuć niesamowitą satysfakcję i dumę — i mieć coś, co upamiętni i podkreśli wasze osiągnięcie. Mamy nadzieję, że uda nam się osiągnąć ten cel.

Jeśli macie dalsze pytania lub uwagi, z przyjemnością ich wysłuchamy (serio).

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.