Witamy w kolejnym wydaniu Czarnych Koni! Tym razem przyjrzymy się Jarvanowi IV – mimo że z reguły widzimy, jak robi swoje książęce rzeczy w dżungli, doskonale też radzi sobie samotnie w alei, skupiając się na zabijaniu wrażliwych celów.
Bój się flagi
Jarvan IV najczęściej robi za dżunglera, który kupuje przedmioty obronne i dzięki swojej dużej mobilności oraz efektom ograniczenia kontroli trzyma przeciwników na dystans. Mimo że ochrona przyjaciół i przyjmowanie za nich obrażeń jest bardzo chwalebne i pasuje do księcia, my chcemy skupić się na Jarvanie IV, który sam wykonuje brudną robotę.
Gnębiciel z Demacii
Jarvan może dobrze wystartować podczas fazy walki w alejach, dzięki możliwości ciągłego nękania za pomocą Ciosu Smoka (Q) oraz obrażeń z jego umiejętności biernej (Bojowy Rytm), która dodaje 10% aktualnego zdrowia celu jako dodatkowe obrażenia fizyczne przy automatycznych atakach. Jeżeli dobrze wykorzystacie wszystkie jego cechy, nie powinno być trudno osłabić przeciwnika na tyle, żeby musiał wrócić do bazy lub zaryzykował własną śmierć.
Unikanie ganków lub ich przygotowywanie
Rzeczy, które czynią z Jarvana dobrego dżunglera także pomagają mu radzić sobie z wrogimi dżunglerami. Szczególnie kombinacja E+Q szybko umożliwia mu uniknięcie kłopotów (lub rozpoczęcie ich). Gdy znajduje się na niekorzystnej pozycji w alei i wrogi dżungler chce go zgankować, może skorzystać z tej kombinacji, aby podrzucić dżunglera i uciec w bezpieczne miejsce bez korzystania z Błysku. Oczywiście może także wykorzystać kombinację E+Q, aby szybko przemieszczać się po mapie i gankować inne aleje, zupełnie tak, jak podczas gry w dżungli.
Zamiana wrogich prowadzących w szaszłyki
Mówiliśmy o jego obrażeniach i o tym, jak silny może być, ale aby Jarvan robił coś pożytecznego w środkowej fazie gry, potrzebuje przedmiotów ofensywnych, szczególnie z przebiciem pancerza. Po zakończeniu fazy walki w alejach jego celem podczas walk drużynowych jest zniszczenie wrogich prowadzących.
Jeszcze nie jest gotowy na tron
Nie radzi sobie z obrażeniami
Jesteśmy przyzwyczajeni do myślenia o Jarvanie jak o silnym obrońcy, gdy dżungluje, ale jeżeli skupicie się na zadawaniu obrażeń, nie będzie w stanie przyjąć ich dużo. Jego W daje mu tarczę, która spowalnia przeciwników, co może być przydatne, gdy potrzebuje trochę czasu na przybycie sojuszników, ale ten Jarvan nie sprawdzi się w dłuższych starciach.
Idź na całość w walkach drużynowych
Jeżeli użyliście swojej kombinacji, a drużyna was nie wspierała, albo drużyna nie wygrała swojej walki, a wasze umiejętności się odnawiają, prawdopodobnie jesteście martwi. Zabójstwa w wykonaniu Jarvana sprowadzają się do szybkiego zabicia przeciwnika i utrzymaniu go na tyłach, szczególnie we wczesnej fazie gry. Pamiętajcie: Książęta nie żyją wystarczająco długo, aby stać się królami, jeżeli wybierają walki, których nie mogą wygrać.
Zarządzanie maną
Jarvan potrzebuje dużo many, więc zachowajcie rezerwę, bo inaczej możecie znaleźć się w sytuacji, w której nie będziecie mogli zakończyć kombinacji lub uciec przed gankiem. Jeżeli chcecie czuć się bezpieczniej podczas fazy walki w alei, rozważcie zakup Kryształowej Piersiówki, aby ugasić pragnienie many Jarvana.
Możecie dodać Jarvana IV do swoich bohaterów za 616 RP (30% taniej), a jego skórkę Walczących Królestw możecie zdobyć za 945 RP (30% taniej) od 9 do 14 kwietnia do godziny 8:59.

