Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Co czeka nas w patchu 4.12 – zapowiedź Riotu

Po raz kolejny Riot uraczył nas prognozą mającą wyjaśniać jakie zmiany zostaną przeprowadzone w następnej aktualizacji na serwerze live (patch 4.12) i jaki właściwie jest powód zaplanowania takich a nie innych zmian.

Hej wszystkim,

Witajcie w kolejnej zapowiedzi patcha dostarczonej wam przez Live Gameplay team! Jako, że zbliżają się Mistrzostwa Świata w kilku następnych patchach zamierzamy skupić się na competitive scenie – chcemy zwiększyć różnorodność picków, uderzając jednocześnie w tych, którzy negują jakiekolwiek znaczące wybory dokonywane w Champion Select.

Zanim jednak zaczniemy pragnę przypomnieć: nie obiecujemy, że wszystkie te zmiany zostaną wprowadzone w patchu 4.12, a tylko wyjaśniamy nad czym obecnie pracujemy i jakie widzimy problemy w League of Legends.

NAPRZÓD!

Ahri: Ahri jest naprawdę fajnym lisim championem i chcielibyśmy widzieć ją częściej na e-sportowej scenie, jednak obecnie znajduje się ona zaraz pod top-tierem picków na mida.  Obecnie szukamy sposobu by sprawić, że Ahri będzie lepiej grało bez sprawiania, że postać tą trzeba będzie wybierać w praktycznie każdej grze (jak to było na Mistrzostwach sezonu 3).

Alistar: O RANY! Naprawdę chcielibyśmy przywrócić Alistara jako supporta, ale największym wyzwaniem z jakim się mierzymy jest upewnienie się, że nie stanie się on znów szalonym krowim bogiem jungli (wtedy postać ta jest naprawdę nieznośna). Dostęp do mini ulta Maplhite’a na drugim poziomie połączony z ogromną możliwością diveowania tworzy kombinację, która naprawdę nas martwi. Martwię się!

Kassadin: Ten gość.

Lucian: Jak wspomnieliśmy w opisie patcha 4.11, Lucian jest nadal naprawdę mocną postacią, a jego obecna natura sprawia, że nie jest on strategicznym pickiem tylko raczej pickiem, który musi zostać wybrany przez jedną z drużyn. Szukamy sposobu by nadać mu kilka sporych słabości, a jednocześnie bardziej podkreślić jego główne mocne strony. Nie będziemy mogli się pewnie zająć jego wszystkimi zaletami, jednak obecnie skupiamy się na jego mobilności/burście, a jednocześnie staramy się podkreślić jego archetyp miotacza zaklęć. Więcej dowiecie się kiedy wprowadzimy jakieś zmiany.

Problematyczni junglerzy: Tak naprawdę na competitive scenie jest tylo 3-5 junglerów, którzy wypadają znacznie lepiej niż całe klasy innych junglerów (takie klasy jak wzmacniani ostatnio tankowaci junglerzy). Staramy się upewnić, że zwyczajnie nie uderzymy w jednych junglerów tak by inni nie stali się standardowymi pickami, jednak grupa junglerów cechujących się agresją we wczesnej fazie gry dość mocno nam to utrudnia. Są spore szansę, że nic z tym nie zrobimy w patchu 4.12, gdyż cały czas obserwujemy jak na scenę wpłyną zmiany w przedmiotach z patcha 4.11. Mimo wszystko mamy mocne przeczucie, że ci junglerzy nadal będą na topie.



Dzisiaj zamierzmy odpowiedzieć wam na część pytań, które zadacie pod tąprognozą.

A może sprawcie, żeby ult Kassadina ładował się zamiast jego E (lub nadacie tej umiejętności znacznie większy cooldown jednocześnie sprawiając, że będzie on znikał po zdobyciu wystarczającej liczby stacków). Dzięki takiemu rozwiązaniu gracze będą musieli zastanowić się przed użyciem tej umiejętności, a jednocześnie sam Kassadin będzie nadal efektywny w teamfightach.

Kassadin od zawsze uważany był za postać, którą cechuje spora mobilność. Kiedy nerfimy postać tego typu staramy się nie ruszać jej tożsamości, dlatego właśnie szukamy innego rozwiązania zanim zdecydujemy się na odebraniu mu mobilności.

Bardzo mocne zmniejszenie jego obrażeń także nie jest wyjściem. Dotychczasowa historia tej postaci jasno pokazuje, że w zależności od ilości obrażeń Kassadin będzie albo zbyt mocny albo zbyt słaby.

Co do twojego przykładu wyobrażam sobie, że wyglądałoby to mniej więcej tak, że ulti Kassadina ma 10 sekund cooldownu, ale jest on zmniejszany o 4 sekundy za uderzenie przeciwnego bohatera. Być może byłby także zmniejszany o 1 sekundę za uderzenie minionów? Zapewnia to więcej korzyści z agresywnego stylu gry zmniejszając jednocześnie frustrację graczy wynikającą  walki z Kassadinem w lokacjach pozbawionych minionów. Kassadin w takiej wersji mógłby podejmować spore ryzyko, a jego tożsamość zostanie (może?) zachowana. Podobnie zrobiliśmy z E Gragasa, zastanawiam się czy coś takiego zadziałało by w przypadku Kassy.

Jak sytuacja się ma z Lulu? Nie tak dawno osłabiliście ją na midzie jednocześnie osłabiając ją jako supporta.Jakie są wasze plany związane z tym championem?

Przyglądamy się Lulu, gdyż jest ona obecnie uciążliwa na topie.  Nie chcemy jednak jej po prostu znerfić, a raczej osłabić ją na solo laneach wzmacniając ją jednocześnie na suporcie. Obecnie eksperymentujemy z osłabieniem jej waveclearingu tak by musiała ona posiadać partnera na linii.

 

 

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.