Witajcie!
Dziś ujawniamy szczegółowe zasady turnieju Best Zed PL. Jeśli jesteście zainteresowani uczestnictwem, koniecznie się z nim zapoznajcie.
Wyjaśnienia na temat niektórych zasad
Powyżej znajdziecie rozpiskę z pełnym regulaminem, a poniżej wyjaśniam tylko niektóre, te najbardziej kontrowersyjne lub wątpliwe podpunkty.
Gry będą rozgrywać się na mapie Summoner’s Rift na górnej alei
Wiemy, że obecnie Zed popularny jest na midzie, lecz chcemy, by turniej był jak najbardziej atrakcyjny i ciekawy. Stwierdziliśmy, że umieszczając pojedynek na środkowej linii psujemy atmosferę wydarzenia. Kreatywniejsi gracze odkryją ciekawy plan działania: szybko spushują linię i zmuszą wrogiego Zeda do powrotu. W tym czasie w jednej chwili będą w stanie zniszczyć jakieś 50% zdrowia wieży i zabić wielką ilość stworów. Wtedy w każdej grze Teleport stałby się wręcz obowiązkowym Summoner Spellem. Wyniki takiej gry są już prawie przesądzone. Na topie pushowanie przebiega znacznie wolniej, dzięki czemu taka sytuacja nie będzie miała miejsca, a przynajmniej nie będzie aż tak toksyczna.
Zwycięzca meczu zostanie Przywoływacz, który uzyska przewagę 30 stworów nad przeciwnikiem po minimum dziesięciu minutach gry
Taka sama zasada była na turnieju Best Riven NA. Wielu graczy twierdzi, że lepszym wyjściem będzie do uzyskania 100 minionów, lecz nie jest to do końca słuszne. Wyobraźmy sobie taką sytuację:
Gracz A zabił 100 stworów
Gracz B poskromił 99 minionów, ma znacznie więcej HP, nadal ma w ekwipunku miksturki, dopiero wrócił z bazy oraz ma przewagę poziomu nad Graczem A
W takiej sytuacji rzekomo zwycięzcą zostałby Gracz A, lecz to Gracz B ma znaczną przewagę w tym pojedynku. Gdyby taka akcja działa się podczas typowej gry 5v5, Gracz A zostałby pokonany.
Umieszczając system X stworów > przeciwnik sprawiamy, że taka sytuacja nie będzie miała miejsca, a zwycięzca będzie sprawiedliwym wygranym
Po dziesiątej minucie gry powtórzenie jest niemożliwe
Mecze, trwające więcej niż dziesięć minut są bardzo emocjonujące i zazwyczaj łatwiej jest się domyślić, który z graczy wygra. Chociaż jedna z wież ma jeszcze 80% HP, po dziesiątej minucie w jednej chwili można ją zniszczyć. Ponadto chcemy uniknąć sytuacji, gdy jeden z graczy nastawia się na wczesną dominację, więc celowo opuszcza dłuższe gry.