Czyli kilka interesujących faktów, o których mogłeś nie mieć pojęcia:
- Po wypuszczeniu
Q Vayne na pierwszym poziomie było silniejsze niż obecne na piątym poziomie. Obecnie dodaje 30/35/40/45/50% bonusowego AD, po wypuszczeniu dodawało 55/60/65/70/75% bonusowego AD.
- Podczas
ulti Shen dawał tarcze także sobie, co skutkowało łączną jej wartością równą 1500.
W Shena blokowało pierwszy autoatak/czar i nie dodawało tarczy.
Cho’Gath W uciszało przeciwników na cztery sekundy.
- Za przeciwnego bohatera mogłeś dostać do 1000 złota.
ulti Caitlyn przestawało się castować gdy przeciwnik wszedł w mgłę wojny – dało się więc od niego zwyczajnie odflashować.
Alpha strike było starym ulti Mastera Yi i zadawało 300% jego AD.
Warmog był stackowalnym przedmiotem, którego wartość zdrowia zależała od ilości zabitych przez Ciebie minionów.
- Kiedyś można było używać skoków i dashy podczas roota.
Ulti Amumu zadawało obrażenia rozłożone w czasie.
- Stary pasyw Alistara zwiększał jego obrażenia zadawane wieżom o 60% (przeczytaj: Historia opekowatości: Alistar w jungli)
- Można było posiadać jednocześnie 3 aury od Sony.
- Istniały cztery przedmioty (Youmuu’s Ghostblade, Shurelya’s Reverie, Deathfire Grasp i Randuin’s Omen) budowane z przedmiotów generujących złoto, każdy z nich dawał skrócenie czasu odnowienia i wyposażony był w unikalną umiejętność aktywną.
- Heimer początkowo dysponował 6 wieżami (przeczytaj: Historia opekowatości: Heimerdinger)
- Kassadin został zaprojektowany jako AD assasyn, jego
W dawało penetrancje pancerza.
- Klon Shaco mógł stackować aury z oryginalnym Shaco. Dodatkowo Shaco był leczony za lifesteal jego klona.
- Gdy w trakcie pre-sezonu Sezonu 1 pojawiła się meta wombo-combo, Banshee’s Veil i Merc Treads stanowiły core item każdej postaci, tak jak dzisiejsze wykorzystanie Flasha.
- Zaraz po wyjściu, Udyr był najbardziej znienawidzoną postacią z powodu jego bezużyteczności; niedługo potem został zbuffowany, dzięki czemu stał się bardzo, ale to bardzo OP. Może nie tak strasznie jak TF, jednak po 5 levelu mógł dosłownie zmieść przeciwnika 1vs5.
Dawniej ult Tarica dawał AoE heal aura. Ciężko to sobie dzisiaj wyobrazić…
- Jeszcze za czasów, gdy bounty było warte nawet ~1000g, świeżo wydany Olaf mógł zabić samego siebie za pomocą damage z
E skilla; dzięki temu mógł się uchronić przed zdobyciem przez przeciwnika nagrody.
- Dawno, dawno temu jeszcze podczas Bety, gracze byli w stanie atakować fontanny w bazie, a Anivia mogła wycelować w samą siebie i zadać damage wszystkim championom na mapie. Ten bug został usunięty niecały dzień po wykryciu.
- To było jeszcze gdzieś okolicach drugiego Sezonu – gdy nastąpiła zmiania masteries, gracze byli w stanie je oszukać, tzn. główną sztuczką było stackowanie spella na CDR; dzięki temu ludzie mogli castować skille bez cooldownu. Na youtube znajduje się kilka osób, które się tym zajmowały, wygląda to niedorzecznie, a sam doświadczyłem tego w trzech grach pod rząd, co stanowiło niezłe wyzwanie.
Q Gankplanka zadawało kiedyś magic damage. Zanim Denyplank stał się znany oraz już po usunięciu mechaniki deny, (
W skill pozwalał na zjedzenie miniona i dawałbuff podobny do tego dzisiaj; to było zbyt dobre, bo gracz, który z nim walczył nigdy zbyt długo nie widział cannon minionów…) GP był uznawany za jednego z najgorszych championów w grze.
- U szczytu Sezonu pierwszego: Opekowatość Evelynn. Zanim osłabiono ją do poziomu troll picka, mogła stunować podczas niewidzialności. Udawało się także bugowanie oraz spam
hatespike (Q) aż do momentu, w którym stawałeś się znowu niewidzialnym, kiedy to udawało się stunować na niewielkim obszarze. Wypracowanie sobie tej umiejętności dawało prostego double stuna na duo linie.
Ult Twitcha nakładał efekty on-hit na wszystkich trafionych, zwiększał zasięg, AD oraz AS. Na dokładkę – wchodziły także krytyki. Szczur mógł bez problemu zdebuffować armor całego przeciwnego teamu i zniszczyć go pod wieżą (lifesteal rekompensował całe HP szybciej niż biła go wieża).
- Morgana była dosłownie FotY: Flavor of the Year (Atrakcją Roku)
- Black Shield był najlepszym skillem w grze przez prawie dwa lata.
- Złota karta Twisted Fate’a była AoE Stunem (przeczytaj: Historia opekowatości: Twisted Fate)
Ulti Blitza było czarem zadającym duże obrażenia i dodatkowo uciszającym przeciwników na około 4 sekundy.
- Urgot został wydany z bugiem, który dwukrotnie zwiększał zasięg jego
Q.
Ult Gankplanka i ślad Nocturna były zapisane jako miniony; obie te rzeczy mogły uleczyć Trundla za pomocą jego pasywa (zaraz po wydaniu).
- Phreak eloboostował kiedyś konta w Warcraft 3, za co dostawał godzinne wynagrodzenie. Kilka lat temu znaleziono jego starą stronę internetową.
- Dzisiaj często widujemy Tiamat lub Hydrę, lecz kiedyś Tiamat był uważany za totalnie bezużyteczny troll item. Nie ma już takiej zabawy jak Tiamat Tuesdays :/
źródło: http://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/1xupti/an_actual_league_did_you_know/