Jeden z pracowników Riotu – Scarizard zdecydował się poruszyć temat obecnej sytuacji Twisted Treeline i zmian w jungli jakie zostały na tej mapie wprowadzone w patchu 4.8
Na podstawie różnych wypowiedzi graczy udało mi się wypisać wasze przemyślenia związane z Twisted Treeline, które pojawiały się najczęściej i postaram się na nie odpowiedzieć w najlepszy możliwy sposób.
- Opcjonalność Smite’a jest wskazana
- Liczba postaci/przedmiotów przeznaczonych na jungle jest zbyt mała
- Y no Madreds???
- Bronienie się jest zbyt efektywne, zwłaszcza z championem o szybkim waveclearingu (np. Ziggs)
- Eliksiry są OP
Smite nie jest opcjonalny
Już na samym początku wypowiedzi mam możliwość wyrażenia swoich myśli na temat junglowania na Twisted Treeline. Nie uważam, że junglowanie na tej mapie powinno być obowiązkowe. Od momentu wydania tej mapy wybór pomiędzy kompozycjami z “supportem” na linii, a tymi z junglerem definiowały cały styl gry drużyny. Zdecydowanie chcemy aby taki stan rzeczy się utrzymał, a opanowanie tej mapy wymagało znajomości tego aspektu. Na obu mapach junglerzy odgrywają bardzo ważną rolę w grze i uważamy, że przynajmniej część ich mocy powinna być bezpośrednio połączona ze smitem. Być może będziemy musieli wprowadzić jakieś zmiany związane z działaniem Smite’a na tej mapie, takie jak przykładowo: zwiększenie obrażeń, zmniejszenie cooldownu, czy dodanie jakiegoś fajnego efektu. Niewykluczone, że będziemy zmuszeni całkowicie zreworkować przedmioty przeznaczone dla junglerów by lepiej wpisywały się w tą mapę, jednak bez obaw – jeśli zajdzie taka potrzeba zrekompensujemy te zmiany w innych miejscach.
Liczba postaci/przedmiotów przeznaczonych na jungle jest zbyt mała
Co do tego nie jestem pewien. Powiedzmy, że zgadzam się że różnorodność buildów dal junglerów jest mocno ograniczona. Nie zgadzam się przy tym, ze jest to problem, który pojawił się dopiero niedawno. Ravenous Hydra była (i najprawdopodobniej nadal jest) przedmiotem wymaganym dla junglerów co powoduje, że dobry jungler poznawany jest na podstawie tego jak dobrze współgra z hydrą. Obecnie pracujemy nad zmianami w itemach budowanych ze Spirit Stone’a, które w założeniu mają zwiększyć zarówno różnorodność buildów jak i samą pulę junglerów. Nie chcemy po prostu znerfić hydry i usunąć jej przez to z gry, zamiast tego wolimy wzmocnić inne opcje.
Y No Madreds?
Pracujemy nad tym. Wraz ze zmianami wprowadzonymi do machete/spirit stone chciałbym także dodać właśnie ten przedmiot do receptury jakiegoś większego. Sprawiłoby to, że junglerzy podobnie jak ma to miejsce na SR startowali by ze Spirit Stonem lub Madred Razorami.
Bronienie się jest zbyt efektywne, zwłaszcza z championem o szybkim waveclearingu (np. Ziggs)
Zgadzam się, że jest to problem jednak nie zgadzam się, że leży on w specyfice niektórych postaci. Przykładowo Ziggs ma taki sam waveclearing co na innych mapach jednak gdy siedzi on na jednej alei na Twisted Treeline i ultuje drugą to wtedy faktycznie robi się problem.
Nie jestem pewien w jaki sposób sobie z tym poradzimy. Wydaje mi się, że waveclear jest po prostu zbyt mocny na tej mapie. Najprawdopodobniej postacie i tak osiągną taki poziom kiedy będą w stanie bez problemu one-shotować każdego miniona, jednak może opóźnienie tego by pomogło? Moglibyśmy osiągnąć to na wiele sposobów. Faktycznie postacie z dobrym waveclearingiem są sporym utrapieniem na tej mapie i z pewnością będziemy szukać rozwiązania tego problemu.
Eliksiry są OP
Zgadzam się z tym. Wydaje mi się, że eliksiry dające to samo co Blue Buff, czy eliksiry dające obrażenia równe tym zadawanym przez wieże, są za mocne. Moglibyśmy próbować naprawić to po przez wprowadzanie czasowego ograniczenia pomiędzy kupnem poszczególnych eliksirów czy zwyczajne zwiększenie kosztu ich kupna jednak nie jestem pewien czy jest to dobry pomysł. Na pewno mocno przemyślimy jeszcze tę kwestię i weźmiemy pod uwagę wszelki wasze posty.