Nowa aktualizacja wprowadzająca bardzo dużą ilość zmian w balansie gry została właśnie wypuszczona na serwer testowy PBE. Zanim jednak przejdziemy do tychże nowości omówmy pozostałe rzeczy, które zostały wprowadzone przez nowy patch, a zacznijmy od tego że nowa skórka do Ahri została przemianowana na “Challenger Ahri” (wcześniej nazywała się ona “Dauntless Ahri”).
Na PBE rozpoczęły się testy systemu, który w założeniu ma być odpowiedzialny za umieszczenia nas w odpowiedniej lidze po tym jak już zagramy wystarczającą liczbę gier w nowym sezonie 2015. Z tego powodu pozycje graczy , a także drużyn w drabince rankingowej zostały zresetowane, a żeby ułatwić testowanie całego systemu liczba gier potrzebnych do określenia swojej ligi na PBE została zmniejszona do jednej.
Do plików serwera testowego pojawiły się kolejne wzmianki związane z nowym HUDem, który najprawdopodobniej będzie dostępny w nowym sezonie , jednak nie wydają się one dostarczać żadnych nowych informacji na ten temat.
Przejdźmy więc teraz do wspomnianych zmian w balansie:
Corki
- Koszt many został zwiększony z 50 do 80
Elise
- Bazowa maksymalna ilość obrażeń zadawanych potworom została zwiększona z 50/75/100/125/150 do 75/100/125/150/175
- Bazowa maksymalna ilość obrażeń zadawanych potworom została zwiększona z 50/75/100/125/150 do 75/100/125/150/175
Evelynn
- Umiejętność ta od teraz będzie regenerowała 2% brakującej many (zamiast 1% całkowitej many) podczas przebywania w stealthie
- Umiejętność ta od teraz będzie nakładać efekty on-hit
Gnar
- Wartość redukcji czasu odnowienia po złapaniu boomerangu została zmniejszona z 60% do 45/50/55/60% (wartość ta zwiększa się wraz z levelowaniem ulta)
Hecarim
- Bazowa wartość maksymalnego uleczenia się z potworów/minionów została zwiększona z 60/90/120/150/180 do 90/120/150/180/210
Jayce
- Ilość obrażeń zadawanych przez poszczególne ataki została zmniejszona z 70/85/100/115/130% do 60/70/80/90/100% AD
Renekton
- Ilość traconej furii na sekundę została zwiększona z 2 do 4
- Ilość generowanej furii za trafienie celu nie będącego wrogim championem została zmniejszona z 5 do 2.5
- Ilość generowanej furii za trafienie wrogiego championa została zwiększona z 5 do 10
- Wartość przywracanego HP przy użyciu tego spella na minionach została zmieniona z 5% obrażeń do 3/4.5/6/7.5/9 (+0.04 Bonusowego AD)
- Wartość przywracanego HP przy użyciu tego spella wzmocnionego furią na minionach została zmieniona z 10% obrażeń do 9/13.5/18/22.5/27 (+0.12 Bonusowego AD)
- Wartość przywracanego HP przy użyciu tego spella na wrogim championie została zmieniona z 20% obrażeń do 9/13.5/18/22.5/27 (+0.12 Bonusowego AD)
- Wartość przywracanego HP przy użyciu tego spella wzmocnionego furią na wrogim championie została zmieniona z 40% obrażeń do 27/40.5/54/67.5/81 (+0.36 Bonusowego AD)
- Od teraz trafienie wrogiego championa będzie generowało 10 dodatkowych punktów furii
- Umiejętność ta od teraz generuje 2.5 punktów furii przy trafieniu celu nie będącego wrogim championem i 10 punktów furii przy trafieniu wrogiego championa (maksymalnie może ona wygenerować 30 furii), umiejętność ta nie będzie generowała furii przy użyciu jej przy posiadaniu 50 pkt furii.
Skarner
- Koszt many został zmniejszony z 16/18/20/22/24 do 16/17/18/19/20
- Czas odnowienia został zmniejszony z 12 do 12/11/10/9/8 sekund
Sona
- Wartość bonusu obrażeń do Pasywa została zmniejszona z 50% do 40%
Hunter's Machete
- Ilość magicznych obrażeń zadawanych potworom przez 2 sekundy została zwiększona z 30 do 44
Skirmisher's Sabre, Ranger's Trailblazer, Poacher's Knife, Stalker's Blade
- Ilość magicznych obrażeń zadawanych potworom przez 2 sekundy została zwiększona z 45 do 60
Poacher's Knife
- Od teraz po użyciu smite’a na dużego potwora w jungli przeciwnika otrzymasz połowę ładunku smite’a (wcześniej cooldown smite’a był skracany o połowę i jest to zmiana bezpośrednio związany ze zmianami w samym spellu wprowadzonymi jakiś czas temu)
Stalker's Blade
- Wartość spowolnienia wrogiego championa po użyciu na nim smite’a została zmniejszona z 50% do 20%
- Po użyciu smite’a na wrogim championie czas odnowienia tego spella wynosi 60 sekund
Infinity Edge
- Wartość szansy na trafienie krytyczne została została zmniejszona z 25% do 20%
Morellonicom
- Całkowity koszt przedmiotu został zwiększony z 2100 do 2300 (koszt zbudowania go również został zwiększony o 200 golda i wynosi teraz 880)
Zz'Rot Portal
- Usunięto pasywkę zwiększającą AD/AP w momencie przebywania blisko Void Gate’a
- Usunięto zwiększanie mocy Voidspawna i Gate’a wraz z poziomem naszej postaci
- Dodano nową pasywkę: Po wypuszczeniu trzech Voidspawnów z Void Gate’a, kolejny Voidspawn otrzyma bonusowe obrażenia wynoszące 50% twojego armora i magic resist
Jungle
- Czas spawnowania się campów został zmieniony z 1:55 na 2:00
Crimson Raptor
- Bazowa ilość HP została zwiększona z 1200 do 1340
Raptor
- Bazowa ilość HP została zwiększona z 250 do 300
- Bazowa ilość AD została zmniejszona z 20 do 18
Greater Murk Wolf
- Bazowa ilość HP została zwiększona z 1320 do 1440
Murk Wolf
- Bazowa prędkość poruszania się została zwiększona z 450 do 500
Ancient Krug
- Bazowa ilość HP została zwiększona z 1440 do 1560
Krug
- Bazowa ilość HP została zwiększona z 540 do 620
Gromp
- Bazowa ilość HP została zwiększona z 1600 do 1800
Blue Sentinel
- Bazowa ilość HP została zwiększona z 2000 do 2100
Sentry
- Bazowa ilość HP została zwiększona z 400 do 450