Ikona wielu graczy, postrach niższych dywizji, królowa resetów – to tylko kilka z tytułów, którymi obdarzona została Katarina. W bogatej historii Ligi była ona buffowana, nerfiona i zmieniana wiele razy. Riot zapowiedział jednak bliższe przyjrzenie się starszej z sióstr Du Couteau. Czego możemy spodziewać się po reworku Katariny?
W jakiej sytuacji znajduje się Katarina?

Zalety Katariny Wady Katariny
+Możliwość solo carry’owania gier -Łatwa do skontrowania
+Znakomita mechanika resetów -Słaby laning phase
+Niepowstrzymana gdy ma przewagę -Trudna w zbalansowaniu
+Silny snowball
Co należy w niej zmienić?
W pewnym wątku na Reddicie znany gracz Katariny, scarra, na temat konieczności wprowadzenia w niej zmian wypowiada się tak:
Należy ją zreworkować. Cały jej kit nie pozwala na odpowiednie zbalansowanie jej. Jedyna rzecz jaka powinna zostać zachowana w przyszłej Katarinie, to mechanika resetów (w podobnej lub innej formie), oraz
Lotus Śmierci, w bardziej zbalansowanej wersji.
Największym problemem Katy jako championa jest brak jakiegokolwiek CC/utility i cały zestaw umiejętności polegający na zadawaniu damage’a. Jest to bardzo problematyczne i przy balansie, i w grze, gdzie Katarina może być albo potworem, wbijającym pentę za pentą, albo bohaterem nie wnoszącym absolutnie nic do rozgrywki przez brak możliwości zadawania obrażeń.
Propozycje graczy na nadchodzące zmiany są różne, większość osób zgadza się jednak co do kilku rzeczy – zarówno jej Q, jak i
W są dziwnymi i niepasującymi skillami i powinny zostać zmienione. Q służy głównie do clearowania wave’ów, poke’owania na linii oraz rozpoczynania combo, a na W przeważnie nie ma czasu przed użyciem ulti. Te dwie umiejętności to najlepsi kandydaci do zmian w Katarinie.
Mechanika resetów to bardzo ciekawa rzecz i można powiedzieć, że jest to coś, co definiuje Katarinę, dlatego powinna ona zostać zachowana. Niekoniecznie na pasywie, ważne żeby pozostała w jakiejkolwiek formie w jej kicie. Zostawanie nagradzanym za zabójstwa w formie skracania czasu odnowienia umiejętności okazuje się tak ważnym aspektem jej kitu, że stało się to praktycznie znakiem rozpoznawczym Złowieszczego Ostrza.
Tak samo Shunpo jest ważną częścią gameplay’u Katy, jako, że pozwala on na znalezienie się blisko przeciwnika, aby użyć
ultimate’a, pozwala na ucieczkę lub chase’owanie, gdyż można go użyć do warda lub miniona, a dodatkowo jej
pasyw za każdym razem zeruje cooldown tej umiejętności, co sprzyja wskoczeniu w grupę przeciwników, szybkim zabójstwie, a później ponownemu użyciu E, aby uciec.
I na koniec wisienka na torcie – Death Lotus. Nie twierdzę, że umiejętność ta zostanie zachowana w oryginalnej formie, jednak jeśli Riot chce, żeby Katarina została tym kim jest, na pewno otrzyma ona jakiś silny AoE damage na tej umiejętności. Nie spodziewałbym się jednak dużych zmian.
A Wy co sądzicie o Katarinie? Jakie zmiany chcielibyście w niej zobaczyć?