Jeden z pracowników Riotu – BelligerentSwan, dostarczył nam kilku informacji na temat nadchodzących zmian w silniku gry:
Witajcie,
W Patch Notes 4.7 zamieściliśmy informację o tym, że nowy silnik dźwiękowy zostanie już wkrótce wprowadzony. Zasadniczo chcemy wprowadzić kompletnie nowe narzędzia przeznaczone do kontrolowania głosów, muzyki i innych efektów dźwiękowych w League of Legends. Niestety, te zmiany będą mogły zostać wprowadzone dopiero za kilka patchów. Mimo to, w najbliższych patchach nadal zamierzamy zamieszczać pliki, które są z tą zmianą bezpośrednio powiązane. Jednak już teraz chcemy wam powiedzieć jakich nowości możecie się spodziewać.
Po wprowadzeniu tegoż silnika lekkiej poprawie ulegnie sam dźwięk w grze, wprowadzone zostaną korekty w sposobie wprowadzania obrazowania dźwięku, a także wsparcie dla systemu Surround Sound. Będziecie mogli także zaobserwować nieznaczne zwiększenie wydajności w zakresie zarządzania pamięcią (wczesne testy wykazują, że ilość pamięci używanej przez dźwięki została zredukowana o 40-60 MB, nie jest to oczywiście zbyt dużo, jednak gracze używający słabszych komputerów powinni zauważyć poprawę w działaniu gry).
Nowy silnik otworzy przed nami drzwi do nowych sposobów na tworzenie muzyki/dźwięków/efektów dźwiękowych do League of Legends, dzięki którym będziemy mogli sprawić, że wasze doświadczenie będzie okazalsze i głębsze niż do tej pory.
Następnie kontynuuje on odpowiadając na pytanie o problemy z przestrzennością dźwięku:
Żeby wszystko wam wyjaśnić – “Listener” (wirtualny mikrofon zamieszczony w grze) obecnie działa jakby znajdował się praktycznie przy samej ziemi, przez co wszystkie dźwięki obecnie odtwarzane są na tej samej płaszczyźnie.
Nowy silnik “przesunie” go trochę w górę, dzięki czemu system przestrzennego dźwięku powinien działać w znacznie lepszy sposób. Oczywiście nie rozwiąże to od razu wszystkich problemów, jednak ogólne doświadczenie powinno stać na znacznie wyższym poziomie.