Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Curse Voice nielegalne

Niedawno pisaliśmy Curse Voice było banowane na serwerach LAN/LAS. Dzisiaj otrzymaliśmy ostateczne oświadczenie od Riotu na temat tego programu i przyszłych, które będą ingerować w klienta League of Legends. Poniżej przedstawiamy tłumaczenie postu napisanego przez Riot Sargonasa:

 

Witajcie,

chciałem przedstawić Wam aktualizację naszych zasad dotyczących zewnętrznych aplikacji do League of Legends. Ostatnimi czasy było to tematem licznych dyskusji i debat (jeśli chcesz wersję tl;dr zjedź na spód postu):

Oto jak patrzymy na te sprawy:

1. Naszym głównym założeniem jest zachować jednolitość doświadczenia dla gracza.

League of Legends stało się grą turniejową i jest wysoce istotne, aby gracze dysponowali polem do obiektywnych testów. Usłyszeliśmy Waszą opinię na ten temat i w pełni się z nią zgadzamy.

Ważne jest też, abyś otrzymywał pełne możliwości Ligi od razu po ściągnięciu klienta – nie powinieneś musieć ściągać innych aplikacji, aby móc grać na wysokim poziomie.

Wreszcie ważne jest, aby gry były stabilne i bezpieczne. Jeśli jakiś zewnętrzny program zakłóca stabilność rozgrywek zawsze będziemy działać na korzyść graczy.

2. Chcemy aby LoL był grą podobną do sportu.

Programy i aplikacje, które wpływają an Twoje interakcje z innymi graczami, mają bezpośredni wpływ na zachowanie aspektu sportu w grze, a przecież każdy zasługuje na uczciwy uścisk ręki.

3. Chcemy, aby społeczność aktywnie przyczyniała się do rozwoju Ligi (o ile nie stoi to w sprzeczności z powyższymi punktami).

Istnieje wiele źródeł dla graczy – strony z poradnikami, statystykami, video, fanartami, wikipedie, aplikacje mobilne. Lubimy to i chcemy, aby zasoby te przyczyniały się do rozwoju League of Legends i społeczności zeń związanej.

Polityka Riotu na temat zewnętrznych aplikacji

Mając na uwadze powyższe punkty, doszliśmy do wniosku, ze nasza polityka zewnętrznych aplikacji wymaga uaktualnienia. Obecnie jest zbyt niejasna w niektórych punktach i zbyt restrykcyjna w innych.

Oto więc uściślenie – dalej pracujemy nad właściwym wyrażeniem w słowach aktualizacji, ale chcieliśmy podzielić się z Wami kierunkiem zmian:



Żadne oprogramowanie nie powinno wpływać na doświadczenie gracza pomiędzy wciśnięciem przycisku “Play”, a ekranem końcowym gry.

Polityka ta pozwoli na zachowanie wszystkich fajnych rzeczy wspominanych wyżej, ale jednocześnie zabroni bezpośredniej ingerencji w doświadczenie gracza wewnątrz rozgrywki.

Uważamy, że jesteśmy znacznie bliżej idealnej polityki, ale jednocześnie nie uważamy tego za ostateczne. Wciąż omawiamy nasze stanowisko i jesteśmy otwarci na ulepszanie doświadczeń graczy.

Riot Games API

Częścią tego planu jest rozwój specjalnie Riot Games API, które będzie naszym oficjalnym kanałem dla developerów, aby mogli uzyskać dostęp do danych z Ligi w bezpieczny i pewny sposób. Jest to jedynie część naszych wysiłków, które mają na celu odpowiedzieć na potrzeby graczy i developerów.

Do tej pory udostępniliśmy setki kluczy API dla developerów, którzy pracują nad niesamowitymi rzeczami. Jeśli jesteś jednym z nich koniecznie zajrzyj pod adres http://developer.riotgames.com/ aby się zarejestrować i dowiedzieć więcej o programie.

Co to oznacza dla Curse Voice?

Dwa elementy Curse Voice nie są dozwolone wraz z nową polityką:

1. Zautomatyzowane timery – o ile nasz zespół dalej bada, czy istnieje potrzeba na dodanie wbudowanych timerów do Ligi, wszyscy zgadzamy się, że mając do nich dostęp poprzez zewnętrzną aplikację gracz zyskuje widoczną przewagę nad przeciwnikami podczas gier.

2. Automatyzowane czaty głosowe – nie mamy problemu z Curse Voicem jako systemem czatu pomiędzy graczami. Jednakże automatyczne tworzenie pokojów i łączenie graczy w niefiltrowany (i niemożliwy do śledzenia) sposób jest dla nas nieakceptowalne, bo stwarza możliwość znacznego pogorszenia doświadczenia graczy.

Podsumowanie

Przyznajemy, że nasza polityka dotycząca zewnętrznych aplikacji była niejasna. Dlatego dopełniamy ją trzema najważniejszymi punktami:

1. Doświadczenie płynące z Ligi powinno być sprawiedliwe i jednakowe dla wszystkich graczy.
2. Dążymy do sytuacji, w której LoL jest grą zbliżona do sportu
3. Chcemy, aby społeczność razem z nami rozwijała League of Legends

Dodatkowo wyznaczamy zasadę:

Żadne oprogramowanie nie powinno wpływać na doświadczenie gracza pomiędzy wciśnięciem przycisku “Play”, a ekranem końcowym gry.

źródło: http://forums.na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=4491087

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.