Niektóre postacie bazujące na mocy umiejętności potrafią zadać całkiem sporo obrażeń. Dodatkowo często dysponują potężnymi efektami kontroli tłumu. Dla postaci o niewielkiej ilości HP jedno trafienie ze strony maga może skończyć się śmiercią. Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Wam się zostać zabitym przez R Syndry, to z pewnością znacie uczucie irytacji towarzyszące takiemu zgonowi. W tym artykule dowiecie się jak skutecznie utrudnić życie wrogiemu AP Carry.
Jeśli jesteś AD...Ze względu na swoje duże obrażenia i małą wytrzymałość, postacie bazujące na obrażeniach od ataku (szczególnie AD Carry) często są jednym z pierwszych celów magów. Oto przedmioty, które pomogą Wam przetrwać atak wrogiego AP Carry:
Mercurial Scimitar (Rtęciowy Bułat) pozwala nam na usunięcie wszystkich efektów kontroli tłumu działających na bohatera. Dodatkowo zapewnia bardzo istotną w walce przeciwko AP Carry odporność na magię, trochę obrażeń i kradzież życia. Mercurial Scimitiar może być kupiony zamiast The Bloodthirster’a (Krwiopijcy). Jest szczególnie przydatny przedmiot dla postaci AD Carry. Maw of Malmortius (Paszcza Malmortiusa) pomoże nam zredukować obrażenia przeciwnego maga dzięki trzydziestu pięciu punktom odporności na magię. Doda nam również trochę obrażeń i 10% skrócenia czasu odnowienia. Największą zaletą Paszczy Malmortiusa jest unikalna właściwość bierna. Pozwoli nam ona zablokować aż ponad 300 obrażeń magicznych, jeśli znajdziemy się w sytuacji, w której czar przeciwnika miałby zostawić nasz poziom HP na mniej niż trzydziestu procentach. Gdy ten efekt się uaktywni, otrzymujemy także 20 AD, 10% kradzieży życia oraz wampiryzmu zaklęć (spell vamp) do momentu skończenia walki. Maw of Malmortious jest wyjątkowo pożyteczny dla zabójców. Zwycięstwo pojedynku z przeciwnym AP Carry praktycznie gwarantowane. Jeśli jesteś AP...Przeciwny AP Carry zdobył zbyt wiele złota? A może po prostu chcesz jakoś zmniejszyć otrzymywane od niego obrażenia? Warto zdecydować się na zakup jednego z wymienionych poniżej przedmiotów.
Banshee’s Veil (Całun Banshee) to 70 AP, 10% skrócenia czasu odnowienia i aż 60 punktów odporności na magię. Przy jego zakupie otrzymamy również umiejętność pasywną, która co jakiś czas przygotuje nam barierę blokującą następną umiejętność przeciwnika. To bardzo solidny wybór.Obecnie jest to raczej jedyny przedmiot z odpornością na magię odpowiedni dla postaci bazujących na mocy umiejętności. Jeśli jednak nie pasuje on do danej postaci, można śmiało sięgnąć po trochę dodatkowego HP. Możemy je otrzymać razem z Kryształowym Kosturem Rylai lub Protopasem Hextech-01, który jest świetnym wyborem choćby dla Ekko. Niektórzy bohaterowie AP czerpią ogromne korzyści z Oblicza Ducha .
Jeśli jesteś supportem...Jako bohaterowie wsparcia jesteśmy zobowiązani zapewnić drużynie jak najwięcej ochrony. AP Carry to zdecydowanie zbyt duże zagrożenie dla nas i sojuszników. W takim razie – co kupić?
Athene’s Unholy Grail (Bluźnierczy Graal Athene) to dosyć ciekawe rozwiązanie dla supportów potrzebujących regeneracji many takich jak Janna lub Lulu. Zapewnia jej naprawdę dużo, bo aż 100% podstawowej. Dostajemy także 30 AP, 30 MR i 10% skrócenia czasu odnowienia. Możemy też liczyć na trochę dodatkowej mocy umiejętności z pasywki. Atutem tego przedmiotu jest interesujące ulepszenie leczeń i tarcz. Locket of the Iron Solari (Naszyjnik Żelaznych Solari) daje nam 30 punktów pancerza i 60 odporności na magię. Świetne rozwiązanie dla tankujących supportów, które dodatkowo zwiększą wartość tarczy swoim bonusowym HP przy użyciu i ochronią sojuszników przed nagłym atakiem AP Carry. Zeke’s Convergence (Konwergencja Zeke’a) to alternatywa dla supportów takich jak Bard. Wędrujący Opiekun musi skupić się także na zadawaniu obrażeń razem ze swoim AD Carry. Zakup Konwergencji Zeke’a zapewnia nam spowolnienie wrogów, dodatkowe obrażenia przy połączeniu ze strzelcem, 60 punktów pancerza, 30 odporności na magię, 10% skrócenia czasu odnowienia i 250 many. Mikael’s Crucible (Tygiel Mikaela) da nam dodatkowe 150% bazowej regeneracji many, 10% skrócenia czasu odnowienia i 40 odporności na magię. Dodatkowo pozwala usunąć negatywne efekty oddziałujące na sojusznika, którymi dysponują AP Carry. Jeśli jesteś tankiem...Bohaterowie o dużej wytrzymałości muszą dbać o zredukowanie jak największej ilości obrażeń. Czasami warto być wrednym i kupić coś na niekorzyść wrogiego AP Carry.
Adaptive Helm (Specjalistyczny Hełm) sprawdza się najlepiej, gdy mamy do czynienia z więcej niż jednym magiem w drużynie przeciwnej. Dzięki niemu otrzymamy 10% skrócenia czasu odnowienia, 350 HP, 100% bazowej regeneracji zdrowia i 55 odporności na magię. Jego dodatkowa umiejętność bierna zmniejszy część otrzymanych obrażeń magicznych o 20%. Spirit Visage (Oblicze Ducha) zapewnia nam mnóstwo bonusów – 10% skrócenia czasu odnowienia, 450 HP, 100% bazowej regeneracji zdrowia i 55 odporności na magię. Dodatkowo daje zwiększenie wartości efektów regeneracji zdrowia, wampiryzmu zaklęć, kradzieży życia i samoleczenia o 30%. Obowiązkowy zakup dla Maokaia.Warto wspomnieć
Mercury’s Treads (Obuwie Merkurego) przyda się w ekwipunku każdego bohatera. 25 odporności na magię i skrócony czas trwania efektów kontroli tłumu z pewnością pomoże Wam w uprzykrzeniu życia przeciwnemu AP Carry.Niektóre przedmioty sprawują się w rękach tylko poszczególnych postaci. Wit’s End (Koniec Rozumu) daje Kayle wiele, ale Vayne nie wykorzysta potencjału tego przedmiotu w stu procentach.
Jeśli skupiacie się na samotnym likwidowaniu wrogich wież, jesteście bardzo narażeni na atak m.in. ze strony AP Carry, Zz’Rot Portal zapewni Wam trochę odporności na magię, pancerza i użytecznej umiejętności aktywnej, która pomoże w pushowaniu linii.
A co Wy kupujecie, aby skomplikować życie wrogiemu AP Carry? Macie jakieś ulubione zestawy do danej postaci? Które przedmioty opłaca się kupować, a które nie? Napiszcie co sądzicie w komentarzach!