Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Aktualizacja umiejętności: Xin Zhao

Od jakiegoś czasu nie wspominaliśmy już o Xin Zhao, poza postem w kąciku developera, w którym mówiliśmy, że go zaktualizujemy. Jest on jednak zdecydowanie bohaterem, który z każdej strony krzyczy: „Zaktualizujcie mnie”. Tak jak w przypadku innych aktualizacji umiejętności przed nim, widzimy wiele możliwości, żeby dać Xin Zhao bardziej określoną tożsamość i bardziej dynamiczną rozgrywkę. Nadchodzący przedsezon daje nam całkiem niezłą możliwość, żeby dokonać odważnych zmian w jego umiejętnościach i zobaczyć, gdzie go to zaprowadzi. Zagłębmy się więc w ten temat.

Kim jest Xin Zhao?

Kiedy zaczęliśmy myśleć o tożsamości Xin Zhao w grze, mieliśmy problem, żeby cokolwiek wyciągnąć z jego zestawu. Wiedzieliśmy, że Xin Zhao musi być szybki, potężny, silny i tajemniczy, ale nie mieliśmy raczej nic ponad to. Jedną rzeczą, która zdecydowanie się wyróżnia, jest jego włócznia, ale jego zestaw umiejętności raczej nie charakteryzował go jako włócznika.

Był szturmowcem — swego rodzaju. Ale większość szturmowców wybija się w walkach drużynowych rozpoczynając walkę i zadając obrażenia niczym inicjatorzy albo stawiając wszystko na jedną kartę i zmiatając przeciwnika z powierzchni ziemi jak zabójcy, podczas gdy Xin Zhao tracił na wartości jak tylko rozpoczynała się walka grupowa. Dlatego pierwszym krokiem było danie Xin Zhao roli w walkach drużynowych.

Drugim krokiem było zmuszenie go do podejmowania decyzji. Na chwilę obecną Xin Zhao wciska wszystkie swoje klawisze i wygrywa (lub przegrywa) na bazie statystyk, które obecnie posiada.

Do boju

Na pewno widzieliśmy Xin Zhao jako jakiegoś rodzaju szturmowca, ale jak miałby się odróżniać od reszty?

Zanim zaczął służyć Demacii, Xin Zhao został skazany na walkę na noxiańskiej arenie gladiatorów, znanej jako Ciałobranie, gdzie stawiał czoła wciąż zwiększającej się liczbie przeciwników. Podczas gdy inni pojedynkowicze, tacy jak Fiora czy Kha’Zix, dążą do odizolowania swojego celu, Xin Zhao najlepiej radzi sobie, gdy panuje chaos walki drużynowej. Przychylając się do konceptu Xin Zhao jako epickiego gladiatora, który potrafi zwyciężyć pomimo wszelkich przeciwności, chcieliśmy podkreślić jego zdolność wyizolowania obszaru w chaotycznej walce drużynowej. Oznaczało to podkreślenie zdolności Zamaszystego Ciosu do izolowania jednego przeciwnika spośród reszty, zmieniając umiejętność tę tak, żeby nie tylko dawała więcej przestrzeni, ale też bezpieczeństwa.

Chcieliśmy, żeby superumiejętność Xin Zhao pozwalała mu na stworzenie bezpiecznej strefy w walce drużynowej, gdzie może wyeliminować swojego wroga, którego drużyna nie przemieści się wystarczająco szybko, by go wesprzeć.

R — Zamaszysty Cios

Xin wykonuje zamach swoją włócznią w łuku przed nim, odpychając wszystkich wrogów — poza ostatnim, którego zaatakował — ogłuszając ich na krótko i zadając obrażenia. Po zamachu świadomość Xina jest podwyższona, co daje mu niewrażliwość na obrażenia zadawane przez przeciwników znajdujących się poza jego kręgiem świadomości. Przeciwnicy wewnątrz kręgu mogą go normalnie atakować.

Mniej losowości

Chcieliśmy też dać Xin Zhao nowy styl gry. Jego obecne W, Okrzyk Bojowy, zawierało niesamowitą niewidzialną moc: obrażenia krytyczne, leczenie, premię do prędkości ataku. Dawało mu to dużo siły, ale nie pozostawiało mu zbyt wiele do zrobienia, kiedy już użył umiejętności na przeciwniku, niż tylko klikać prawym przyciskiem myszy. Przenosząc prędkość ataku na jego E, a dodatkowe obrażenia i leczenie na jego umiejętność bierną, byliśmy w stanie przeobrazić jego W w interaktywną umiejętność, która daje mu sporo możliwości sukcesu, ale pozostawia również margines błędu.

 

W — Z Wiatru Grom



Xin wykonuje 2 szybko następujące po sobie ataki włócznią.

  • Atak 1 — tnie wszystkich przeciwników przed nim.
  • Atak 2 — wykonuje pchnięcie włócznią z dystansu, spowalniając wszystkich trafionych wrogów na 1,5 sek.


Dokonaliśmy też paru ogólnych modyfikacji mających na celu wyważenie Xin Zhao (polegających głównie na przeniesieniu siły ze starego W Xin Zhao na jego pozostałe umiejętności).

 

Umiejętność bierna

Co trzeci atak zadaje dodatkowe obrażenia i leczy Xin Zhao. Nie zmniejsza już pancerza.

 

Q — Cios Trzech Szponów

Zmniejszone obrażenia podstawowe. Skaluje się teraz z premią do obrażeń od ataku, a nie całymi obrażeniami od ataku.

 

E — Zuchwała Szarża

Zmniejszone obrażenia podstawowe. Zmniejszony czas działania spowolnienia. Daje teraz Xin Zhao premię do prędkości ataku na 5 sek.


Nowy Xin Zhao powinien mieć w większości takie same słabe punkty, co stary. Może być łatwo utrzymywany na dystans przez mobilnych bohaterów lub unieruchomiony kontrolą tłumu. Jednak jego umiejętność odizolowania przeciwnika, żeby stworzyć obszar pojedynku, daje mu unikalny sposób na zabłyśnięcie wraz z upływem gry, gdy potyczki zmieniają się w walki drużynowe.

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.