Riot opublikował oficjalne informacje związane z tym jak dokładnie w nadchodzącym sezonie będą wyglądały rozgrywki LCS. Oczywiście już wcześniej ogłoszono, że zwiększono ilość drużyn w tych rozgrywkach z 8 do 10, a także że trenerzy staną się ważniejszą częścią teamów i mogą im pomagać w fazie picków i banów. Bez przedłużania przejdźmy teraz do nowych informacji związanych z tymi rozgrywkami:
Format rozgrywek został zmieniony w taki sposób aby zarówno gracze jak i fani otrzymali bardziej zróżnicowane i ekscytujące mecze. Dokładniej rzecz ujmując liczba meczy rozgrywanych w jeden dzień została zwiększona z 4 do 5, ogólna liczba meczy rozegranych przez jeden team spadnie jednak z 28 do 18 (każda drużyna zmierzy się z każdą tylko 2 razy zamiast 4), co sprawi że każda gra będzie więcej znaczyła, a w dodatku regularny sezon będzie skrócony z 11 do 9 tygodni w czym nie będą już zawarte tzw. Super Weeki.
Oto co w nowym sezonie będą oznaczały pozycje zajęte przez daną drużynę pod koniec regularnego sezonu:
- 1-2 miejsce zapewni sobie udział w playoffach i w dodatku nie będzie musiało rywalizować w pierwszej rundzie tego turnieju
- 3-6 miejsce zapewni sobie udział w playoffach (w pierwszej rundzie team z 3 miejsca zmierzy się z 6, a 4 z 5)
- 7 miejsce nie będzie miało miejsca w playoffach, ale zapewni sobie udział w następnym splicie LCS
- 8-9 miejsce będzie musiało walczyć z 2 i 3 drużyną z Challenger Series o pozostanie w LCS (team z 8 miejsca będzie mógł wybrać sobie przeciwnika)
- 10 miejsce zostanie automatycznie zdegradowane do Challenger Series i zostanie zastąpione najlepszą drużyną z CS
Playoffy zarówno europejskiej jak i amerykańskiej części LCS będą rozgrywane przez trzy tygodnie, a w każdym tygodniu będzie rozgrywana inna runda tego turnieju. Wszystkie mecze playoffów będą rozgrywać się w formacie Bo5. Po wiosennej rundzie NA/EU LCS zostaną one rozegrane w kwietniu:
- 4-5 Kwietnia – Ćwierćfinały NA/EU
- 11-12 Kwietnie – Półfinały NA/EU
- 18-19 Kwietnia – Finał NA/EU
Wraz z tymi wszystkimi zmianami zmodyfikowany zostanie także sposób w jaki zespoły z danego regionu będą mogły zakwalifikować się na Mistrzostwa Świata i w założeniu ma to sprawić, że wyłonione zostaną drużyny, które zapewnią możliwie jak największy poziom tego turnieju. Od teraz za zajęcie danej pozycji w każdym splicie ekipy z EU i NA otrzymają championship pointsy i to ich ilość będzie decydowała czy dany team pojedzie na Worldsy czy też nie. Oto w jaki sposób drużyny z LCS mogą dostać się na MŚ:
- 1 drużyna z letniego splitu automatycznie zyska miejsce na MŚ z pierwszego seedu w danym regionie
- Drużyna która uzbiera przez oba splity największą ilość championship pointsów zyska miejsce na Worldsach z drugiego seedu w danym regionie
- W przypadku gdy dwie drużyny będą miały taką samą ilość punktów wyższe miejsce zdobywa team, który zdobył ich więcej w letnim splicie
- Ostatnia drużna, która pojedzie na Mistrzostwach Świata zostanie wyłoniona przez regionalne kwalifikacje, których zwycięzca otrzyma trzeci seed z danego regionu
W takim razie teraz zobaczmy jak będą przyznawane championship pointsy (AQ oznacza automatyczną kwalifikację):
Place | Spring Split | Summer Split |
---|---|---|
1st | 90 | AQ |
2nd | 70 | 90 |
3rd | 50 | 70 |
4th | 30 | 40 |
5th-6th | 10 | 20 |
7th-10th | 0 | 0 |
Jeśli chodzi o regionalne kwalifikacje to będą one rozgrywane w systemie single elimination bracket i każdy mecz rozgrywany będzie w systemie B05, a udział w tym turnieju będą miały zapewnione 4 teamy z największą ilości punktów nie mające jeszcze miejsca na Worldsach. Oto jak dokładnie będzie wyglądała drabinka tego turnieju:
W czasie regularnego sezonu LCS.EU będziemy mogli oglądać w Czwartki i Piątki od godziny 18, a LCS.NA w Soboty i Niedziele od godziny 21.