Witajcie drodzy przywoływacze. Dzisiejszego dnia natknąłem się na świetny wpis obrazujący jak powinna wyglądać analiza meczu. Po głębszej analizie uznałem, że wiele osób będzie zainteresowanych jak wiele wniosków wyciągnąć można z jednego tylko meczu. Zabierajmy się więc do analizy.
Mecz możecie obejrzeć na youtube (i polecałbym zrobić to przed przeczytaniem tego artykułu), zaś sama analiza (w wersji angielskiej) pochodzi ze strony dignitas.org i jest autorstwa M0rtus’a.
Analiza banów
Pierwszy ban był po stronie EC, która zdecydowała się usunąć Shena z puli bohaterów. Możemy przypuszczać, że nie chcieli być zmuszeni do radzenia sobie ze split pushem i global presence z jego strony, a za to samemu kontrolować grę. Być może zamierzali też wziąć bohatera, który wymaga wiele farmy na topie, a nie chcieli tracić dominacji i być zmuszanymi do gry 4v5.
SK zbanowało Jayce’a – co zostawia wiele pytań otwartymi. Po zbanowaniu Shena, ban Jayce’a nie ma zbyt wiele sensu. Możliwe, że SK zamierzało wypuścić Dariusa na topa, lub też podobnego bruisera, który nie radzi sobie podczas fazy laningu z Jaycem.
Kolejny ban ze strony EC dotknął Skarnera – prawdopodobnie bali się zostać złapanymi przez flash+ulti. Ponadto mogli zmierzać w kierunku strategii wczesnego pushu, która może z łatwością zostać zatrzymana przez Skarnera. Kolejny powód to możliwość picknięcia championa, który wymaga bardzo precyzyjnego pozycjonowania – nie chcieli pozwolić, aby mógł zostać zbyt łatwo z niej wyciągnięty. Nawet jeśli banowanie Skarnera po banie Shena nie ma zbyt wiele sensu istnieje możliwość, że chcą aby SK picknęło bruisera na top, a EC zostawi sobie otwarte opcje do jego skontrowania.
SK banuje Fizza i wysyła bardzo prostą wiadomość – prawdopodobnie będziemy chcieli picknąć Orianne. Inna możliwość myślenia za tym banem to dążenie do late game’u i nieskupianie się na early-midzie.
EC odpowiada banem w Xin Zhao – kontynuuje tym samym strategię banowania champów zdolnych wyciągnąć źle ustawionego przeciwnika. Xin z łatwością może przeszkodzić całym kompozycjom i zapewnić sytuację perma focusu na pewnym celu. Dodatkowo Xin ma pokaźny dmg, w związku z czym EC może planować zagranie jakimś squishy championem.
Ostatnim banem SK jest Diana – co jeszcze bardziej utwierdza nas w idei pickowania przez nich Orianny. Prawdopodobnie nie jest to czysto anty-Oriannowy ban, ale raczej ban potwierdzający siłę burstu Diany, który może być kluczowym elementem każdego teamfightu. Po raz kolejny ban ten pokazuje, że SK prawdopodobnie skupi się na late-game.
Wybrane bany pozwalają szybkim i mocnym w early junglerom naprawdę zabłysnąć w tym matchu. Możemy spodziewać się Shyvany, Mundo czy Lee. Bany Sk dążą w kierunku picku Orianny, natomiast EC pokazuje tendencję do pickowania bardzo mobilnych i ciężkich do pozycjowania championów. Top jest niemal całkowicie otwarty. Dolna linia jest praktycznie nietknięta, jednak można się spodziewać, że EC picknie championa bardzo zależnego od pozycjowania, aczkolwiek dość mobilnego; SK prawdopodobnie będzie dążyło do wybrania late-game carry.
Analiza pickówJak zostało przewidziane EC rozpoczęło szybkim, mobilnym i mającym duży wpływ na early junglerem – Lee. Sugeruje to, że chcą wyciągać pojedynczych ludzi, przeprowadzać ganki i wypychać przeciwników z ich linii, pozwalając na całkowitą map controlę.
SK rozpoczyna pickami Orianny oraz Rengara. Jest to bardzo ryzykowne, ponieważ pokazują oni 2 łatwych do skontrowania championów. Dodatkowo kolejny raz potwierdzają, że ich kompozycja opierać się będzie na strategii zdominowania late game’u. Pomimo, że zabezpieczają ich dwa ulubione picki, nie polecałbym takiego wyboru na otwarcie – zmniejsza to ilość strategicznych manewrów i gier podczas fazy pickowania,
EC odpowiada Jaxem i Zyrą. W tym momencie są to dobrze przemyślane picki – nie wiedzą czy Rengar pójdzie na topa czy do jungli – wybierają więc Jaxa trudnego do skontrowania na topie. Jax (z pomocą junglera/mida) może bardzo łatwo wysnowballować do momentu, w którym na topie nie przeszkadza mu żaden przeciwnik. Dodatkowo Jax poprawia pozycjonowanie teamu – może całkowicie wyzonować przeciwników z teamfighu lub pomóc komuś przeżyć. Zyra jest kolejnym ciekawym pickiem – SK nie może być pewny, że pójdzie ona na supporta. Ogólna synergia EC jest już dużo lepsza niż SK. Jax i Lee pozwalają na wspaniałe ruchy i strategię, a Zyra ma im to umożliwić. Rengar i Orianna nie mają aż tak dużo ze sobą wspólnego – może poza posiadaniem dobrego CC, które umożliwi Oriannie łatwiejsze trafianie spellami.
Kolejnymi pickami SK są Lulu i Kayle. Kayle zdaje się być bardzo desperackim pickiem – nie ma kompletnie sensu w połączeniu z Orianną i Rengarem. No dobra, Kayle wprowadza pewien fajny skillset, ale jaki jest cel obecnej kompozycji SK? Spowolnić przeciwnika i zburstować go aż do śmierci? Jest bardzo niejasne co SK zamierza robić – Kayle w late-game jest słabsza od Jaxa jeśli nie ma ogromnej przewagi farmy, a Jax ma jej to uniemożliwić. Ich pomysłem może być mocna inicjacja od Rengara, który ma ją przeżyć dzięki ulti od Kayle. Przypuszczam, że SK chce wysłać na topa kogoś, kto nie będzie zbytnio martwił się o fazę laningu. Mając na uwadze, że dalej idą w late-game trzymanie Kayle w teamie może być kluczem do przetrwania AD carry podczas decydujących walk. Pick Lulu pozwala nawet bardziej wymusić taką sytuację i umożliwić agresywną inicjację.
EC wybiera 2 ciężkich do wypozycjonowania championów – Katarinę oraz Vayne. Ich założeniem jest, aby frontline wywarł odpowiednią presję podczas teamfightów, co powinno pozwolić tym 2 championom na dobre pozycjonowanie i zadawanie ogromnych ilości obrażeń. Musimy też zauważyć, że jedynym championem bez mobilności jest Zyra – każdy inny bohater posiada skilla do pozycjonowania. Może to oznaczać, że Zyra będzie supportem inicjującym – w momencie w którym rzuci swoje spelle, może swobodnie umrzeć.
Spodziewamy się bardzo agresywnej sytuacji na bot lane opierającej się na mocnym poke’u. Wzięcie Katariny miało na celu wywarcie presji na Oriannie, wykorzystanie tego do gankowania i jej snowball’u do zwycięstwa.Teraz jedynymi postaciami, które mogą przerwać ulta Katarinie są Orianna i Lulu, więc głównym celem EC będzie zmuszenie Orianny i Lulu do użycia swoich ultów w celach defensywnych. Kiedy to się stanie, Katarina będzie mogła zrobić to, co robi najlepiej. Vayne ma mocną ochronę od drużyny, dzięki której będzie mogła wyczynać cuda. Z drugiej strony, ma ona 3 squishy cele, które może szybko wyeliminować w walkach.
SK decyduje się na dziwny pick – Caitlyn. Nawet jeśli (w teorii) skaluje się ona przyzwoicie, to SK wie, że będzie musiała się zmierzyć z Vayne. Z ubezpieczeniem Zyry, Vayne może totalnie zdominować Cait, zaczynając od 2 poziomu, ponieważ zadaje więcej obrażeń i jest lepsza w walkach 1v1. Teoretycznie Cait powinna pokonać Vayne, ale wydaje mi się, że będzie inaczej, szczególnie przy tych kompozycjach drużyn. Jeśli EC złapie Lulu dobrym slowem lub stunem, to Caitlyn praktycznie nie może nic z tym zrobić. Działa to i w drugą stronę – Lulu będzie miała kłopoty z utrzymaniem Cait przy życiu.
Nawet jeśli SK nie ma najgorszej inicjacji, to jest bardzo wątpliwe, że będą się pozycjonować w sposób niepozwalający aby Vayne zdobyła przewagę. Jedynym realnym sposobem wygrania linii przez SK jest bycie super agresywnym i wypchanie Zyry i Vayne z linii jak najwięcej razy w early, przy użyciu poke’u Lulu i zasięgu Caitlyn. Cait wykorzystuje dużo many, więc będzie się liczyła dla nich każda umiejętność.
Jednakże problemem jest zdolność Lee do uniemozliwienia wczesnych prób pushowania i gnębienia, więc SK musi wywrzeć nacisk na inne linie i zmusić Lee do pomocy. Orianna jest słaba w wywieraniu presji, a Rengar po prostu nie jest w stanie wcześnie zgankować Katariny. Nawet gdyby Kayle okazała się dobrym wyborem przeciwko Jaxowi, to Rengar tam niewiele zdziała – może jedynie szybko zniszczyć wieżę, ale będzie to kosztować dużo złota i doświadczenia.
Wychodzi na to, że bot lane będzie jedyną gankowalną linią, co powinni wykorzystać najlepiej jak się da. Wymusi to obecność Lee na bocie i pozwoli Oriannie i Kayle utrzymać się w grze. Wciąż uważam, że SK postąpiłoby lepiej, wybierając Gravesa.
Teraz główne pytanie – które kompozycja działa i wygląda lepiej? Według mnie EC pokonało SK w pickach, nie tylko dobrymi banami, ale po prostu przez bardziej świadome wybory – byli w stanie utrzymać SK w niepewności, przy okazji budując bardzo mocny i uzupełniający się setup z przyzwoitymi obrażeniami.
Analiza kompozycjiTak jak wspominałem wcześniej, EC musi się jedynie obawiać ulta Orianny oraz W i R Lulu – wszystko inne nie ma znaczenia. Wymuszenie użycia tych umiejętności jest kluczem do wygrania gry przez EC i powinni się przede wszystkim na tym skupiać.
SK ma z kolei sporo problemów. Lee może łatwo zone’ować Oriannę lub po prostu zmusić do zmarnowania ulta. Orianna i tak ma ciężko ze względu na mobilność EC – przydałby jej się ktoś, kto utrzyma w miejscu przeciwników – Amumu w jungli byłby w sam raz. Nawet support Morgana dopilnowałaby pójścia pewnych rzeczy po ich myśli. Podsumowując, SK powinno forsować walki tylko, jeśli Cait i Orianna są chronione – powinni stać w linii z przeszkodą po jednej stronie. Wiem, brzmi to głupio biorąc pod uwagę obecność Vayne w przeciwnej drużynie. Tu jest wizualna wersja:
Tak jak wspomniałem, SK powinno wymuszać wczesne walki, by nie dopuścić do zdobycia szybkiego 6 lvl’u przez Vayne i Zyrę i nie pozwolić im zwyczajnie rozjechać Cait i Lulu. Powinno to zawierać ganki Rengara. Oznacza to, że Kayle musi solidnie zdominować topa, by zmusić Lee od pomocy Jaxowi. Orianna nie jest w stanie odpushować Katariny, więc powinna skupić się na farmie i starać się zniszczyć wieżę, gdy Katarina będzie gankować.
Jedno jest pewne – jeśli EC uda się wygrać early- i midgame, to gra jest skończona dla SK. Innymi słowy, SK jest zmuszone do powstrzymania narastającej przewagi EC, by być w stanie kontrolować mapę i farmić podobnie jak oni. Jeśli będą się źle pozycjonować lub EC przejmie inicjatywę w kontroli mapy i wizji, to SK niewiele będzie mogło zrobić. Gdy stracą kontrolę od tego stopnia, to jedynie szczęście pozwoli im wygrać walki.
Kluczem do przełamania dominacji EC może być szybkie zniszczenie wieży na topie i zmuszenie Jaxa do częstych wycieczek w te okolice. Innym rozwiązaniem może być wzięcie wieży na bocie i wymuszanie dragona. Zaczynam myśleć, że Leona byłaby znacznie lepszym supportem dla SK – nie za względu na późniejsze walki, ale przez jej siłę we wczesnych fazach gry.
Analiza przebiegu gryNikt nie przeprowadza inwazji – przypuszczam, że obie drużyny dobrze rozumieją konsekwencje słabego pozycjonowania. Pułapki Caitlyn mogą doprowadzić do łatwego first blooda, przy ogromnych obrażeniach EC. EC ma bardzo istotny powód do unikania inwazji – nie chcą zużyć żadnych summoner spelli, by móc łatwiej osiągnąć wczesną dominację
Pierwsza krew zostaje przelana na bocie przez Zyrę, używającą Ignite na Lulu. Cait prawdopodobnie mogłaby ją ocalić swoim Heal’em ze względu na niski poziom Podpalenia. Zyra nie cieszyła się długo ze swojego zwycięstwa, bo została zabita przez Cait. Widzimy późny Teleport od Katariny (przypuszczam, że mieli problemy z komunikacją na początku gry), który nie prowadzi do zabójstwa na Cait. Za to Cait baituje Vayne oraz Katarinę pod wieżę, co kończy się kolejnym killem dla niej. Jest teraz 2:0 i wszystko idzie co najmniej dobrze dla SK.
Rengar przygotowuje się do ganka na mida. Ocelote wabi przeciwników w dosyć oczywisty sposób, pozostając na linii z niewielką ilością many. Wiemy, że nie dostanie blue, więc po co tam stoi? Katarina jest w stanie zabić go przy już drugiej próbie, ponieważ nie ma on Flasha. Kolejną rzeczą, jakę możemy zaobserwować, to pozostawanie Ocelota na środku linii i utrzymywanie dystansu od obu stron rzeki (chociaż powinien trzymać się strony, z której jest jego jungler), pokazując, że czuje się całkowicie pewnie w tej słabej dla niego sytuacji.
Sądzę, że EC spostrzegło, że Orianna coś kombinuje, dzięki czemu Lee miał czas na przygotowanie counter gank’a, prowadzącego do zdobycia killa.
Dobrze przeprowadzony tower dive i gank przez EC, które wykorzystało użycie flasha przez Rengara kilka chwil wcześniej.
Kayle trochę przesadza na topie i wychodzi zbyt daleko do przodu, aż prosząc się o ganka, zwłaszcza że nie ma ani Flasha, ani ulta. Orianna widziała Lee i Katarinę podążających w stronę topa. Przypuszczam, że brakło tu komunikacji. EC wybrało świetny moment, po przepchnięciu mida – Orianna nie mogła nic zrobić, ponieważ straciłaby zbyt dużo złota bądź zdrowia wieży. Z drugiej strony wszelka prób samotnej akcji mogłaby skończyć się dla niej śmiercią.
Cait mogła pokusić się o użycie E w kierunku górnych krzaków i wykonać jeszcze jeden autoattack bez podejmowania żadnego ryzyka.
Perfekcyjna koordynacja i wyczucie, ile czasu zajmuje supportowi ze zwykłymi butami dotarcie na linię. Wykorzystali oni osamotnienie Caitlyn która nie była w stanie utrzymać Vayne w 1v1. Stała ona na bocie zdecydowanie za długo. SK bez wardów i z nieustannie spushowanym midem traci kontrole mapy, pozwala na kradzież blue, a pierwszy dragon trafia na konto EC. Zaś Rengar przez większość czasu siedzi sobie w górnej jungli.
Zyra przyjmuje zdecydowanie zbyt dużo obrażeń wracając się na linię. Mogła być to specjalna zagrywka EC, którzy przygotowywali się na nadejście Lee, ale nie powinna zostać wykonana w taki słaby sposób. SK w zbyt widoczny sposób pokazuje swoją wiedzę o nadchodzącym ganku i nagle wycofują się po zadaniu przyzwoitych obrażeń Zyrze. Zachowują się zbyt defensywnie, a ich ucieczka w kierunku krzaków powinna być sygnałem dla EC do odpuszczenia ganku.
SK zbyt mocno pcha dolną linię i tak jak już wspomniałem – Caitlyn nie jest w stanie przetrwać burstu Vayne. Warto wspomnieć, że Katarina mocno przepchnęła mida, a jej Teleport powinien już być dostępny. SK nie myślało o tym więc skutki nasuwają się same.
SK źle pilnowało timingu smoka, a Kayle pokazała się na topie. Dzięki temu EC jest bezpieczne i mają zabezpieczonego smoka.
SK udało się zniszczyć środkową wieżę po zbyt agresywnym zagraniu EC na topie.
Zdaje mi się, że zwyczajne Q + R Lee Sina mogło wystarczyć do zdobycia fraga, ale jeśli chcieli zmusić ją do spalenia flasha, to było warto.
Dobry ruch ze strony SK – znając pozycję Katariny, Ocelote mógł swobodnie zabezpieczyć zabójstwa na topie.
Niezła inicjacja, świetne wykorzystanie mechaniki i wspaniałe rozłożenie obrażeń od wiezy przez EC.
Fantastyczne zagrania Vayne i Zyry, które nie pozwoliło Oriannie skupić się na jednym celu i wspaniała wykorzystanie mechaniki Vayne, prowadzące do killa na Oriannie. Błędem Ori było przesunięcie się zbyt blisko ściany po nietrafionym combo Zyry – nie stanowiła ona żadnego zagrożenia, więc bez sensu było odsuwanie się od niejl gdyby Ori wciąż przesuwała się w prawo, uniknęłaby stuna. Puszczenie kulki zabrało jej sekundę ruchu, co Vayne wykorzystała do przepozycjonowania się. Tak naprawdę to Ocelote nie miał nawet szans na zabicie ich – nie miał Flasha, Ignite, ani ulta – a musiał zmierzyć się ze sfarmionym i mobilnym ADc. Wyglądało to na desperacką, nieprzemyślaną próbę.
Bardzo dobre zagranie ze strony EC, perfekcyjne wyczucie czasu, które prowadzi do steal’u na blue.
Caitlyn nie miała powodu, by walczyć z Vayne, zwłaszcza bez wiedzy o pozycjach przeciwników. Z drugiej strony Vayne nie byłaby tak agresywna bez kogoś ubezpieczającego jej tyły.
Po co Kayle nieustannie jest na topie? Przecież powinna wspomóc druzynę, oferując im m.in. swoje ultimate. Może warto było stracić górną wieżę – albo lepiej było wysłać tam Rengara zamiast niej? Nie wiem, ale Kayle nie popisała się jak dotychczas w tej grze.
Wygląda na to, że EC chciało, by Jax mocno przepchnął topa, dlatego przytrzymało SK i pozwoliło im zrobić dragona. Jednak słaby positioning Vayne zepsuł trochę plan. Jax przychodzi do drużyny (dzięki dobrej komunikacji), ale jego obecność nic nie daje. W chaosie walki SK odnosi zwycięstwo podnoszące odrobinę ich morale. Cała akcja kończy się bezsensowną śmiercią Katariny.
Lee pokazuje sie na topie, otwierając drogę SK. Zyra i Vayne również uciekają w zły sposób, stanowiąc dwa łatwe do zabicia cele obok siebie.
Ponownie EC pilnuje czasu blue oraz kontroluje mapę.
Lee zauważa 3 członków KS na wraithach, dzięki czemu EC ma szanse na zabicie Cait oraz Lulu, które popełniają błąd, ponieważ idą stronę EC zamiast się wycofać. Po inicjacji EC zachowuje zimną krew i czeka raczej na błąd SK.
Rengar rzuca się na Zyrę, pomimo że zużyła ona już wszystkie swoje umiejętności i nie stanowi żadnego zagrożenia – kończy się to jej flashem. Powinien się raczej skupić na Vayne, o które powinien wiedzieć, że nie ma flasha. Przez jego błąd, Vayne może się swobodnie ustawić, a SK nie jest już w stanie minąć Jaxa, Lee i Katariny.
Kujaa ginie wbiegając w środek walki, pozwalając Oriannie użyć na niego ulta. SK zbija się za bardzo i ponownie pozwala Vayne na zmianę pozycji, przy okazji stanowiąc łatwy cel dla obszarowych obrażeń.
Dobry poke EC, który nie pozwala SK zrobić barona. Jednak SK powinno wcześniej zainicjować walkę, by wymusić 5v4 lub 5v3.
Nyph jest osamotniony, podczas gdy Kevin jest zbyt daleko od Ocelote i Pandy pozostawionych bez ochrony. Na ich szczęście EC nie może dobrze na nich zainicjować. EC wykonuje świetną robotę używając Kujaa’i jako mięsa armatniego. W ten sposób Orianna zużywa ulta na samotną Zyrę, która i tak była w tym momencie bezużyteczna.
Rengar wskakuje na Vayne chronioną przez Lee i Jaxa. W tym czasie Katarina niszczy zbite w kupę SK. Ocelote nie może nic zrobić, Lulu ultuje Rengara zamiast kogoś blisko siebie, a Kayle używa tarczy na siebie zamiast Caitlyn. Katarina zaś dostaje szansę użycia swojego pełnego potencjału.
Zyra ponownie fantastycznie prowokuje Ocelote, skupiając na sobie focus SK. Ocelote nie zdążył nawet zareagować na burst, jaki dostał do EC. Rengar ponownie zabija Zyrę, pozwalając Vayne zmasakrować swoją drużynę.
Końcowe przemyśleniaUważam za dość interesującą strategię EC – pozwolili oni top lanerowi SK być żywym, “zmuszając” go do farmy, dzięki czemu zyskiwali bezpieczeństwo i mogli przejąć kontrolę nad mapą. Możesz gankować, kiedy on musi się bronić. EC zrobiło to na topie i bocie, dzięki czemu mieli pełną inicjatywę podczas gry.
EC wykorzystało wszystkie możliwości swojej drużyny perfekcyjnie. Pomimo kilku błędów podczas pozycjonowania, zmuszali często SK do używania ich czarów w złym kierunku bądź kombinacji. Zyra prezentowała się świetnie, praktycznie prowadząc EC w każdej walki i upewniając się, by nie ginąć na darmo.
Sądzę, że SK mogło się bardziej zaangażować w kontrolę mapy i pokazać swoją obecność. Nie zabezpieczyli praktycznie żadnego objective’a i starali się po prostu przegonić w farmie EC i wykorzystać ich błędy w walkach. SK grało pasywnie, a ich agresja odbywała się spontanicznie i bez żadnego przygotowania. Jedyna linia, która zapowiadała się dobrze był botlane, ale nie potrafili utrzymać swojej przewagi w późniejszych fazach gry.
Skillset Kayle nie wnosił za dużo do gry, a dodatkowo SK nie potrafiło go wykorzystać. Sądzę, że Malphite na topie zrobiłby więcej i zmienił trochę ich styl gry. W ten sposób mieliby łatwiejszą inicjację, a trafianie kluczowymi umiejętnościami nie stanowiłoby problemu. Również Caitlyn miałaby więcej czasu na zadanie obrażeń – nie musieliby martwić się o obronę dla niej.
Setup EC świetnie się uzupełniał i nie pozwalał Oriannie zrobić cokolwiek, a Rengarowi nie dawał okazji do zburstowania kogoś.
W czasie gry Zyra postawiła 28 wardów, a Lulu zainwestowała w 21 wardów i 3 oracle. Zyra miała więcej wizji na początku gry niż Lulu, kupując kilka różowych wardów i pilnując rozbudowanej wizji dla swojej drużyny. Przewaga EC w złocie w 10 minucie wynosiła 2,5k złota, w 20 minucie 5,6k, a w 30 minucie 9k golda.
Przedmioty EC w 10 minucie były logicznie dobrane i zwyczajnie dobre. Vayne wiedziała, że Ninja tabi zapewni jej wygraną nad Caitlyn. Katarina zdecydowała się na wybór Abyssala, poprawiającego jej early.
Rengar z kolei nic nie robił, a wybór 2 doranów nie był zbyt inteligentny. Ocelote zbudował masę regeneracji many, chociaż wcale nie opuszczał linii, co było dosyć ironiczne – może gdyby nie miał tego regenu i potrzebowałby blue, to drużyna zmobilizowałaby się, żeby je obronić? Sądzę, że Cait powinna wybrać więcej AS zamiast drugiego dorana, by dotrzymać kroku Vayne.
Przemioty EC w 20 minucie były przemyślane, a Zyra wybrała ciekawy dodatek – Fiendish Codes, które oferował jej większy sustain w kategorii jej umiejętności. Przedmioty SK nie są najgorsze biorąc pod uwagę dysproporcję w złocie i porównując z ich przedmiotami z 10 minuty. Cait powinna wybrać więcej prędkości ataku.
EC jest w pełni przygotowane na late game. Może wykończenie Morello na Zyrze nie było niezbędne, ale wnosi więcej obrażeń, więc jest akceptowalne. Kayle jest za mało wytrzymała i zadaje niewystarczającą ilość obrażeń. Rengar nie wykorzystał przewagi płynącej z 2 doranów i skończył grę ze słabymi przedmiotami. Ocelote, pomimo przyzwoitych obrażeń, składał się zbyt szybko. Cait zainwestowała moim zdaniem zbyt późno w AS
To była szczegółowa analiza meczu. Przepraszam za jakość zdjęć – nie dało się osiągnąć nic więcej z wersji dostępnej na youtube. Do nastepnego razu – zapamiętajcie sobie czas każdego użytego flasha!